Kolektyw C.A.K.E. używa wirtualnej rzeczywistości (VR), żeby odpowiedzieć na obecne zmieniające się potrzeby i oczekiwania społeczeństwa, a w szczególności młodszych generacji. Przestrzenie wirtualne stworzone w świecie Grand Arcanadii pozwolą Użytkownikom na interaktywne i angażujące doświadczanie kultury, zabawy, nauki i sportu. To odejście od zwyczajnego oglądania rzeczy na płaskich ekranach, aby dać Uczestnikom możliwość zanurkowania w dany świat czy wydarzenie i decydowania samodzielnie co i jak chcą oglądać.
Wystawy sztuki, gdzie będzie można wejść do krainy z obrazu, nauka chemii w świecie atomów, poznawania krain geograficznych nie na papierze, a zwiedzając charakterystyczne miejsca, przeżywanie rozgrywek sportowych z dowolnego miejsca na sali czy boisku, immersyjne koncerty, sztuki teatralne czy prezentacje nowych technologii. Wszystko to, i wiele więcej, umożliwi połączenie spektakularnych animacji z topową na świecie technologią wspieranego przez sztuczną inteligencję (AI) cyfrowego odwzorowania ruchu.
C.A.K.E., czyli (z ang.) Kultura – Sztuka – Wiedza – Rozrywka
Kolektyw C.A.K.E. to wspólny projekt trzech podmiotów: Egurrola Dance Studio, największej w Polsce sieci szkół tańca, Sport Vision Technology (SVT), twórcy najbardziej zaawansowanego na świecie systemu do odwzorowania ruchu (motion capture, mocap) w czasie rzeczywistym oraz TediBerry Little Metaverse (TBLM), tworzących piękne wirtualne światy i animacje.
Firmy zdecydowały się połączyć swoje pasje, aby odpowiedzieć na dostrzeżoną potrzebę umożliwienia bardziej angażującej oraz świadomej nauki i rozrywki oraz na problem znaczącego braku nowych treści do konsumpcji na urządzeniach VR. Celem „Ciastka” jest zaproszenie szczególnie młodszych pokoleń do bardziej interaktywnego i emocjonalnego rozwijania się artystycznie i naukowo.
Światy w Grand Arcanadii mogą być tworzone i rozwijane zgodnie z potrzebą i wyobraźnią. Chłonięcie nauki i sztuki może odbywać się w sposób inspirujący i bogaty wizualnie, co jest szczególnie ważne dla generacji Z i Alpha, które określa się, jako generacje obrazu. To krok do przodu w kierunku realnego zrozumienia nowszych pokoleń i wsparcia ich w łatwym rozwijaniu się w sposób najbardziej im odpowiadający.
Nowy świat dla każdego
Kolektyw ma możliwość stworzenia wielu wyjątkowych immersyjnych środowisk w metaversie, które będą dostępne dla szerokiego kręgu użytkowników. Dzięki wykorzystaniu systemu mocap nowej generacji, który rejestruje ruchy ciała i odwzorowuje je w czasie rzeczywistym, użytkownicy będą mogli nie tylko zwiedzać wirtualne światy, ale także aktywnie w nich uczestniczyć. Możliwa będzie interakcja z wieloma elementami i osobami. Jak w grze komputerowej, to Użytkownik zdecyduje, gdzie chce iść i co oglądać.
Grand Arcanadia to wrota do całej gamy możliwych przeżyć. Kibice sportowi będą mogli oglądać swoich ulubionych sportowców nie w sposób narzucony przez operatorów kamer, a zgodnie z własnymi zainteresowaniami – z dowolnego miejsca na sali czy boisku, śledząc całą akcję lub jedynie ulubionych zawodników, a może obserwując sędziego, aby uczyć się od niego warsztatu (lub lepiej narzekać na jego błędne decyzje).
Innowatorzy i naukowcy będą mogli zaprosić gości czy potencjalnych inwestorów w świat swojego rozwiązania – pokazać je w skali, przedstawić trójwymiarowe wizualizacje działającego prototypu czy stworzyć interaktywną wystawę, która sama w ciekawy sposób wyjaśni ich pomysł i jego działanie.
