Nowy startup Generation9 – tech & data driven influencer marketing został założony przez twórców oraz zarząd agencji Stor9. W zarządzie startupu znaleźli się Łukasz Misiukanis i Marek Myślicki.
Generation9 to nowy podmiot specjalizujący się w influencer marketingu, advocacy i współpracy z content creatorami. Bazuje na wieloletnim doświadczeniu jej założycieli i pracowników, własnej bazie danych influencerów oraz stworzonemu inhouse narzędziu do wewnętrznej automatyzacji ofertowania i procesów współprac z influencerami.
W tym momencie startup pracuje nad rozwojem dedykowanego narzędzia wykorzystującego rozwiązania AI do pozyskiwania i dalszej automatyzacji w obszarach influencer marketingu. Pozwoli to w niedalekiej przyszłości udostępnić narzędzie klientom i osiągnąć jeszcze wyższy poziom efektywności w doborze odpowiednich twórców do kampanii.
– Tworząc Stor9 ponad 7 lat temu, nie spodziewaliśmy się, że w tak krótkim czasie nasze portfolio biznesowe rozrośnie się do podmiotów działających w tylu obszarach marketingu. Po agencji Stor9 obsługującej największe polskie i zagraniczne marki w zakresie komunikacji digitalowej, studio produkcyjnym 9Production które ostatnimi czasy produkowało materiały TVC dla takich marek jak RTV Euro AGD, Apple, Phillips, Totalizator Sportowy czy Polpharma przyszedł czas na spółkę, która ma połączyć najszybciej rosnący obszar social mediów, czyli influencer marketing z nowymi technologiami. Spółka technologiczna była zawsze moim marzeniem – mówi Anna Zielińska CEO Stor9, współzałożycielka i przewodnicząca rady nadzorczej Generation9.
– Wierzymy, że połączenie kompetencji naszych ekspertów od influencer marketingu i technologii AI zredefiniuje standardy w branży, łącząc zaawansowane rozwiązania technologiczne z praktycznym podejściem biznesowym. W obliczu rosnącej wartości rynku i zapotrzebowania na efektywne narzędzia, chcemy stworzyć rozwiązanie, które nie tylko spełnii, ale i przewyższy oczekiwania współczesnych marek. Jednocześnie od samego początku pracujemy zbudowaniem wysokiej wartości dla naszych obecnych i przyszłych inwestorów – mówi Łukasz Misiukanis, współzałożyciel i prezes zarządu Generation9.
– Połączenie doświadczonych struktur agencyjnych z managementem, oraz unikatowej w skali globalnej technologii pozwoli na zaoferowanie klientom kompleksowych usług pozwalających skuteczniej podchodzić zarówno do strategii jak i egzekucji kampanii z influencerami. Chcemy, aby Generation9 stało się platformą skupiającą wszystkie kompetencje w obszarze influencer marketingu z zachowaniem odpowiedzialnego podejścia względem odbiorców treści – mówi Marek Myślicki, współzałożyciel i VP Generation9.
Startup posiada własny management twórców internetowych: Agatę Biernat, Jaśka i Anetę Kuroniów, Kingę Ożóg, Barttiego i KaperSzefa, Tomka Choińskiego oraz twórcę youtube Maksyma Ziółkowskiego.
Zarząd nowej organizacji tworzą Łukasz Misiukanis, założyciel jednej z pierwszych agencji social media Socializer SA (sprzedanej do sieci Dentsu Aegis Network w 2014 roku), laureat nagród m.in. „Człowiek Roku Internetu” (wg Internet Standard) oraz „TOP 50 Kreatywnych” wg magazynu Brief, który obejmie rolę prezesa oraz Marek Myślicki dotychczasowy chief growth officer Stor9, ekspert od influencer marketingu, przewodniczący grupy roboczej influencer marketing przy IAB Polska oraz współautor rekomendacji dla influencerów wydanych wspólnie z UOKiK, który obejmie rolę vice prezesa.
Zarząd podzielił między sobą kompetencję – Łukasz Misiukanis skupi się na rozwoju części technologicznej spółki, natomiast Myślicki nadzorem części agencyjnej i managementu.
W skład rady nadzorczej wchodzą założyciele Stor9 Anna Zielińska, Agnieszka Zielińska, oraz mecenas Kamil Gorzelnik.
Identyfikacje nowej spółki stworzył zespół kreatywny Stor9 pod przewodnictwem Macieja Dutkowskiego.
Do pierwszych klientów agencji należą m.in BBC Studios.