Rok 2024 był rokiem dynamicznych zmian i nieoczekiwanych wyzwań na rynku. Jak w tym odnalazła się marka Lidl? Które trendy były dla niej najważniejsze i na jakie kanały stawiała w swojej komunikacji? 2024 r. dla Lidla podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs and CSR, Lidl Polska.
Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.
Rok 2024 był dla nas pełen nowych wyzwań, ale również zadowolenia z realizacji zamierzonych celów. Cieszymy się, że już od ponad 20 lat towarzyszymy Polakom podczas codziennych zakupów, oferując produkty wysokiej jakości w niskich, lidlowych cenach, wytworzone w sposób zrównoważony.
W 2024 roku kontynuowaliśmy nasze starania, aby ceny w sklepach sieci Lidl Polska były zawsze niskie i atrakcyjne. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Jednocześnie w Lidl Polska gwarantujemy te same niskie ceny we wszystkich naszych sklepach w kraju – niezależnie czy mówimy o dużych aglomeracjach miejskich czy małych miasteczkach. Demokratyzacja cen oraz transparentna polityka cenowa stanowią nieodłączną część naszej strategii biznesowej. Niezależne opracowania, jak na przykład koszyk zakupowy gazety „Fakt” potwierdzają wymierne efekty naszych starań o utrzymanie niskich cen. Według gazety „Fakt” koszyk 26 podstawowych produktów był najtańszy w Lidlu już 9 razy w tym roku. Co ważne w koszyku „Fakt” znajdują się również produkty świeże, takie jak owoce i warzywa oraz mięso. Klienci wybierają naszą sieć, ponieważ pomimo presji inflacyjnej oferujemy im bardzo atrakcyjną ofertę wysokiej jakości produktów w niskiej cenie.
Nieustannie pracujemy nad rozwojem aplikacji Lidl Plus, rozbudowując ją o nowe, innowacyjne funkcjonalności. Dbamy również o to, aby nasi klienci korzystający z aplikacji mieli dostęp do szerokiej oferty benefitów, takich jak m.in. specjalne kupony, oferty, zdrapki oraz cyfrowe paragony i gazetki. Dodatkowo od października użytkownicy Lidl Plus w Polsce mogą zatankować taniej na stacjach Shell, kupić bilety ze zniżką w kinach Cinema City, skorzystać ze specjalnej oferty Traficar i BookBeat lub otrzymać 30% zniżki do największego zadaszonego parku wodnego w Europie – Suntago. Na klientów czekają również bezpłatne konsultacje lekarskie w ramach ubezpieczenia Nationale Nederlanden.
W 2024 roku po raz trzeci wystartowaliśmy z programem „Szkoły Pełne Talentów”, w ramach którego wspieramy lokalne placówki oświatowe. To jedyna taka inicjatywa w Polsce, dzięki której polskie szkoły mają możliwość otrzymania wartościowego sprzętu dla swoich podopiecznych. Sieć zachęca do zaangażowania w akcję klientów, którzy mogą pomóc wybranym placówkom wygrać interaktywny monitor z oprogramowaniem, plac zabaw i wiele innych atrakcyjnych nagród. W tegorocznej edycji wzięło udział prawie 10 000 szkół, czyli blisko połowa szkół w Polsce! Akcja pokazuje, że wspólne zaangażowanie uczniów, rodziców i nauczycieli przynosi realne efekty.
Rok 2024 upłynął również pod znakiem ważnych imprez sportowych. Sport to część długoterminowego zaangażowania naszej sieci w zdrowie i świadome odżywianie. Duże wydarzenia sportowe inspirują młodych ludzi do aktywności fizycznej, dlatego Lidl został oficjalnym partnerem UEFA EURO 2024. W ramach partnerstwa w UEFA EURO 2024, Lidl wprowadził do swojej oferty licencjonowane produkty oraz zorganizował konkursy dla klientów i pracowników. Jedną z takich inicjatyw był konkurs Lidl Kids Team, w ramach którego ponad 1,1 tys. dzieci z Europy dołączyło do eskorty piłkarzy na tegorocznym turnieju. Partnerstwo z UEFA będzie kontynuowane – Lidl został oficjalnym partnerem rozgrywek Ligi Europy UEFA oraz Ligi Konferencji UEFA na trzy kolejne lata aż do sezonu 2026/27.
W 2024 roku po raz 16. wspieraliśmy działania Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W sierpniu, podczas Najpiękniejszego Festiwalu Świata – Pol’and’Rock Festival – po raz kolejny wybudowaliśmy rockowy sklep Lidla, który funkcjonował nieprzerwanie przez ponad 100 godzin. W jego uruchomienie zaangażowani byli pracownicy centrali oraz sklepów Lidl z całej Polski. W mijającym roku odbyły się również mniejsze inicjatywy, jak np. zorganizowana wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia Akcja Sprzątania Świata w Poznaniu: „WARTA warta posprzątania”, podczas której około 400 wolontariuszy zebrało w 2 dni blisko tonę śmieci.