Grupa Raben udostępniła nową serię krótkich filmów zatytułowaną Logistics Shorts. Jej celem jest przybliżenie złożonego świata logistyki w bardziej przystępny i zabawny sposób poprzez przedstawienie go oczami dzieci, które wcielają się w role profesjonalistów z branży. Ich proste i humorystyczne wyjaśnienia wnoszą świeżą perspektywę do tematów, które w innym przypadku mogłyby wydawać się skomplikowane.
Seria Logistics Shorts bada różnorodne aspekty logistyki, począwszy od różnych rodzajów transportu wykorzystywanych przez Raben do bezpiecznego dostarczania towarów, po różne branże i kraje, które firma obsługuje w całej Europie. Filmy podkreślają również zaangażowanie firmy w wyjątkową jakość obsługi klienta, innowacyjne rozwiązania IT i zrównoważone praktyki biznesowe. Widzowie zapoznają się z koncepcją logistyki kontraktowej, gdzie usługi takie jak magazynowanie, co-packing i zarządzanie zwrotami w handlu elektronicznym są wyjaśnione w prosty i zrozumiały sposób. Seria rzuca również światło na znaczącą rolę kobiet w logistyce, podważając stereotypy i pokazując znaczenie różnorodności w branży.
– U podstaw strategii Grupy Raben leży zrozumienie, że człowiek nie jest maszyną, ale istotą ludzką, która doświadcza różnych emocji. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest połączenie komunikacji opartej na stylu życia z wiedzą ekspercką, a seria Logistics Shorts doskonale wpasowuje się w to podejście. Łącząc profesjonalizm z codziennymi doświadczeniami, dążymy do tworzenia treści marketingowych, które oddziałują zarówno na poziomie emocjonalnym, jak i intelektualnym, zapewniając, że nasza komunikacja jest tak dynamiczna i skoncentrowana na człowieku, jak świadczone przez nas usługi – wyjaśnia Marcin Sobczyński, head of marketing w Grupie Raben.
Firma opublikowała 12 odcinków tej wciągającej serii, które już odbiła się szerokim echem wśród widzów, osiągając łącznie ponad 6 mln wyświetleń na samym YouTube.
– Jesteśmy podekscytowani pozytywną reakcją na Logistics Shorts – mówi Svitlana Galas, specjalista ds. marketingu międzynarodowego w Grupie Raben. – Seria jest dostępna dla widzów na wszystkich 15 europejskich rynkach, na których mamy swoje oddziały, a tak duży odzew ze strony widzów jest dla nas bezsprzecznie najlepszą zachętą do rozwijania projektu – dodaje.
Łącząc edukację z rozrywką, Logistics Shorts mają na celu demistyfikację logistyki i pokazanie istotnej pracy, jaką zespół Raben wykonuje każdego dnia, przy jednoczesnym zachowaniu lekkości i przystępności treści. W miarę rozwoju serii, Grupa Raben zaprasza wszystkich do przyłączenia się i odkrywania fascynującego świata logistyki widzianego oczami najmłodszych. Wszystkie odcinki są dostępne na kanale firmy na YouTube oraz na jej profilach w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram i LinkedIn).
Za produkcję serii odpowiedzialna była agencja Mome.pl, kreację opracowano wspólnie: Mome.pl oraz zespół marketingu Grupy Raben.
Firma zawsze szuka przystępnego sposobu, aby edukować na temat logistyki, a także podkreślać znaczenie, jakie ta branża odgrywa w codziennym życiu. Raben prowadzi również takie kampanie jak WeConnect i #RabenExpress, oparte na formule „od pola do stołu” czy „od fabryki do finalnego klienta”. Działania te mają na celu pokazanie od kuchni, jak powstają różne produkty jej klientów oraz zaprezentowanie magii logistyki, dzięki której produkty te są dostępne na półkach sklepowych na całym świecie. A to nie koniec wrażeń, bo kolejne kampanie są już w przygotowaniu.