Agencja Cut The Mustard odpowiada za strategię, koncepcję kreatywną oraz realizację kampanii promującej współpracę Doritos i Minecraft: Film, która towarzyszy premierze jednej z najbardziej wyczekiwanych ekranizacji ostatnich lat.
Minecraft to globalny fenomen kulturowy, który od ponad dekady fascynuje miliony graczy i twórców na całym świecie. Marka Doritos, słynąca z odważnych połączeń smaków i nieszablonowych kampanii, idealnie wpisała się w ten świat, wprowadzając limitowany smak: The Creeper Pizza. Doritos x Minecraft: Film to wyjątkowa współpraca – spotkanie dwóch światów: kwadratowego uniwersum Minecrafta i ikonicznego trójkąta Doritos. To idealne połączenie gamingu i snacków, które świetnie odzwierciedla DNA marki.
– Jest to dla nas kluczowa kampania z kilku względów. Po raz pierwszy realizujemy licencyjną współpracę w ramach marki Doritos, która opiera się na ogromnym potencjale kulturowym – nawiązujemy do premierowej ekranizacji najpopularniejszej gry na świecie – Minecraft: Film, która przyciąga rekordową liczbę widzów. Po raz pierwszy też wprowadziliśmy edycję limitowaną na marce Doritos, której paczka jest wsparta najbardziej rozpoznawalnym bohaterem zarówno filmu, jak i gry – Doritos The Creeper Pizza 100g – mówi Monika Kruk, brand manager marki Doritos.
Hasło kampanii — „Spróbuj smaku, który za Tobą chodzi” — bezpośrednio nawiązuje do zachowań najbardziej kultowej postaci gry, czyli Creepera.
Motyw śledzącego Creepera stał się osią działań influencerskich. W ramach kampanii powstały angażujące materiały z udziałem trójki popularnych twórców: Kuby Pateckiego, Fusialki i Blowka, których… dosłownie śledził Creeper.
– Creeper to ikona, ale my chcieliśmy, żeby stał się żywą częścią narracji – nie tylko symbolem, ale i aktorem kampanii. CGI pozwoliło nam uczynić z niego postać, która podąża za bohaterami dokładnie tak, jak robi to smak Doritos The Creeper Pizza – mówi Jakub Kowalik, creative lead w Cut The Mustard. – To było trochę jak tworzenie mini-horroru w świecie snacków – i to działa – dodaje.
Dodatkowo agencja stworzyła wideo zapraszające na seans filmu, w którym głośne chrupnięcie Doritosa przenosi bohaterów do pikselowego świata Minecrafta. Dzięki temu kampania zyskała charakterystyczny, rozpoznawalny twist – niezbędny element, by wyróżnić się wśród wielu komunikatów związanych z filmową premierą.
Za strategię, koncepcję i egzekucję odpowiada Cut The Mustard – agencja obsługująca markę Doritos od 2023 roku. Produkcję materiałów powierzono firmie Ekstrakt.Studio. Za strategię mediową, obsługę influencerów i zakup mediów odpowiada Zenith.
Doritos, Minecraft i CTM – połączenie, które zostaje w głowie… i chodzi za Tobą.