Polskie Towarzystwo Okulistyczne ruszyło z kampanią „Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku”

fot. mat. prasowe

Siedem inspirujących osób, siedem wyjątkowych historii i jeden wspólny mianownik – pasja, która nie zna granic wieku. W ramach kampanii „Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku”, organizowanej pod patronatem Polskiego Towarzystwa Okulistycznego, spośród ponad 200 zgłoszeń wybrano Ambasadorki i Ambasadorów. Pokazują oni, że aktywność, energia i troska o siebie to klucz do pełnego życia bez względu na wiek. Grono to wzięło udział w sesji zdjęciowej, której autorem został Przemek Dzienis.

Kampania powstała w odpowiedzi na coraz większe problemy Polaków ze wzrokiem, który ma niezaprzeczalny wpływ na jakość, komfort i bezpieczeństwo życia. Według badań przeprowadzonych w ramach kampanii, aż 42% seniorów w Polsce obawia się, że problemy ze wzrokiem mogą ograniczyć ich samodzielność.

Kampania poprzez działania edukacyjne na temat roli dobrego wzroku docierała już bezpośrednio do seniorów – za pomocą edukacyjnych broszur, bezpłatnych konsultacji okulistycznych oraz obecności na wydarzeniach skierowanych do osób starszych. Sesja zdjęciowa Ambasadorów kampanii to kolejne działanie, które pokazuje, że aktywność i dbanie o siebie w wieku dojrzałym to klucz do życia pełnego pasji.

Spojrzenie odgrywa kluczową rolę w życiu. I to nie tylko w kontekście zdrowia narządu wzroku, ale tego, w jaki sposób patrzymy na rzeczywistość i wszystko to, co nam się przydarza. Kampanią „Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku” chcemy pokazać, że w dzisiejszym świecie osoby dojrzałe to osoby pełne pasji, z błyskiem w oku, chcące aktywnie i sprawczo spędzać czas. Kluczem do tego wszystkiego jest dbałość o organizm, w tym także o narząd wzroku – mówi Martyna Olech z firmy URSAPHARM, organizatora kampanii. – Wzrok odgrywa kluczową rolę w zachowaniu równowagi i koordynacji ruchowej. Informacje wzrokowe są wykorzystywane przez mózg do oceny pozycji ciała w przestrzeni oraz do pomocy w dostosowywaniu ruchów, co jest niezbędne do chodzenia, stania czy uprawiania sportów – dodaje.

Dostrzegaj to, co ważne

Sesja zdjęciowa została zaprojektowana w taki sposób, aby wszyscy uczestnicy mieli aktywny wpływ na to, jak będą wyglądać na fotografii. Miała za zadanie w naturalny sposób pokazać bohaterów i bohaterki. Nad całym procesem czuwał doświadczony zespół. W gronie Ambasadorów i Ambasadorek kampanii znaleźli się: Małgorzata Soniewiecka, znana szerzej jako Fitgocha, pochodząca z Bytomia, Alicja Czerska, DJ-ka z Józefosławia, Janusz Waściński – muzyk spod Poznania, Edyta Grzelec, czyli „Ciotka Połczyńska” z Legnicy, Janina Voit, malarka i pisarka z Torunia, a także Anna i Dariusz Jaśkiewiczowie, tancerze z Wrocławia.

Różnorodne grono Ambasadorów i Ambasadorek kampanii, z różnych regionów w Polsce pozwoli nam aktywizować wiele grup. Wszystkie fotografowane osoby od początku do końca miały wpływ na to, w jaki sposób zostaną przedstawione, przy wsparciu stylistki i całego zespołu. Taki efekt jest o tyle ważny, że dla osób dojrzałych pozostających w bliskim otoczeniu danego Ambasadora czy Ambasadorki, to nadal będzie ta sama osoba, czyli „jedna, jeden z nas”. To kluczowe do inspirowania i zachęcania do aktywności i pokazania, że dbanie o kondycję wzroku i ciała są kluczowe dla pełnego pasji i aktywnego spędzania czasu w dojrzałym wieku – podsumowuje Martyna Olech.