Polskie Linie Lotnicze LOT z czterema gwiazdkami SKYTRAX World Airline Rating

fot. mat. prasowe

Polskie Linie Lotnicze LOT dołączyły do grona najlepszych linii lotniczych w Europie, otrzymując 4 gwiazdki w prestiżowym rankingu Skytrax. Narodowy przewoźnik został utytułowany również Najlepszą Linią Lotniczą w Europie Wschodniej według Skytrax 2025 World Airline Awards.

Polskie Linie Lotnicze LOT zostały uhonorowane czterogwiazdkową oceną w prestiżowym rankingu SKYTRAX, co plasuje je wśród czołowych europejskich przewoźników. Wyróżnienie, wraz z otrzymanym również tytułem Najlepszej Linii Lotniczej w Europie Wschodniej, przyznano podczas gali 2025 World Airline Awards, która odbyła się 17 czerwca 2025 r. w legendarnym Muzeum Air and Space, podczas Paris Air Show 2025. Awans w klasyfikacji oraz przyznany tytuł stanowią potwierdzenie skutecznej realizacji strategii rozwoju przewoźnika, który konsekwentnie dostarcza wysokiej jakości doświadczenia pasażerskie na każdym etapie podróży – zarówno na pokładzie samolotów, jak również w trakcie obsługi naziemnej na lotniskach.

To wyróżnienie jest docenieniem konsekwentnej realizacji przyjętej strategii, w której to nasi pasażerowie są w centrum uwagi całego zespołu PLL LOT. Cztery gwiazdki Skytrax oraz przyznany tytuł Najlepszej Linii Lotniczej w Europie Wschodniej jest potwierdzeniem słuszności kierunku naszych działań. To sukces wielu rąk i serc: naszych załóg i pracowników, którzy dbają, aby każdy z rejsów pod naszymi skrzydłami był czymś więcej niż tylko podróżą z punktu A do punktu B, ale także partnerów – polskich firm, z którymi wspólnie budujemy wartość, promując to, co lokalne i autentyczne – mówi Michał Fijoł, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT. 

W ramach kompleksowej oceny oferty Polskich Linii Lotniczych LOT, eksperci Skytrax przeanalizowali wybrane rejsy realizowane w ramach rozbudowanej siatki połączeń przewoźnika. Audyt objął wszystkie kluczowe etapy podróży pasażera, w tym proces odprawy, wejście na pokład, komfort i wyposażenie kabiny, jakość i różnorodność serwisu, obsługę załogi oraz ofertę rozrywki pokładowej podczas lotu. Każdy z tych elementów został oceniony zarówno w odniesieniu do rejsów długodystansowych, jak i krótkodystansowych, ze szczególnym uwzględnieniem spójności doświadczenia pasażerskiego we wszystkich klasach podróży.

Audytorzy zwrócili szczególną uwagę m.in. na nowe wnętrza saloniku biznesowego Polonez na Lotnisku Chopina w Warszawie, ofertę posiłków LOT Business Class, nową elegancką linię szkła marki Krosno, wysokiej jakości akcesoria pokładowe i kosmetyki Phenomé dostępne we wszystkich klasach. Oceniający docenili także wyprzedzający w wielu dziedzinach inne linie lotnicze standard produktów i obsługi w klasie podróży LOT Premium Economy. 

Polski Linie Lotnicze LOT znacząco podniosły jakość oferowanych standardów, produktów i usług – zarówno na pokładach samolotów, jak i na Lotnisku Chopina. Przyznana czterogwiazdkowa ocena stanowi potwierdzenie wyższego poziomu obsługi oraz dbałości o doświadczenie pasażera. Wyniki audytu jednoznacznie wykazały większą spójność i konkurencyjność oferty, szczególnie w zakresie rejsów długodystansowych. Awans w klasyfikacji to istotne osiągnięcie, które umacnia pozycję Polskich Linii Lotniczych LOT – mówi Edward Plaisted, CEO Skytrax.