Programmatic przyszłości: dane, AI i wideo w praktyce – spotkajmy się na IAB HowTo 25 września

Już 25 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się kolejna edycja konferencji IAB HowTo, tym razem poświęcona tematyce reklamy programmatic. Eksperci podzielą się wiedzą na temat skutecznego targetowania, wykorzystania danych, możliwości jakie daje AI oraz rozwijających się kanałów dotarcia – takich jak audio, DOOH czy Connected TV. W programie znajdzie się kilkanaście praktycznych prezentacji od przedstawicieli m.in.: Google, Publicis, Adform, Hybrid, AdQuery, Omnicom Media Group, czy tri-table.  Bilety na wydarzenie są od dziś dostępne w sprzedaży.

Reklama programatyczna pozostaje jednym z kluczowych segmentów rynku reklamy cyfrowej. Jak wynika z raportu IAB Polska/PwC AdEx, w 2024 roku jej wartość w Polsce wyniosła 4,52 miliarda złotych, co stanowi aż 47% wszystkich wydatków na reklamę online. To nie tylko potwierdzenie ugruntowanej pozycji tego modelu, ale również wyraźny sygnał, że inwestowanie w programmatic to dziś strategiczny wybór. Dynamiczny rozwój technologii – w tym narzędzi opartych na AI, oraz rosnąca dostępność nowych powierzchni reklamowych sprawiają, że warto trzymać rękę na pulsie i aktualizować swoją wiedzę.

Efektywność napędzana danymi

Jak czerpać maksymalne wyniki z kampanii za pomocą danych? To pytanie, które w dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowym jest nieustannie aktualne.Dane odgrywają bowiem kluczową rolę w ekosystemie programmatic – umożliwiają tworzenie kampanii, które nie tylko trafiają do właściwych osób, ale robią to we właściwym czasie i kontekście. W perspektywie ery cookieless coraz większego znaczenia nabierają dane first-party, a także integracje z nowoczesnym martech stackiem, które pozwalają na płynne łączenie źródeł danych i budowanie spójnych, efektywnych ścieżek dotarcia do konsumenta. Dobrze przygotowana struktura danych ma więc realny wpływ na wyniki kampanii – zarówno performance, jak i zasięgowe.

Podczas konferencji eksperci pokażą, jak wykorzystywać dane w kampaniach programatycznych, aby maksymalizować ich efektywność. Uczestnicy poznają także kluczowe strategie przyciągania uwagi konsumentów w dobie malejącej atencji oraz dowiedzą się, jak pozyskiwać i stosować dane– również w rzeczywistości post-cookies.

Tworząc agendę tegorocznej, 7. już edycji IAB HowTo Programmatic, zależało nam na pokazaniu najważniejszych trendów, jakie mają lub za chwilę będą miały wpływ na ten sektor.
Reklama programatyczna niezmiennie pozostaje jednym z najbardziej znaczących obszarów digital marketingu – a jej skuteczność wciąż w największym stopniu zależy od danych i precyzyjnego targetowania. Dziś jednak rozwój programmatic to nie tylko precyzja, ale też innowacje i nowe kanały – rośnie rola AI wspierającego już prawie każdą część procesu programatycznego zakupu reklamy- od planowania, poprzez tworzenie kreacji i ich personalizacje, aż do optymalizacji emisji w czasie rzeczywistym i raportowania. Rozwijają się nowe kanały takie jak  Connected TV, audio oraz DOOH. To otwiera nowe możliwości, ale jednocześnie zwiększa odpowiedzialność. Branża potrzebuje aktualnej wiedzy, narzędzi i świadomości, jak skutecznie i w sposób bezpieczny wykorzystywać potencjał programmatic w szybko zmieniającym się środowisku reklamowym i tej wiedzy zamierzamy dostarczyć podczas konferencji
– komentuje Elżbieta Kondzioła z LOVEMEDIA, szefowa grupy roboczej programmatic IAB Polska i przewodnicząca rady programowej IAB HowTo.

Wideo, audio, CTV na fali wzrostu i z korzyścią dla marki

Według badania „Attitudes to Programmatic Advertising” z 2024 roku, realizowanego przez IAB Europe, 47% reklamodawców oraz 64% przedstawicieli agencji zadeklarowało, iż ponad 41% ich kampanii wideo zostało zakupionych programatycznie. Z kolei wydatki na kampanie programmatic audio  wzrosły po stronie agencji do 41% i utrzymały się na poziomie 21% po stronie reklamodawców. Wzrósł również udział programmatic w zakupie kampanii realizowanych na Connected TV- 47% przedstawicieli agencji i 42% reklamodawców zadeklarowało, że kupuje w ten sposób ponad 41% swoich kampanii CTV.

Te dane znajdą swoje rozwinięcie podczas prezentacji na IAB HowTo, przybliżając przyszłość reklamy wideo w modelu programmatic. Eksperci zastanowią się, czy synergia mediów względem CTV w świecie programmatic stworzy rewolucję, a ponadto pokażą, jak budować skuteczne kampanie wideo w modelu omnichannel – łączące zasięg, zaangażowanie i precyzyjne targetowanie bez zbędnych kosztów.

Uczestnicy dowiedzą się również, jak generatywna sztuczna inteligencja zmienia  proces tworzenia kreacji wideo – umożliwiając automatyzację i personalizację w skali, która jeszcze do niedawna była nieosiągalna. Nie zabraknie również cennych case studies z kampanii digital out-of-home, omnichannel i footfall.

Agenda wydarzenia została przygotowana przez grupę roboczą programmatic IAB Polska, a nad doborem tematów i poziomem merytorycznym prezentacji czuwają:

  • Elżbieta Kondzioła, szefowa grupy roboczej programmatic IAB Polska, dyrektor sprzedaży Online w LOVEMEDIA,
  • Krzysztof Czok, zastępca szefowej grupy roboczej programmatic IAB Polska, board member, Tri-table
  • Marta Zielonka, programmatic & retail media investment lead, Publicis Groupe

IAB HowTo: Efektywność napędzana danymi skierowane jest do wszystkich, którzy chcą uzyskać najnowszą i aktualną wiedzę na temat automatycznych kampanii reklamowych oraz osób planujących i realizujących strategie marketingowe z wykorzystaniem najnowszych technologii oraz danych. Wydarzenie odbędzie się 25 września 2025r. w warszawskim Multikinie Złote Tarasy.

Rejestracja na konferencję dostępna jest na stronie  howto.iab.org.pl/konferencje/programmatic-2025.

Sponsorami konferencji są: RMF, eQuativ i RTB House.

aboutMarketing.pl jest patronem medialnym wydarzenia.