Rok 2024 okiem marki Da Grasso

fot. mat. prasowe

Rok 2024 był rokiem dynamicznych zmian i nieoczekiwanych wyzwań na rynku. Jak w tym odnalazła się marka Da Grasso? Które trendy były dla niej najważniejsze i na jakie kanały stawiała w swojej komunikacji? 2024 r. dla Da Grasso podsumowuje Rafał Piasecki, dyrektor ds. marketingu marki.

Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.

Największe osiągnięcie dla Da Grasso w 2024 r.

2024 rok rozpoczął się dużą zmianą, ponieważ przeprowadziliśmy rebranding, o którym informacja szybko zyskała rozgłos w mediach i przyjęła się bardzo dobrze, co nas cieszy. Jednocześnie stale pracujemy nad rozwojem naszej sieci. W tym roku powstało 9 nowych lokali w całej Polsce, a już teraz planujemy otwarcie kolejnych. Sukcesem też możemy nazwać stałe udoskonalanie menu i wprowadzanie nowych smaków, które trafiają w gusta naszych klientów. Właśnie wprowadziliśmy z sukcesem sezonowe menu z szarpaną wieprzowiną, a od września rozbudowaliśmy ofertę dla jednej osoby w formie Dziabsa – naszego autorskiego produktu bazującego na cieście do pizzy.

Największe wyzwanie dla Da Grasso w 2024 r.

Z perspektywy franczyzobiorców na pewno największym wyzwaniem były wzrastające koszty pracy i rosnąca konkurencja. Konsumenci chcą coraz lepszego produktu w dobrej cenie. Są też bardzo łasi na promocje i mało lojalni – zwłaszcza w dużych miastach, gdzie rządzą promocje – z resztą nie tylko w gastronomii. Dlatego nasze działania muszą być jak najbardziej atrakcyjne. W miastach konkurencja jest silna. Coraz bardziej widzimy, że pizzeria w dużym i mniejszym mieście wymaga zupełnie innego podejścia marketingowego. Ale już coraz lepiej sobie z tym radzimy. Właśnie ruszają kampanie wspierające kluczowe dla nas miasta, a to dopiero początek szerszych działań w 2025 roku. 

Kanały i działania, które były najbardziej efektywne w Waszej komunikacji 2024 r.

Skupialiśmy się głownie na digitalu. Duży nacisk położyliśmy na media lokalne, które skutecznie przyciągały klientów do naszych placówek. Dzięki specyfice rozmieszczenia lokali skoncentrowaliśmy się na kampaniach napędzających ruch w najbliższym sąsiedztwie. Nasza strona internetowa, dagrasso.pl, była również ważnym elementem strategii, dbając o bieżące informacje i łatwą dostępność oferty.

Kanały i działania, na które planujecie położyć nacisk w 2025 r.

Poszerzamy działania zarówno online, jak w mediach OOH, radiu i telewizji. Przebudowaliśmy strukturę wewnętrzną, poszerzając znacząco naszego kompetencje w tym obszarze i już widzimy świetne efekty. 2025 rok na pewno będzie stał pod znakiem zdecydowanie szerszych działań komunikacyjnych. Chcemy mocno podkreślać nasze atuty, takie jak naprawdę duża pizza i zawsze 2 sosy gratis. Da Drasso to najlepsze miejsce, żeby najeść się pyszną pizzą na luzie i poczuć że „wszystko dobrze”.

Trendy, które uważacie za najbardziej obiecujące z perspektywy Da Grasso

Trendy, które są dla nas kluczowe, to cięgle rosnące zainteresowanie jedzeniem na wynos. Ludzie lubią zamawiać do domu i to nasz kluczowy obszar wzrostu. Drugim ważnym zjawiskiem jest lokalność. Widzimy, że zwłaszcza od czasów pandemii znacząco wzrosło życie wokół dzielnicy, czy małej miejscowości. Nasze nowo otwierane czy rebrandowe lokale czerpią z tego, nawiązując do lokalnej specyfiki. Da Grasso na tle innych „sieciówek” wyróżnia się dużą elastycznością w podejściu do franczyzobiorcy i do wystroju lokalu. Neony i gadżety wpisują się w miejscową specyfikę, franczyzobiorcy chętnie wspierają lokalne wydarzenia, czy kluby sportowe, a restauracje Da Grasso stają się często sercem sąsiedzkiego życia.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Branża marketingowa w Polsce dynamicznie się rozwija, podlegając wpływowi nowych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów. Z perspektywy naszej sieci, zauważamy ciągle rosnące znaczenie marketingu internetowego, zwłaszcza w kontekście mediów społecznościowych i działań influencerów. Chociaż konkurencja w branży jest duża, wciąż widzimy ogromny potencjał w tworzeniu spersonalizowanych kampanii. Pizza to wspaniały temat do komunikacji, pełen insightów i „smaczków”. 🙂

Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.