Reppublika Research & Analytics przeprowadza pierwsze badania brand lift dla klientów reklamowych na polskim rynku, we współpracy z YOC Poland

fot. unsplash.com/@samsonyyc

Reppublika Research & Analytics obsługuje klientów w regionie DACH i na 2 tamtejszych rynkach (Niemcy, Austria) współpracuje z YOC od kilku lat, a obecnie rozpoczyna współpracę z YOC Poland. W ramach tej współpracy zaoferuje swoim klientom w Polsce badania brand lift, dokładane do kampanii reklamowych powyżej 5 mln wyświetleń (ad impressions). Wśród pierwszych klientów w Polsce, którzy skorzystali z tej możliwości, znalazły się marki takie jak: Coca-Cola, Carlsberg, Corega Tabs czy Santander.

Współpraca YOC Poland i Reppubliki na polskim rynku właśnie rusza, chociaż w ciągu kilku ostatnich miesięcy firmy prowadziły już testowo pierwsze wspólne projekty (mierząc wskaźniki brand lift dla marek takich jak m.in. Coca-Cola, Carlsberg, Corega Tabs, Voltaren czy Santander). Teraz współpraca będzie miała już regularny i stały charakter.

Dzięki współpracy z Reppubliką umożliwiamy naszym klientom w Polsce niejako „z automatu” prowadzenie badań typu brand lift przy ich kampaniach digital, co pozwoli na jeszcze doskonalsze pomiary efektywności tych działań, przy czym robimy wszystko, żeby korzystanie z tego narzędzia było maksymalnie łatwe i tanie. Od zawsze dbamy o to, by udostępniać naszym klientom narzędzia badawcze oraz raporty postkampanijne, które dadzą i nam i im do ręki twarde dane pokazujące czarno na białym sens i efektywność kosztową prowadzonych wspólnie działań. Oferujemy np. raporty typu footfall, jak również współpracujemy wielowymiarowo z globalną firmą Integral Ad Science, która jako niezależny partner third-party audytuje kampanie prowadzone przez naszych klientów za pośrednictwem naszej platformy VIS-X, pod kątem m.in. brand safety, viewability itp. Teraz do tych narzędzi dochodzą brand lifty, które to narzędzie dokładamy do kampanii powyżej 5 mln wyświetleń – mówi Wojciech Nowański, managing director YOC Poland.

Badania brand lift dostarczają pogłębionych informacji dotyczących efektywności prowadzonych kampanii reklamowych, które pozwalają ocenić m.in. czy reklamy (w badanej kampanii) przyczyniły się do wzrostu rozpoznawalności marki, czy były zapamiętywane; pozwalają też porównać wyniki marki z wynikami brandów konkurencyjnych itp. Marketer otrzymuje precyzyjne wyniki na podstawie próby grupy docelowej, do której dotarł za pomocą kampanii, po czym są one porównywane z odpowiedziami z tzw. grupy kontrolnej, do której reklamy nie były kierowane – dzięki temu można bardziej precyzyjnie zrozumieć efekty kampanii, wykluczając wpływ innych zmiennych na wyniki badania. Wszystko to pozwala zarówno ocenić efektywność właśnie przeprowadzonej kampanii, jak i lepiej optymalizować przyszłe działania reklamowe.

Aby uzyskać pełny obraz kampanii, ważne jest, aby wziąć pod uwagę nie tylko wskaźniki klikalności, zaangażowania i czasów oglądania reklam, ale także jej wpływ poznawczy, kognitywny. Właśnie to osiągamy dzięki badaniom Brand Lift, które przeprowadzamy dla YOC. To jedyny sposób na uzyskanie pełnego obrazu „impaktu“ kampanii oraz insightów na temat jej wpływu na świadomość, rozpoznawalność, call-to-action czy ocenę materiałów reklamowych. Cieszymy się, że oprócz YOC Germany i YOC Austria, teraz także YOC Polska będzie regularnie monitorować szczegółowe efekty kampanii marketerów za pomocą badań brand lift – komentuje Eva Oberecker-Kurys, general manager w Reppublika Research & Analytics.

– Wprowadzamy nowe narzędzia badawcze wspólnie z Reppubliką do naszego „standardu”, przede wszystkim dlatego, że zauważyliśmy iż reklamodawcy są bardzo zainteresowani brand liftami przy kampaniach wideo, a do tej pory nikt im tego nie oferował, poza platformą YouTube. Nasz brand lift będziemy dodawać reklamodawcom standardowo również dla formatów wideo, dając możliwość przebadania aż 10 parametrów, a dodatkowo każdy reklamodawca może jeszcze dołożyć 3 swoje parametry „szyte na miarę” (np. pytanie o ulubiony smak w danej linii produktowej etc.). Nikt do tej pory takiego zestawu narzędzi w Polsce nie oferował, tak więc jest to duże wydarzenie nie tylko dla YOC, ale i w skali całego polskiego rynku, a dla naszych klientów reklamowych ważny dodatkowy benefit – dodaje Wojciech Nowański.