Na rynku rozpoczyna działalność niezależny dom produkcyjny Alefajnie, zajmujący się produkcją filmów reklamowych dla agencji i marketerów. Jak twierdzą jego założyciele nowa firma powstaje w odpowiedzi na wyraźne trendy rynkowe: rosnącą rolę wideo w komunikacji marketingowej i zapotrzebowanie na produkcje filmowe w rozsądnych budżetach.
Dom produkcyjny Alefajnie (pełna nazwa: Alefajnie produkcja filmowa) powstaje na bazie dotychczas działającego wewnętrznego działu produkcji filmowej agencji ASAP&ASAP, istniejącego od 2018 r. pod nazwą ASAP&ASAP Video. Nowy dom produkcyjny będzie działać niezależnie od samej agencji i jako osobna spółka zamierza oferować usługi klientom z szerokiego rynku.
Szefem i głównym reżyserem domu produkcyjnego Alefajnie został Jacek Redźko, wieloletni zarządzający działów i agencji digital, w tym współzałożyciel agencji ASAP&ASAP.
– Wewnętrzne moce w zakresie produkcji filmowej rozwijaliśmy już od ponad 5 lat. Ta odnoga działalności agencji ASAP&ASAP opierała się na mojej „zajawce” stawania się filmowcem, nie tylko w zakresie produkcji filmów reklamowych, ale również w ogóle filmów: dokumentalnych i fabularnych produkcji krótkometrażowych – wyjaśnia Jacek Redźko, szef Alefajnie.
Jako dział produkcji filmowej ASAP&ASAP Video tworzył początkowo dla klientów filmy reklamowe na potrzeby kanału digital, a w 2020 wyprodukował pierwsze reklamowe spoty telewizyjne, tworzył również dla klientów animacje 2D i 3D.
– Widzimy rosnącą rolę wideo w komunikacji i zapotrzebowanie na produkcje filmowe w rozsądnych budżetach. I z taką właśnie ofertą startujemy obecnie jako niezależny dom mediowy Alefajnie. Znamy dobrze potrzeby klientów, działamy szybko i efektywnie. W trakcie jednego dnia zdjęciowego jesteśmy w stanie zmieścić realizację głównego spotu oraz dodatkowego video contentu dla klienta; z przeznaczeniem dla różnych formatów i wersji czasowych, wariantów strategiczno-mediowych, z różnym rozłożeniem akcentów itd. W napiętym planie zdjęciowym często znajdujemy miejsce na dokręcenie alternatywnych ujęć, które klient może potem z powodzeniem wykorzystywać w social mediach przez wiele miesięcy – dodaje Jacek Redźko.
Jacek Redźko od dłuższego czasu pełni rolę reżysera przy wielu produkcjach video digital i spotów TV. W ostatnich latach wyreżyserował filmy reklamowe dla m.in. Loxon, MyFitness Place, Pierre Fabre, Benefit/MultiLife, Roche Polska, FruBlu, Enbio oraz kampanii „Dziękujemy, że pijecie mleko”.
Poza filmami reklamowymi tworzy również pozabiznesowo filmy dokumentalne i krótkie fabuły. 17 grudnia, oficjalną premierę miał jego najnowszy film dokumentalny „Zasiew”, który zdobył już nagrodę Best Short Doc na festiwalu Rome Prisma Film Awards w Rzymie.
Dom produkcyjny Alefajnie zamierza pracować zarówno dla agencji reklamowych, jak i bezpośrednio dla marketerów.