Poznaj laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2025

fot. mat. prasowe

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska po raz kolejny zainspirował młodych twórców do artystycznych poszukiwań. Spośród ponad 2000 zgłoszeń jury wybrało 10 projektów, które wyróżniły się najwyższym poziomem i najlepiej odpowiedziały na postawione wyzwanie. Pierwsze miejsce i 20 tysięcy złotych przyznano Oldze Korban.

Ogłoszono zwycięzców VI edycji konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2025, skierowanego do studentów i absolwentów kierunków artystycznych oraz profesjonalnych twórców. Tegoroczne wyzwanie polegało na zaprojektowaniu autorskiej grafiki na świąteczne opakowanie Śliwki Nałęczowskiej – przeznczone do sprzedaży w listopadzie i grudniu br. w ramach limitowanej linii Art Collection. Zgłoszone prace zachwyciły jurorów kreatywnością, świeżym podejściem i wysokim poziomem wykonania. Uczestnicy sięgnęli po różnorodne style i techniki, tworząc wyjątkowe projekty, które w unikalny sposób oddają charakter marki – łącząc wrażliwość artystyczną z potencjałem komercyjnym.

Z roku na rok obserwujemy wyraźny wzrost poziomu nadsyłanych prac. Uczestnicy chętniej eksperymentują z formą i przekazem, dzięki czemu otrzymujemy różnorodne interpretacje świątecznego opakowania. Tegoroczna edycja pokazała, że Śliwka Nałęczowska potrafi inspirować do tworzenia – mówi Bożena Piotrowska, odpowiedzialna za markę Śliwka Nałęczowska. – Cieszy nas, że konkurs na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń artystycznych i stał się przestrzenią dialogu z nową generacją projektantów. Dzięki linii Art Collection nagrodzone prace zyskują realne życie – trafiają na sklepowe półki i docierają do szerokiego grona odbiorców – dodaje.

W skład komisji oceniającej, która nagrodziła 10 osób, weszli:

  • Małgorzata Drozdowska – współzałożycielka agencji OK Human, członkini Zarządu KTR
  • Patryk Hardziej – projektant, ilustrator, autor książek o historii znaków graficznych
  • Karolina Hołdys – wykładowczyni ASP Katowice, projektantka wzornictwa przemysłowego
  • Aleksandra Jasionowska – autorka identyfikacji Ogólnopolskiego Strajku Kobiet, członkini Zarządu KTR przy SAR
  • dr Piotr Kuczkowski – Dziekan Wydziału Architektury Wnętrz, Wzornictwa i Scenografii ASP we Wrocławiu
  • Lena Pianovska – członkini Zarządu STGU, mentorka w programie Mentoringowym STGU
  • Katarzyna Puczyłowska – laureatka odznaczenia Zasłużony dla Kultury Polskiej (2021)
  • Aleksandra Tulibacka – redaktor naczelna Grafmag, współorganizatorka konferencji GrafConf
  • Ada Zielińska – graficzka i ilustratorka, współorganizatorka Festiwalu Komunikacji Ilustrowanej – ILUSTRATOR

Główna nagroda trafiła do Olgi Korban, która otrzymała 20 tys. zł i zestaw Śliwki Nałęczowskiej. Drugie miejsce zajął Marcin Antos (12 tys. zł + zestaw produktów), a trzecie przypadło Monice Roskom (7 tys. zł + praliny Śliwka Nałęczowska).

Tegoroczna edycja zachwyciła różnorodnością podejść – od śliwkowej baśni z teatralnym rozmachem, przez nastrojowy monokolor, po ilustrację, która mówi ciszą. Wszystkie wyróżnione prace łączy wysoka jakość artystyczna i umiejętność opowiadania historii – subtelnych, pełnych emocji, dalekich od banału – podkreśla Lena Pianovska z STGU, przewodnicząca jury.

Nagrodzone projekty można zobaczyć na stronie: www.designbysliwkanaleczowska.pl. Z wybranych prac powstanie kolejna odsłona limitowanej serii opakowań Art Collection, która trafi do sprzedaży już pod koniec tego roku.

Partnerami VI edycji konkursu byli: Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Stowarzyszenie SPFP. Patronat medialny nad konkursem objęli: NOIZZ, Grafmag, Purpose, Klub Twórców Reklamy, a także Polish Graphic Design. Działania PR prowadzi Kolterman Media Communications.