Twórcy sztuk teatralnych, koncertów, pokazów mody i wielu innych wydarzeń dostaną w swoje ręce magiczny pędzel, który pozwoli im bez ograniczeń wdrożyć całą swoją wizję, a następnie zaprosić odbiorców, aby w niej zanurkowali i zachwycić ich zapierającymi dech realizacjami. Do występu w czasie rzeczywistym, dodać będą mogli dowolne efekty, nowe światy, interakcje między różnymi lokalizacjami i multum nowych środków wyrażenia swojej wyobraźni.
Jak to działa?
Technologia odwzorowania ruchu stosowana jest od wielu lat przy tworzeniu gier i filmów. Wiele osób kojarzy ją z materiałów zza kulis, gdzie osoby w śmiesznych obcisłych rajstopokombinezonach z podoklejanymi piłeczkami robią różne ruchy, aby potem animatorzy przez wiele godzin, dni czy tygodni nałożyli na ten ruch efekty specjalne, które ostatecznie widzimy w produkcjach już wygładzone i zachwycające wizualnie. Tak wyglądała stara generacja mocap (która nadal jest w użyciu w wielu miejscach).
Nowa generacja motion capture nie wymaga niewygodnych strojów ani żadnych innych znaczników. Dzięki wsparciu systemu przez AI, jest on w stanie odróżniać i rejestrować ruch każdego, kto wejdzie w pole nagraniowe – nie jest wymagane zakładanie na siebie żadnych dodatkowych rzeczy. Większość systemów nawet nowej generacji wymaga po nagraniu znacznej pracy animatorów, aby wprowadzić korekty oraz nałożyć animacje i efekty, jednak polskie SVT opracowało najbardziej zaawansowany na świecie algorytm, który pozwala generować finalną animację nawet w czasie rzeczywistym.
Co to oznacza?
Oznacza, że jeśli kamery systemu zostaną umieszczone wokół boiska, sali czy sceny, to występujący na nich sportowcy czy artyści będą w tym samym czasie wykonywali to samo w świecie wirtualnym. Można dla ułatwienia powiedzieć, że tworzony zostaje ich wirtualny bliźniak, który wykonuje te same czynności. Przy odpowiednim dostosowaniu aranżacji, rejestrowana osoba może też wchodzić w interakcje z osobami z innych lokalizacji lub obserwatorami.
Całość wydarzeń, dzięki animatorom z TBLM, może w Grand Arcanadii odbywać się w dowolnym miejscu – realnym lub nie – np. na powierzchni jeziora, na Księżycu, na dachu lub w foyer wybranego budynku, w krainie z filmu, książki czy wyobraźni twórcy spektaklu. Dodatkowo, wszystko można okrasić dowolnymi efektami statycznymi i dynamicznymi. Możliwe jest np. transportowanie widzów między różnymi planami, interaktywne wydarzenia, wszelkie efekty specjalne. Animatorzy z TBLM pomogą zrobić wszystko, cokolwiek wyobrazi sobie artysta.
Jako że sztuka łagodzi obyczaje, to cały obraz uzupełniają tancerze Egurrola Dance Studio, którzy mogą zapewnić wspaniałą oprawę taneczną w różnorodnych stylach. Dzięki dostępowi do szerokiej gamy tancerzy i choreografów, potrafią dodać do wydarzenia „to coś”, żeby jeszcze mocniej poruszyć emocje odbiorców.
C.A.K.E pomoże w rozwoju nauki i rozrywki
Oficjalną inauguracją działania Kolektywu były 44.Mistrzostwach Egurrola Dance Studio w styczniu br.
Przy tej okazji opublikowany został również film przedstawiający utalentowanych tancerzy, którzy uczestniczyli w ostatnim czasie w nagraniach w Ciastkowym show roomie. Materiał uchyla drzwi do świata Grand Arcanadii i pokazuje pierwsze taneczne kroki w jego historii.
