Nikt nie odpisuje na twoje maile ani nie lajkuje postów na Facebooku? Wysyłasz w świat przełomową wiadomość albo ogłaszasz najlepszą promocję na rynku, ale jedyną odpowiedzią na nie jest głucha cisza? Nie oznacza to, że twoja wiadomość nie jest ważna. Po prostu trafiła do bardzo zajętych czytelników.
Całe szczęście są sposoby, by przyciągnąć i zatrzymać ich uwagę. Autorzy książki „Sztuka skutecznego pisania” sprawdzili i wybrali te najbardziej skuteczne.
Naukowcy z Harvardu specjalizujący się w skutecznej komunikacji, prof. Todd Rodgers i dr Jessica Lasky-Fink są zgodni: ładnie pisać należy szkolne rozprawki, a w życiu trzeba pisać skutecznie. Czyli tak, aby nas czytano i reagowano na nasze komunikaty. Najlepiej zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Dlatego wykorzystując swoje doświadczenie z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, opracowali 6 prostych zasad i zebrali je w książce „Sztuka skutecznego pisania” dostępnej już dla polskich czytelników. Dzięki zebranym w niej podstawom i ćwiczeniom twoje teksty będą zarówno atrakcyjne, jak i zrozumiałe dla czytelników.
– Większość z nas pisze dziesiątki, a może nawet setki wiadomości tygodniowo. Można więc sądzić, że jesteśmy w tym dobrzy. Okazuje się jednak, że praktyczne pisanie wychodzi nam dużo gorzej, niż myślimy. Na nasze wiadomości bardzo często nikt nie reaguje albo otrzymujemy spóźnione i niekompletne odpowiedzi. Pozornie proste formy komunikacji stają się skomplikowane i zagmatwane. Zasady skutecznego pisania pomagają jaśniej i szybciej przekazać, o co nam chodzi, dzięki czemu wywołujemy reakcję dokładnie wtedy, kiedy chcemy. Jasność pisania zmusza nas też do jasności myślenia. W ten sposób nasze idee i cele stają się bardziej wyraziste – tłumaczą autorzy książki.
Wyniki i wnioski z badań empirycznych prowadzonych przez autorów „Sztuki skutecznego pisania” zostały wykorzystane nie tylko do stworzenia 6 zasad pisemnej komunikacji, ale też podczas pisania tego poradnika. Tekst jest przejrzysty, łatwy do przyswojenia, wiele treści i zasad zilustrowano graficznymi przykładami, a jej przeczytanie – wraz z ćwiczeniami – nie powinno zająć więcej niż 3 godziny.
„Sztuka skutecznego pisania” to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji – zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym.
Książka dostępna jest w formie drukowanej i elektronicznej w księgarni internetowej PWN oraz w innych księgarniach internetowych i stacjonarnych.