Polskie oddziały Aleph i Superbet poszerzają współpracę dotyczącą działań komunikacyjnych na platformie Spotify o dwa nowe rynki: Serbię i Rumunię.
Do tej pory firmy współpracowały w Polsce – właśnie kończy się kilkutygodniowa kampania na Spotify, będąca częścią szerszych działań wizerunkowych marki Superbet w ramach wiosennej akcji prowadzonej pod hasłem: „Jednym słowem: Super!”. W najbliższym czasie podobne działania na Spotify planowane są właśnie na rynku serbskim i rumuńskim.
Superbet jest jedną z czołowych marek na rynku bukmacherskim w Polsce oraz jednym z najaktywniejszych sponsorów w polskiej piłce nożnej – logo firmy widnieje na koszulkach trzech klubów Ekstraklasy. Twarzą i głosem kampanii „Jednym słowem: Super!” jest Mateusz Borek, dziennikarz i komentator sportowy, współzałożyciel „Kanału Sportowego”, ambasador marki Superbet w Polsce.
Grupą docelową kampanii na Spotify są mężczyżni w wieku 18-35 lat, a w akcji po raz pierwszy w Polsce zostało wykorzystane narzędzie The Trade Desk, firmy o tej samej nazwie. Oznacza ono model współpracy partnerskiej, w której platforma DSP (w tym przypadku właśnie The Trade Desk) współpracuje ze Spotify. Reklamodawca może wtedy kupować reklamy wideo oraz audio na Spotify programatycznie, co pozwala automatyzować proces zakupu i precyzyjnie kierować reklamy do odbiorców.
– W Superbet ciągle szukamy nowych możliwości budowania rozpoznawalności naszej marki. Spotify to dla nas nie tylko platforma streamingowa, lecz przestrzeń, w której muzyka spotyka technologię, a przekaz marki zyskuje emocjonalny wymiar. Dzięki przeprowadzonej kampanii dotarliśmy do kluczowej dla nas grupy odbiorców – pokolenia Z – w autentyczny i angażujący sposób. Głos Mateusza Borka towarzyszył użytkownikom Spotify podczas biegania, jazdy na rowerze czy spędzania czasu wspólnie ze znajomymi. Udało się nam nie tylko zrealizować założone cele, lecz także nawiązać relację z młodymi słuchaczami, wpisując komunikację marki Superbet w ich codzienny rytm – komentuje Agnieszka Antonczak-Samulak, programmatic growth manager w Superbet.
– Bardzo nas cieszy obecność Superbet w modelu programatycznym, tym bardziej, że Spotify otworzył się na marki bukmacherskie w Private Marketplace całkiem niedawno, pod koniec 2024 roku. Dlatego też to jedna z pierwszych aktywacji. Na uwagę zasługuje fakt, że to pierwsza kampania na Spotify w Polsce w oparciu o The Trade Desk, co czyni ja unikatową, Dodatkowo klient wykorzystał kampanie multi product, czyli video pre roll, video audio oraz premium video mobile. Dzięki temu zabiegowi uzyskał ponad 70% dotarcia w grupie docelowej. W najbliższym czasie podobne aktywacje startują w Rumunii i Serbii – mówi Kamil Grześkowiak, regional programmatic lead, Spotify w polskim oddziale Aleph.