Polska jako centrum innowacji i nowoczesnych technologii w nowej kampanii „We Did It In Poland”

fot. mat. prasowe

SCPROJECTS stoi za realizacją spotu inaugurującego kampanię „We Did It In Poland” – inicjatywę promującą Polskę jako centrum innowacji i nowoczesnych technologii. Organizatorem projektu jest Fundacja Włączeni Plus, a całość objęta jest patronatem Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej. Kampania, której europejską część zaplanowano na jutro, tj. 19 marca, ma na celu przyciągnięcie uwagi międzynarodowych partnerów i inwestorów, prezentując polski rynek jako dynamiczne i konkurencyjne miejsce dla rozwoju technologii.

SCPROJECTS odpowiada za pełen proces twórczy spotu – od koncepcji i scenariusza, przez realizację zdjęć, po postprodukcję. Efektem tej pracy jest nowoczesny, dynamiczny film, który w angażujący sposób przedstawia polskie innowacje. Produkcja łączy inspirującą narrację
z zaawansowanymi technikami wizualnymi, podkreślając globalny potencjał polskich inicjatyw.

– Naszym celem było oddanie energii i determinacji polskich przedsiębiorców oraz naukowców. W ciągu trzech miesięcy przygotowań i trzech dni zdjęciowych w czterech lokacjach stworzyliśmy dwie wersje językowe spotu. Na potrzeby obu wersji, łącznie na planie wykonaliśmy ponad sto ujęć. W realizację zaangażowanych było 40 specjalistów, a wsparcie 12 kluczowych partnerów pozwoliło nam w pełni uchwycić ducha polskiej innowacyjności – mówi Paweł Szeląg, CEO w SCPROJECTS.

Reżyser spotu podkreśla, że największym wyzwaniem było połączenie różnych narracji w jedną, spójną historię. – Opowiedzenie historii jednego produktu to wyzwanie, ale pokazanie wielu w jednym spocie – jeszcze większe. Kluczowe było stworzenie fabuły, która nie tylko prezentuje technologie, ale angażuje widza. Największą satysfakcję dało nam to, że wszyscy zaangażowani – od aktorów po całą ekipę filmową – rozumieli, że głównym bohaterem tej kampanii jest odbiorca. To dla niego powstał ten film – dodaje Karol Wasilewski.

Spot nie tylko otwiera kampanię, ale również nadaje ton całej jej komunikacji wizualnej. Wszystkie elementy – od strony internetowej, przez materiały promocyjne, aż po oprawę eventów – czerpią inspirację z głównych motywów spotu. Kluczowym elementem narracyjnym i wizualnym stał się motyw kart i planszówki, który symbolizuje strategię, wspólnotowość
i potrzebę ciągłego rozwoju.

SCPROJECTS stoi także za realizacją interaktywnej ekspozycji, która rozszerza ideę kampanii „We Did It In Poland” poza ekran. Jej premiera odbędzie się 19 marca 2025 roku w Business & Science Poland w Brukseli. Instalacja w formie dwumetrowej makiety Polski prezentuje kluczowe krajowe innowacje, a jej centralnym elementem jest interaktywny pociąg oraz ekrany multimedialne sterowane za pomocą tabletu. Dzięki temu odwiedzający mogą nie tylko zobaczyć, ale i bezpośrednio doświadczyć polskiej kreatywności i przełomowych technologii.