Rok 2023 okiem marki Shell

fot. mat. prasowe

Rok 2023 był rokiem dynamicznych zmian i nieoczekiwanych wyzwań na rynku. Jak w tym odnalazła się marka Shell? Które trendy były dla niej najważniejsze i na jakie kanały stawiała w swojej komunikacji? 2023 r. dla Shell podsumowuje Justyna Goraj, dyrektorka marketingu Shell Mobility.

Największe osiągnięcie dla Shell w 2023 r.

We wrześniu 2023 roku zainicjowaliśmy kampanię na dużą skalę, mającą na celu promocję naszych flagowych produktów – ulepszonej formuły paliw premium Shell V-Power. Wspomniane paliwo było owocem pięcioletniej pracy zespołu składającego się z 150 naukowców z sześciu centrów badawczo-rozwojowych Shell na całym świecie.

Kulminacyjnym momentem kampanii był Shell V-Power Day – wyjątkowe wydarzenie na błoniach PGE Narodowego, które zgromadziło kilkanaście tysięcy entuzjastów motoryzacji. Goście mieli okazję odwiedzić laboratorium Shell TrackLab, obecne na każdym wyścigu Formuły 1.

Dodatkowo, 4 grudnia uruchomiliśmy loterię dla uczestników programu Shell ClubSmart. Klubowicze mają szansę wygrać do 300 zł w punktach lojalnościowych, które mogą następnie wymienić np. na paliwo. Losowanie zwycięzców odbywa się co godzinę, przez 7 dni w tygodniu – aż do 3 marca 2024 roku.

Największe wyzwanie dla Shell w 2023 r.

Rok 2023 był pełen wyzwań dla całej branży paliwowej. Zawirowania gospodarcze, inflacja, trwająca wojna na Ukrainie czy wahania na rynku ropy naftowej – to wszystko wpłynęło na naszą działalność. Mimo tych przeciwności, udało nam się skutecznie realizować nasze cele, zarówno w zakresie oferty pozapaliwowej, jak i paliwowej. Najlepszym dowodem na to jest nasza nowa formuła paliw premium Shell V-Power, która czyści aż do 100% kluczowych części silnika i usuwa aż do 100% osadów, co przekłada się na lepsze osiągi i wydajność silników.

Jednym z większych wyzwań jest też adaptacja planów marketingowych do szybko zmieniającej się rzeczywistości. Często obecna sytuacja czy warunki zewnętrzne powodują, że musimy zmieniać priorytety i być elastyczni.

Kanały, które były najbardziej efektywne w Waszej komunikacji 2023 roku

Aby dotrzeć z przekazem do jak największej liczby odbiorców z naszej grupy docelowej, konsumujących dziś media w sposób mocno rozproszony, nie możemy skupiać się na wybranych, pojedynczych kanałach. W 2023 roku zdecydowanie postawiliśmy na media mix i dobrze zaplanowaną komunikację 360.

Kanały, na które planujecie położyć nacisk w 2024 roku

Najważniejsza i najefektywniejsza jest właśnie holistyczna komunikacja 360, na bieżąco dostosowywana do potrzeb odbiorców, łącząca w jednej kampanii różne kanały komunikacji online i offline, m.in. social media, radio, telewizję, prasę.

Trendy, które uważacie za najbardziej obiecujące z perspektywy Shell na 2024 r.

Na pewno takim trendem jest koncentracja na budowaniu lojalności i zaangażowania klienta. Shell konsekwentnie stawia na specjalne oferty dla swoich klubowiczów, limitowane oferty i zniżki dostępne tylko dla nich poprzez program lojalnościowy Shell ClubSmart. Najlepszym przykładem jest loteria dla uczestników programu, którą jednocześnie kończymy upływający i zaczynamy nadchodzący rok.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Z moich obserwacji wynika, że branża rozwija się dynamicznie, m.in. dzięki wykorzystaniu nowych rozwiązań technologicznych. Wiedza i świadomość marketingowa są na coraz wyższym poziomie, co pozwala na przeprowadzanie coraz ciekawszych i bardziej kreatywnych działań reklamowych. Widzimy natomiast, że stopniowo zmniejsza się rola mediów tradycyjnych i drukowanych.

Zmienia się też profil odbiorców. Są coraz bardziej wymagający i oczekują, że marki będą podążać za trendami czy nawiązywać do działań konkurencji czy innych firm. Dlatego potrzebne są szybkie działania i dostosowanie komunikacji w czasie rzeczywistym.

Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2023.