Poznaj nominowanych Effie Awards Poland 2025

Jury 26. edycji Effie Awards Poland nominowało 115 kampanii i rozwiązań marketingowych w 27 kategoriach konkursowych. Najwięcej nominacji otrzymały agencja DDB Warszawa (9) i agencja mediowa Zenith (16), a wśród reklamodawców – McDonald’s (7).

Blisko 200 ekspertek i ekspertów zasiadających w 14 grupach jurorskich, pod przewodnictwem Marty Życińskiej – Dyrektorki Generalnej polskiego oddziału Mastercard Europe – oceniało tegoroczne zgłoszenia. Do finału konkursu trafiły kampanie i rozwiązania marketingowe, które w tym roku najlepiej udowodniły, czym jest sztuka efektywności.

Najwięcej nominacji otrzymały agencje: DDB Warszawa (9), Dentsu Creative (8) oraz 2012 Agency, Ogilvy i VML (po 7).

Liderami nominacji wśród agencji mediowych są: Zenith (16), Starcom (13) i Wavemaker (10). Wśród marketerów najwięcej nominacji zdobyli: McDonald’s (7) oraz Grupa OLX, ING Bank Śląski, L’Oréal i LOTTE Wedel (po 5), a tuż za nimi – Kompania Piwowarska i Żabka (po 4).

Lista Nominowanych dostępna jest na stronie: awards.effie.pl/nin/nominacje-2025/

To właśnie te kampanie i rozwiązania marketingowe powalczą o statuetki Effie. Zwycięzców poznamy podczas uroczystej Gali Effie Poland 3 listopada 2025 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Sprzedaż biletów na Galę prowadzona jest na stronie www.effie.pl.

Zarówno nominacja, jak i zwycięstwo w Effie Awards Poland 2025 będą liczyć się podwójnie – daje to bowiem szansę na zdobycie punktów uwzględnianych w corocznym Rankingu Marketing Master by SAR. Ranking ten wyróżnia i nagradza najbardziej wszechstronnych marketerów w Polsce, łączących kreatywność, efektywność i innowacyjność. Podobnie jak w poprzedniej edycji, laureaci otrzymają symboliczne pierścienie, które zostaną wręczone podczas Gali konkursu Innovation.

Effie Awards to najważniejszy, globalny konkurs efektywności marketingowej, organizowany od 1968 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. W Polsce licencję na jego prowadzenie posiada od 1999 roku Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Konkurs odbywa się w ponad 55 krajach na świecie, a jego wyniki zasilają międzynarodowy ranking efektywności – Effie Index (www.effieindex.com).

Sponsorzy strategiczni: TVN Media, Onet, Salesforce, YouTube
Sponsorzy wspierający: Meta, Adform, AMS, Media&Leads Polska, Ipsos Polska, TikTok, KinAds Media, Grupa Eurozet
Partner: SentiOne
Gospodarz gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Patroni branżowi: Polska Organizacja Reklamodawców, Polskie Towarzystwo Badania Rynku i Opinii
Audytor konkurs: Kancelaria SKP – Ślusarek, Kubiak, Pieczyk
Patroni medialni: Business Insider, Forbes, Noizz, NowyMarketing, Marketing przy Kawie, Marketer+