Rok 2023 okiem marki SEGRO

fot. unsplash.com/@rickpekar

Rok 2023 był rokiem dynamicznych zmian i nieoczekiwanych wyzwań na rynku. Jak w tym odnalazła się marka SEGRO? Które trendy były dla niej najważniejsze i na jakie kanały stawiała w swojej komunikacji? 2023 r. dla SEGRO podsumowuje Agnieszka Zaczyńska, associate director, marketing, communications & partnership development, Central Europe.

Największe osiągnięcie dla SEGRO w 2023 r.

W 2023 roku zrealizowaliśmy pierwszą fazę kampanii wizerunkowej pod hasłem „W SEGRO jest lepiej. Nasi klienci już to wiedzą”. Kampanię poprzedziły badania świadomości marki, zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Została ona również wsparta wynikami naszych badań satysfakcji klientów, które co roku pokazują prawie maksimum zadowolenia z jakości powierzchni magazynowych, które oferuje nasza firma. Kampania bazuje także na niestandardowych dla rynku B2B spotach z przymrużeniem oka opartych o memy „oczekiwania vs rzeczywistość”.

Największe wyzwanie dla SEGRO w 2023 r.

Rok 2023, czyli pierwsze w pełni postpandemiczne 12 miesięcy, przyniósł dużo wyzwań związanych z próbą powrotu do nowej normalności, gdy wróciły wszystkie konferencje, wydarzenia i spotkania na żywo, a w kalendarzach pozostało spotkań online równie dużo jak podczas pandemii. Jestem pewna, że było to wyzwanie nie tylko dla marketingu i nie tylko w naszej branży.

Kanały, które były najbardziej efektywne w Waszej komunikacji 2023 roku

W naszym przypadku dla kampanii wizerunkowej świetnie sprawdził się GDN w połączeniu z YouTube’em i LinkedInem, z delikatnym wsparciem branżowej prasy.

Kanały, na które planujecie położyć nacisk w 2024 roku

Ponieważ planujemy kolejne wejścia kampanii, skupimy się na kanałach, które widzieliśmy jako najbardziej efektywne w 2023 r. Dodatkowo wspólnie z nową agencją planujemy rozwijać nasze działania PR.

Trendy, które uważacie za najbardziej obiecujące z perspektywy SEGRO na 2024 r.

Z uwagi na to, że nasza marka już od lat bazuje na autentyczności, właśnie ten trend widzimy jako idealny dla podkreślania naszych aspiracji do bycia najlepszą firmą na rynku nieruchomości i aktywizacji kolejnych działań z zakresu programu Odpowiedzialne SEGRO, z dużym naciskiem na unikatowy na rynku plan inwestowania w lokalne społeczności i środowisko naturalne.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Branży marketingowej w Polsce na pewno nie brakuje kreatywności. Mimo, że jesteśmy dużo mniej odważni i ciągle konserwatywni w używaniu środków takich jak humor w przekazach marketingowych, to zgadzamy się ze słowami Richarda Bransona: „Ważne, aby nie być poważnym. Frajda to poważne narzędzie biznesowe”.

O rozmówczyni:

Agnieszka Zaczyńska
associate director, marketing, communications & partnership development, Central Europe

Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2023.