ViRO służy do pomiaru skumulowanego zasięgu wszystkich touchpointów wideo, odpowiadając na potrzebę precyzyjnej optymalizacji kampanii przy coraz większej fragmentaryzacji kanałów komunikacji i braku jednoźródłowego standardu badawczego. Autorskie narzędzie powstało dzięki współpracy ekspertów PMX, Technology i agencji doradczo – wdrożeniowej YOTTA.
ViRO, wykorzystuje zaawansowane algorytmy do łączenia danych surowych z badań Nielsena oraz Gemiusa, jednocześnie uwzględnia rynkowe benchmarki Viewability i VTR. Dzięki temu umożliwia analizę efektywności wszystkich kanałów, optymalizację zasięgów w różnych częstotliwościach, co efekcie pomaga precyzyjnie alokować budżety na działania wideo. ViRO pozwala w czasie rzeczywistym optymalizować wiele kampanii jednocześnie, co usprawnia i przyspiesza proces planowania działań reklamowych. Dodatkowo uwzględnia specyfikę prawną poszczególnych branż, czyli na przykład ograniczenia obowiązujące w reklamie piwa czy produktów o wysokiej zawartości cukru.
– Wideo, obejmujące telewizję linearną i kanały online, jest największym segmentem rynku reklamowego w Polsce, z udziałami powyżej 53%. Na rynku tym wciąż zachodzą dynamiczne zmiany i następuje coraz większa fragmentaryzacja. Przy braku jednoźródłowego standardu badawczego, precyzyjne planowanie kampanii video było dotąd trudne i czasochłonne. ViRO radykalnie zmienia tę sytuację, wprowadzając proces planowania inwestycji w kanałach wideo na zupełnie nowy poziom – mówi Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment officer Publicis Groupe Polska.
ViRO jest kolejnym po One Reach i Attention Boosterze nowym narzędziem w portfolio Publicis Groupe, zwiększającym jakość i efektywność działań realizowanych dla klientów przez ekspertów mediowych agencji Starcom, Zenith i Spark Foundry.