C.A.K.E. powstał z potrzeby rewolucji obecnych realiów nauki, kultury i rozrywki, aby dostosować je do ewoluujących potrzeb. Członków Kolektywu łączy wiara, że dzięki zaawansowanym technologiom animacji i motion capture, proces nauki stanie się bardziej dynamiczny i angażujący, pozwalając na nowe podejście do tradycyjnych form edukacji i znacznie lepsze dotarcie szczególnie do młodszych generacji.
Ta inicjatywa oznacza też intensyfikację rozwoju samego metaverse, który w ostatnich latach, po początkowej wielkiej popularności, cierpiał na znaczący spadek zainteresowania spowodowany bardzo niską dostępnością nowych treści.
Grand Arcanadia daje Użytkownikom szereg niespotykanych wcześniej perspektyw. Otwiera drzwi do przyszłości, w której wirtualne światy będą nie tylko przestrzenią do zabawy, ale także do nauki, rozwoju artystycznego i sportowego. Jest kolejnym krokiem do integracji świata rzeczywistego z wirtualna rzeczywistość, a przez to szerokich interakcji ludzkich ponad barierami szerokości geograficznej.
Wirtualny światy nie ma granic rozwoju – będzie oferował coraz więcej. C.A.K.E chce stworzyć wspaniałą krainę, gdzie nauka będzie przyjemnością. Poprzez wprowadzanie nowych przestrzeni, funkcji oraz nieustanne doskonalenie technologii, Gran Arcanadia ma stać się miejscem, które Użytkownicy będą chętnie zwiedzali, bawili się, a przy tym zdobywali nową wiedzę. W tej rewolucji technologicznej każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie – niezależnie od tego, czy chodzi o sport, sztukę, edukację, czy po prostu dobrą zabawę.
Wejdź do nowego świata możliwości, Grand Arcanadii.
– Jestem pod wrażeniem możliwości, jakie daje Projekt C.A.K.E. Kiedy pierwszy raz zobaczyłem na żywo, jak ruchy naszych tancerzy odwzorowywane są jako animacje w czasie rzeczywistym, od razu dostrzegłem jak wielkie możliwości dalszej promocji tańca daje to rozwiązania. Wierzę, że to kolejny krok, żeby szerzej dzielić się magią tańca i zachęcać kolejne osoby do aktywności fizycznej – Agustin Egurrola, założyciel Egurrola Dance Studio.
– Zawsze pasjonowała mnie technologia i to, jak może pomagać ludziom. Chociaż działalność SVT początkowo skupiała się na rozwiązaniach sportowych, to szybko zobaczyliśmy, że możliwości są znacznie większe. Zobaczyliśmy, że nasz system można wykorzystać, żeby dać ludziom wolność przeżywania różnorodnych wyrażeń, ale też pomagać uczyć się i integrować. Wiem, że w szybko zmieniającym się świecie, trzeba podążać za tą zmianą, dostosowywać się do niej i z niej korzystać – obecna edukacja, kultura, sport i rozrywka nie mogą stać w miejscu, tylko muszą pędzić przez siebie, aby zdobywać nowe zainteresowanie i podtrzymywać obecne – Sebastian Konkol, założyciel Sport Vision Technology.
– W TediBerry zawsze chcieliśmy dzielić się z innymi naszą wizją, pokazywać innym pełne życia i charakteru krainy, które mieliśmy w naszych głowach. C.A.K.E. ma pozwolić na zaproszenie Użytkowników do naszego świata i zrobienia go wspólną przestrzenią dla nas wszystkich. Ma to być wspólne miejsce na naukę, zabawę i wszelki rozwój. Szczególnie cieszę się, że pierwszymi gośćmi tego świata są tancerze z Egurrola Dance Studio, ponieważ sam w przeszłości byłem związany z baletem i bardzo doceniam możliwości rozwojowe, jakie daje sztuka i sport – Rafał Laskowski, założyciel TediBerry Little Metaverse.