Pion Contact Center w Grupie Arteria przechodzi największą od lat zmianę – wdrożenie nowej strategii komunikacji i prezentowanie swojej oferty pod nazwą Arteria Customer Experience. Rebranding obejmuje nową identyfikację wizualną bez zmiany nazw spółek i zakresu świadczonych usług. Zmienia się natomiast sposób, w jaki marka mówi o swojej wartości wobec rynku. Dzięki nowej komunikacji Arteria Customer Experience mocniej podkreśla, że jej kompetencje wykraczają poza tradycyjne contact center.
Proces rozpoczął się od ponownego zdefiniowania fundamentów marki. Określono filozofię, filary komunikacji oraz nowy sposób prezentowania oferty. Strategia kładzie nacisk na przesunięcie akcentu z „obsługi połączeń” na projektowanie doświadczeń klienta – tak, aby język i narracja jasno pokazywały szerszy zakres usług i rozwiązań, które pozostają niezmienne w swojej treści, ale są teraz lepiej komunikowane.
– Rebranding nie oznacza zmiany w zakresie naszych usług, lecz w sposobie, w jaki o nich mówimy. Chcemy wyraźnie podkreślić, że nasze kompetencje wykraczają daleko poza obsługę infolinii. Dziś wspieramy klientów w całym procesie budowania doświadczeń, korzystając z synergii w ramach Grupy Arteria. Nowa komunikacja jasno pokazuje pełen zakres naszej działalności – od obsługi operacyjnej, przez doradztwo, po projektowanie procesów – podkreśla Katarzyna Piskorska, Arteria Customer Experience.
Więcej niż contact center
W ramach rebrandingu powstały narzędzia porządkujące sposób komunikacji oraz nowa architektura treści i UX strony internetowej. Warstwa wizualna przygotowana przez agencję Polymus oraz wdrożenie serwisu realizowane przez spółkę Trimtab (obie z Grupy Arteria) wspierają kluczowe przesłanie strategii.
Celem procesu jest wzmocnienie pozycji Arteria Customer Experience na rynku krajowym i zagranicznym. Strategia opiera się na partnerstwie, innowacjach i spójnym języku komunikacji. Dzięki nowemu sposobowi mówienia o ofercie firma lepiej komunikuje rzeczywisty zakres oferowanych usług oraz możliwości pionu.
Rozwój i kierunki na przyszłość
W 2024 roku Arteria Customer Experience odnotowała dynamiczny wzrost, pozyskując ponad 30 nowych kontraktów, w tym 7 na rynkach zagranicznych. Oprócz umocnienia pozycji w Wielkiej Brytanii i Niemczech, firma zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych oraz rozszerzyła liczbę obsługiwanych języków. Ważnym krokiem było także utworzenie spółki Arteria Connect w Czechach i wzmocnienie segmentu zamówień publicznych pięcioma długoterminowymi kontraktami.
Na kolejne miesiące zaplanowano dalsze inwestycje w rozwój technologii i skalowanie działalności, w tym rozwój wielokanałowej obsługi (telefon, czat, wideo, social media), wdrożenia oparte na sztucznej inteligencji (voiceboty i chatboty, automatyczna analiza danych z rozmów oparta o ASR oraz „inteligentne” chaty i bazy wiedzy, stworzone przez Trimtab), a także rozszerzenie oferty o nowe języki, usługi doradcze, szkoleniowe i projekty dla sektora publicznego. To naturalna kontynuacja działań, które Arteria realizowała już wcześniej – rebranding porządkuje jedynie sposób prezentacji oferty i podkreśla jej kompleksowość.