Rafał Szafraniec, dotychczas pełniący rolę business & communication partnera, obejmuje nowo utworzone w agencji OMD stanowisko client development partner. Marta Sprzączak zaś, awansując na stanowisko business & communication partner, przejmuje dotychczas kierowany przez Szafrańca zespół obsługujący McDonald’s.
W nowej roli Rafał Szafraniec odpowiadać będzie m.in. za rozwój biznesu klientów OMD Group, poprzez dokładne rozpoznanie ich potrzeb marketingowych oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, które zwiększą skuteczność działań biznesowych (client growth plan). Dotychczas kierowany przez Rafała Szafrańca team powierzono z kolei Marcie Sprzączak, która będzie kontynuowała współpracę ze swoim obecnym klientem – McDonald’s. Prowadząc zespół, będzie odpowiadała m.in. za tworzenie strategii mediowych i komunikacyjnych w oparciu o modele ekonometryczne i dane biznesowe klienta oraz rozwój projektów z obszarów badań i analityki.
– Rafał i Marta znani są ze swojego zaangażowania. Niejednokrotnie przyczyniali się do wielu sukcesów naszej agencji. Jestem przekonana, że oboje świetnie sprawdzą się na nowych stanowiskach, wspierając naszych klientów w jeszcze bardziej innowacyjny i skuteczny sposób. Serdecznie im gratuluję – komentuje Alicja Miklaszewska-Kowalczuk, managing director OMD.
Rafał Szafraniec z OMD Group związany jest od 2008 roku. Swoje doświadczenie zdobywał również w Instytucie Monitorowania Mediów. Specjalizuje się w omnichannelowym planowaniu mediów oraz wykorzystaniu innowacyjnych formatów digitalowych w komunikacji marek. Wspólnie ze swoim zespołem był wielokrotnie nagradzany w najważniejszych polskich i międzynarodowych konkursach marketingowych, m.in. na festiwalu w Cannes, w konkursach Effie Europe, Effie Poland, Innovation oraz Mixx Awards. Współpracował z klientami z wielu kategorii: Usługi (McDonald’s, Promedica24), Finanse (Provident, EFG Polbank), FMCG (Grupa Żywiec – Heineken, Bakoma), Technologie (Hewlett-Packard), Retail (Sklepy KOMFORT), Wykończenie wnętrz (Tikkurila – Beckers, Tikkurila, Jedynka), Automotive (Marubeni Motors), Pharma (Orifarm), Non-profit (Fundacja Ronalda McDonalda, WWF). Aktywny działacz na rzecz branży marketingowej: prelegent Forum IAB 2023, moderator panelu dyskusyjnego IAA Power Hour, jurorem konkursu Innovation Awards 2021 i 2023 oraz wiceprzewodniczący Grupy Roboczej IAB Ad Standards ds. Attention.
Marta Sprzączak posiada 12-letnie doświadczenie w branży mediowej. Swoją pracę w OMD Group rozpoczęła w 2016 roku i od początku związana jest z marką McDonald’s oraz Fundacją Ronalda McDonalda. Wcześniej, z ramienia agencji Wavemaker, odpowiadała za współpracę z firmą Henkel. Inicjatorka wewnętrznych projektów na rzecz rozwoju agencji, jej pracowników oraz procesów new business. Współautorka wielokrotnie nagradzanych w polskich i zagranicznych konkursach branżowych kampanii dla marki McDonald’s (Effie Europe, Effie Poland, Innovation, Mixx Awards). Absolwentka Wydziału Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zdobyła kompetencje z obszaru Project Management. Jurorka konkursu DIMAQ UNI na najlepszą pracę dyplomową z dziedziny marketingu cyfrowego.