Drugi sezon Predator Games, największego międzyszkolnego turnieju esportowego w Europie, przyniósł znaczący rozwój na wielu poziomach. W tegorocznej edycji, która przyciągnęła uczniów z całej Polski, zauważalny jest wzrost liczby uczestników, szkół oraz drużyn. Zainteresowanie esportem w środowisku szkolnym dynamicznie rośnie, co najlepiej odzwierciedlają statystyki tej edycji.
Do rywalizacji w drugim sezonie zgłosiło się aż 33 658 uczniów, co jasno dowodzi, że esport staje się istotnym elementem kultury młodzieżowej. Predator Games zyskało na znaczeniu jako kluczowa platforma wspierająca młode talenty w świecie profesjonalnych rozgrywek. Liczba szkół wzrosła o 110% w stosunku do poprzedniej edycji – z 1 024 placówek w pierwszym sezonie do 2 142 w obecnym, a liczba drużyn zwiększyła się o 170% – z 4 096 w pierwszym sezonie do 11 044, które będą rywalizować w pięciu grach, wyraźnie potwierdzają rosnącą skalę i prestiż Predator Games.
Kluczowe partnerstwa wspierają rozwój Predator Games
Sukces Predator Games napędzają również mocne partnerstwa z zaufanymi markami, które wspierają rozwój i podnoszą prestiż turnieju. Partnerem strategicznym jest Media Expert, jedna z największych sieci detalicznych w Polsce. Wśród głównych partnerów znajdują się Intel oraz Microsoft – ten ostatni z brandami Xbox i Windows 11. Ponadto projekt wspierają również takie marki jak Apart, Grześki, Reporter Young Żywiec Zdrój Mocny Gaz oraz Miasto Płock, Województwo Mazowieckie i SPiDOR – Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo. Ważną rolę pełnią również patroni medialni, wśród których znajdują się Onet, Przegląd Sportowy, CD-Action, Respawn.pl oraz radio ESKA, wspierające komunikacyjnie projekt.
– Predator Games rozwija się dynamicznie i na stałe wpisuje się w kalendarz najważniejszych rozgrywek esportowych w Europie. Zgłoszenie ponad 33 000 uczestników dowodzi, że nasz projekt staje się nie tylko areną rywalizacji, ale i platformą wspierającą młode talenty. Kluczową rolę w tym sukcesie odgrywają nasze partnerstwa z markami takimi jak Media Expert, Intel i Microsoft. Wierzymy, że Predator Games będzie dalej inspirować młodzież do rozwoju zarówno w esporcie, jak i poza nim– komentuje Łukasz Łopuszyński, country manager, Acer Polska.
Faza rywalizacji online i wielki finał
Predator Games wchodzi teraz w fazę rywalizacji online, w której 11 044 drużyny składające się z uczniów szkół podstawowych i średnich z całej Polski staną do walki o tytuł najlepszej z nich. Zawodnicy będą rywalizować w pięciu popularnych grach o nagrody z puli wynoszącej ponad milion złotych, a najlepsi spotkają się na wielkim finale, który odbędzie się w lutym przyszłego roku w Orlen Arenie w Płocku.
– Miasto Płock z radością objęło rolę partnera projektu Predator Games. To wydarzenie z dużym potencjałem, które nie tylko promuje rozwój esportu wśród młodzieży, ale także integruje społeczność i otwiera przed młodymi ludźmi drogę do realizacji pasji i rozwijania talentów. Jesteśmy dumni, że to właśnie Płock stanie się miejscem wielkiego finału, gdzie najlepsi z najlepszych będą walczyć o najwyższe laury w prestiżowych rozgrywkach. Cieszymy się, że możemy współtworzyć tę wyjątkową inicjatywę i z niecierpliwością czekamy na zawodników i fanów esportu z całej Polski – mówi Łukasz Jankowski, zastępca prezydenta miasta Płocka ds. polityki społecznej
Nowe materiały edukacyjne
Edukacja jest nieodłącznym elementem Predator Games, a tegoroczna edycja wzbogaci projekt o nowe materiały dydaktyczne, które będą dostosowane zarówno dla uczniów, jak i dla ich opiekunów. Wzorem poprzednich lat, materiały te będą stanowiły fundament programu i realizować ideę tworzenia mostu komunikacyjnego między młodzieżą a ich mentorami. Nowe treści będą jeszcze bardziej kompleksowe i pomogą zrozumieć pasję młodych zawodników, a także wzmocnią ich rozwój nie tylko w esporcie, ale i w życiu codziennym.