Polska sieć burgerowni Pasibus przechodzi kompleksowy rebranding

Transformacja przygotowuje Pasibusa do dalszej ekspansji i redefiniuje jej pozycję na polskim rynku gastronomicznym.

Pasibus to polska marka gastronomiczna, która rozpoczęła działalność od food trucka oferującego burgery – alternatywę dla globalnych graczy QSR. W ciągu dekady przekształciła się w brand z siecią 36 lokali stacjonarnych w 15 miastach, w tym m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Lublinie, Gdyni i Bydgoszczy.

Wraz z rosnącą skalą działania, Pasibus stanął przed wyzwaniem utrzymania swojej autentyczności i lokalnego charakteru w nowych kontekstach rynkowych. Odpowiedzią na wyzwanie był rebranding, zrealizowany wspólnie z agencją BNA/ Brand New Attitude.

– Pasibus to marka z charakterem – miejska, zadziorna, z dużym apetytem na nowe formy wyrazu. Wiedzieliśmy, że nie wystarczy kosmetyczny lifting. Potrzebna była pogłębiona praca strategiczna, która pozwoli zachować esencję marki i jednocześnie otworzyć ją na nowe konteksty – mówi Andrzej Rozen, strategy director & partner BNA/.

Proces objął nie tylko warstwę wizualną, ale też komunikacyjną i wartościową. Efektem jest nowa, wyrazista identyfikacja graficzna, spójna w każdym punkcie kontaktu z marką – od lokali, przez opakowania, aż po kanały online i działania employer brandingowe.

Zależało nam, by nowy Pasibus był bardziej wyrazisty, lepiej widoczny w przestrzeni, ale nadal pozostał sobą. To przykład na to, że skalowanie marki nie musi oznaczać jej wygładzenia. Wręcz przeciwnie – może być okazją do jej wzmocnienia – dodaje Andrzej Rozen.

Skalowanie lokalności

Pasibus nie rezygnuje z tego, co zbudowało jego tożsamość – zadziorności, autentyzmu i miejskiego ducha. Rebranding to okazja do zdefiniowania, czym dziś jest „lokalna marka” w skali ogólnopolskiej.

– Ten projekt to nie jest jedynie estetyczna korekta naszej identyfikacji: to spójna narracja, która redefiniuje, czym może być nowoczesna marka gastronomiczna w Polsce. Wierzymy, że ten projekt udowodni, że lokalne firmy mogą rosnąć zachowując swoją autentyczność. Zmiany obejmują wszystkie obszary styczności z marką – od przestrzeni w lokalach, przez digital, aż po opakowania – oferując naszym gościom jeszcze bardziej angażujące i spójne doświadczenie marki – podsumowuje Mariusz Cytarzyński, head of design Pasibusa.

Nowa tożsamość w fazie rolloutu

Nowa identyfikacja wizualna jest obecnie wdrażana w czterech wybranych lokalizacjach. W kolejnych miesiącach obejmie następne punkty sieci: lokale stacjonarne, opakowania, komunikację online oraz działania wewnętrzne.