Publicis Groupe, która jako pierwsza grupa komunikacyjna na polskim rynku ogłosiła wdrożenie kodeksu z zasadami współpracy dla influencerów, kontynuuje promocję dokumentu i wspólnie z twórcami zachęca do rozwijania branży w oparciu o podstawowe wartości.
Kodeks współpracy influencerów z agencjami należącymi do Publicis Groupe obejmuje dwanaście zasad, które muszą być zaakceptowane przez twórców chcących nawiązać współpracę biznesową z Grupą i realizować z nią kampanie reklamowe dla klientów.
– Wprowadzony przez nas jesienią ubiegłego roku kodeks zasad współpracy z influencerami został bardzo dobrze przyjęty przez klientów i środowisko twórców internetowych. Wszystkie umowy, które od tamtej pory podpisujemy z influencerami zawierają już ten dokument i spotyka się to z pełną akceptacją ze strony naszych partnerów – mówi Monika Pruszczyńska, integrated communication director w agencji LiquidThread, należącej do Publicis Groupe.
Grupa kontynuuje promocję kodeksu w branży marketingowej i we współpracy ze znanymi influencerami stworzyła film, który przybliża zasady kodeksu. W filmie wystąpili Kinga Paruzel, Anna Małysa (Anka Śmietanka), Weronika Jaguś, Jakub Przeździecki (Coocharz) i Kacper Porębski (Jasper), którzy zachęcają do rozwijania branży w oparciu o bliskie im wartości, spójne z zasadami wprowadzonymi przez Publicis Groupe. Film pojawi się na kanałach społecznościowych Agencji i Publicis Groupe.
12 zasad Kodeksu dla influencerów współpracujących z Publicis Groupe:
- Podstawową wartością towarzyszącą mojej twórczości jest szacunek do społeczności i mojego audytorium.
- Jako twórca internetowy tworzę materiały do moich kanałów internetowych, przestrzegając prawa.
- W moich materiałach nie zachęcam i nie inspiruję do zachowań sprzecznych z prawem.
- W moich materiałach nie wykorzystuję materiałów i informacji pozyskanych poprzez złamanie prawa.
- Oznaczam reklamy i zawsze informuję, że dany materiał jest efektem płatnej współpracy zgodnie z wytycznymi UOKiK.
- Reaguję na działania mojej społeczności, mogące wyzwalać agresję, przemoc lub formy dyskryminacji. Nie toleruję hejtu w wypowiedziach mojej społeczności.
- Nie promuję używania narkotyków i nielegalnych substancji psychoaktywnych i nie nawiązuję do tego w swoich treściach.
- Jeśli tworzę materiał przeznaczony dla dzieci i młodzieży, dochowuję najwyższych standardów, by uwzględnić ich stopień rozwoju, możliwości krytycznego myślenia i kształtowanie moralnej postawy.
- Respektuję prawa osób występujących w moich materiałach i posiadam od nich stosowną zgodę na wykorzystanie ich wizerunku. Respektuję prywatność moich odbiorców i publikuję ich odpowiedzi i komunikację ze mną, kiedy otrzymam na to jasną zgodę.
- Biorę odpowiedzialność za treści, które publikuję i dochowuję wszelkiej staranności, by były uczciwe, wiarygodne oraz skierowane do obserwującej mnie grupy docelowej.
- Dbam o język wypowiedzi, w szczególności o to, by treści, które mogą docierać do grupy niepełnoletniej, były pozbawione wulgarności.
- Rzetelnie i wnikliwie sprawdzam propozycje współpracy, które otrzymuję. Nie zgadzam się na promowanie marek, które w nieuczciwy sposób wykorzystują zaufanie moich odbiorców.