Rok 2024 był rokiem dynamicznych zmian i nieoczekiwanych wyzwań na rynku. Jak w tym odnalazła się marka iTaxi? Które trendy były dla niej najważniejsze i na jakie kanały stawiała w swojej komunikacji? 2024 r. dla iTaxi podsumowuje Kamil Bąkowski, CMO iTaxi.
Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.
Największe osiągnięcie dla iTaxi w 2024 r.
Rok 2024 był dla iTaxi punktem przełomowym. Jednym z kluczowych działań zrealizowanych w mijającym roku był rebranding marki, który został zrealizowany po 12 latach jej istnienia. Wszystko po to, aby skupiać się wokół indywidualnych potrzeb pasażerów oraz naszych kierowców. W nowej odsłonie iTaxi skupiamy się wokół „ja” klienta, co świetnie obrazuje sam spot kampanii „Z nami do celu”. Nasza marka chce być jak najbliżej konsumentów, w nowoczesnym, lifestylowym wydaniu. Całkowitej zmianie iTaxi towarzyszy nowa komunikacji wizualna, nowe logo i dodatkowy znak identyfikacyjny – sygnet nawiązujący do litery „i”.
Kolejnym niezwykle ważnym elementem jest obrana przez nas strategia biznesowa – elektryfikacja i elektromobilność, gdzie do 2030 roku 80% floty iTaxi będą stanowić pojazdy elektryczne. Nasza decyzja to ogromny krok w stronę zrównoważonego rozwoju, gdzie realnie bierzemy odpowiedzialność za środowisko i wspieramy naszych klientów biznesowych w realizacji ich celów ESG. Zmiany iTaxi prowadzące do niskoemisyjności przejazdów wyznaczają kierunek rozwoju dla branży usług przewozu w Polsce. Temat ten jest niezwykle istotny biorąc pod uwagę, że transport generuje aż ¼ emisji gazów cieplarniach w Unii Europejskiej, z czego drogowy odpowiedzialny jest za 71% emisji. Nasz kraj zajmuje niechlubne 3. miejsce pod względem najwyższej emisji WLTP CO2 nowych samochodów osobowych.
Największe wyzwanie dla iTaxi w 2024 r.
Największym wyzwaniem z perspektywy minionego roku 2024 była dla nas realizacja kampanii rebrandingowej, w tym samym momencie, co strategia elektryfikacji i elektromobilności. Całość wymagała ogromnej elastyczności, szybkości w podejmowaniu działań, a także perfekcyjnej realizacji operacyjnej. Chcąc oferować jak najwyższą jakość usług nie mogliśmy po prostu zatrzymać swojego biznesu. Cała nasza flota zmieniła swój wizerunek w Warszawie już w pierwszym miesiącu po przedstawieniu rebrandingu, co oznaczało z tej perspektywy powyższą synergię działań, a w efekcie przełożyło się na nowy wizerunek, nowoczesnej marki iTaxi.
Kanały i działania, które były najbardziej efektywne w Waszej komunikacji 2024 r.
W roku 2024 skupiliśmy się zarówno wokół działań digitalowych, jak i działań ATL w postaci naszych taxi – jeżdżących billboardów. 🙂
Najbardziej efektywne okazała się nasza kampania 360, odpowiadająca na potrzeby klientów, w której wideo stanowiły istotny element przekazu. Content digital od początku miał zaangażować odbiorcę tak, aby przedstawić markę w nowy, nowoczesny sposób, jak i utrwalić przekazy kampanii związane z jakością, komfortem, elektryfikacją oraz bezpieczeństwem naszej usługi. W działaniach digital skupiliśmy się na kreacjach pokazujących, że jesteśmy blisko klienta i odpowiadamy na jego kluczowe potrzeby.
Trendy, które uważacie za najbardziej obiecujące z perspektywy iTaxi
Rozwój technologii AI, ich skuteczne wykorzystanie i implementacja, która będzie wspierać aktywacja i kampanie marketingowe. Kluczowe, aby nie pominąć aspektu ludzkiego w tej sytuacji, który obrazuje potrzeby naszego klienta.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Przykłady zrealizowanych w tym roku kampanii pokazują, że branża marketingowa ma się bardzo dobrze. Z niecierpliwością czekam na to, co przyniesie rok 2025. 🙂