Res Futura i SentiOne łączą siły

fot. mat. prasowe

Wystartowała współpraca pomiędzy kolektywem badawczym Res Futura a technologiczną firmą SentiOne. Zespół zapowiada rewolucję w analizie dyskursu publicznego i monitoringu internetu. Partnerstwo analityczno-technologiczne ma na celu promowanie kontekstowej analizy jakościowej prowadzonej przez ekspertów Res Futura z zaawansowaną technologią sztucznej inteligencji i automatycznej analizy danych z monitoringu internetu dostarczaną przez SentiOne.

Realizacja wspólnego projektu analitycznego „Kto wygra wybory 2025?” zaowocowała unikalnym spojrzeniem na narracje, emocje i strategie komunikacyjne sztabów podczas kampanii prezydenckiej. Res Futura i SentiOne zdecydowały się pogłębić współpracę, w ramach której Res Futura będzie osadzać dane z monitoringu internetu w realiach i wzbogaci je o komentarz analityczny. Dzięki temu co miesiąc będą powstawały raporty prezentujące najważniejsze i najgłośniejsze tematy obecne w mediach.

– Współczesna debata publiczna to miliony internetowych dyskusji dziennie, pełnych emocji, kontekstów i zmieniających się narracji. Dzięki technologii SentiOne jesteśmy w stanie nie tylko wychwycić te głosy, ale również zrozumieć dominujący wydźwięk i dynamikę zmian w czasie. Automatyzacja jakościowej analizy danych, wsparta sztuczną inteligencją, pozwala podejmować decyzje szybciej i trafniej, na podstawie realnych sygnałów płynących z internetu. Partnerstwo z Res Futura to dla nas naturalny krok. Łączymy precyzję technologii z wieloletnim doświadczeniem oraz głębią analizy społecznej, oferując nową jakość w raportowaniu i interpretowaniu rzeczywistości cyfrowej. Ze wspólnych działań z Res Futura skorzystają dotychczasowi klienci SentiOne, oferta firmy została wzbogacona o inteligentne cykle raportowania jakościowego – mówi Jan Kołątaj, business director, SentiOne.

Każdy raport obejmować będzie szczegółową analizę najczęściej omawianych tematów w polskojęzycznym internecie, mapę emocji, czyli określenie dominującego wydźwięku w danej dyskusji (pozytywny, negatywny, neutralny), dane o zasięgu i dynamice tematu, wnioski i rekomendacje dla decydentów, mediów i organizacji społecznych.

W ramach współpracy zaplanowano także podcast i cykl wideo, w których przedstawiciele obu firm wraz z zaproszonymi gośćmi będą rozmawiać o trendach, języku debaty publicznej i wpływie mediów społecznościowych na rzeczywistość społeczną i polityczną.

– W erze nadmiaru informacji, viralowych narracji i skrótowych ocen, kluczowe staje się nie tylko to, co ludzie mówią, ale dlaczego to mówią i w jakim kontekście. Sama liczba wzmianek już nie wystarcza. Potrzebujemy analiz pogłębionych, interdyscyplinarnych i uwzględniających złożoność języka, emocji i dynamiki społecznej. Właśnie dlatego współpraca z SentiOne jest dla nas tak cenna – umożliwia nam połączenie jakościowego namysłu z możliwościami technologii opartej na sztucznej inteligencji. To krok w stronę odpowiedzialnego i precyzyjnego opisu cyfrowej rzeczywistości, który nie tylko informuje, ale też daje przestrzeń do refleksji i działania – dodajeMichał Fedorowicz, przewodniczący Europejskiego Kolektywu Analitycznego Res Futura.

Pierwszy stworzony wspólnie raport dotyczy branży motoryzacyjnej i dostępny jest pod linkiem: sentione.com/blog/pl/samochody-memy-marzenia-raport-branzy-motoryzacyjnej.