Które kampanie w 2024 r. były najciekawsze i jakie trendy mocno wpłynęły na wideo marketing? Czego możemy się spodziewać w 2025 r. i jak wpłynie na to sztuczna inteligencja? Podsumowujemy rok 2024 w wideo marketingu i prognozujemy na 2025.
Wideo marketing podsumowują i prognozują: Wojciech Sochaczyński z agencji Diea, Patryk Krajewski z Altavia Kamikaze + K2, Marcin Bilicki z LUCKYYOU, Agata Rychlik z SEC Newgate CEE, Aleksandra Farenholc z Group One, Aneta Kabsa z MassiveMusic Warsaw.
Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.
Wojciech Sochaczyński
senior videographer w agencji Diea
Najciekawsze kampanie marek i firm w 2024 r.
Z pewnością na pierwszym miejscu dałbym tutaj kontynuację wieloletniej kampanii Appla: „Shot on iPhone”, ale tym razem z piosenkarzem The Weeknd. Cały teledysk „Dancing In The Flames” został nagrany na iPhonie 16 Pro, na którym widzimy sporo zwolnień, świetną jakość 4K oraz tzw. „filmowy look”. Nie da się ukryć, wszystko wygląda rewelacyjnie. Oczywiście, pamiętajmy o tym, że nagrywała to profesjonalna ekipa, która miała do dyspozycji ważniejszy sprzęt niż sama „kamera”. Wykorzystali profesjonalne światło, lokacje, montażystów, kolorystów itp. Ale tym samym pytanie brzmi – czy telefonem da się nagrać profesjonalne wideo? Oczywiście, że tak.
Kolejną realizacją wideo, o którym chcę powiedzieć, że jest wybitne, jest reklama Nike: Greatness. „It Only Takes Everything” z główną rolą Rafaela Nadala. Tenisista w tym roku ogłosił zakończenie swojej kariery. Nike w świetnym stylu pokazał jak wielki jest to człowiek. Sama reklama jest czarno-biała (osobiście wprost uwielbiam ten styl). Technicznie wydaje się dość “prosta”, ale wcale taka nie jest. Piękne kadry, użyte specjalne obiektywy, dźwięk, lektor, historyczne ujęcia z wygranych Nadala… wszystko tutaj gra. Można powiedzieć, że jest to „typowa” reklama sportowa z przekazem, ale dla mnie, ta wyróżnia się bardziej od innych.
I ostatnia z najciekawszych realizacji dla mnie to reklamy McDonald’s, ale na prowadzenie wychodzi ta nagrana z Bambi. Mimo, że muzycznie nie jestem fanem tej artystki, to sam spot super wybija się na tle innych. Wysoki poziom, jak zawsze.
Trendy, które dominowały w 2024 r.
AI, wszędzie AI. Z mojego punktu widzenia jest zdecydowanie za dużo takich realizacji. Rozumiem, że to trend, ale jednak zawładnął wszystkimi – niepotrzebnie. Coca-Cola i jej nowa świąteczna reklama – przesada. Czy muszę pisać więcej o AI? Nie. Wszyscy już wiemy, jak to wygląda, z czym to się je i każdy ma swoje wyrobione zdanie w tym temacie. W Polsce chyba największym trendem była jakże pomysłowa i świetnie zrealizowana reklama (de facto za pomocą telefonu) pod tytułem „Krótki przewodnik po hotelu”, którą zrealizował hotel Elements. Zabawne, konkretne, przyjemne. Kto potem w Polsce zaczął kopiować ten trend? Wszyscy. Po 2 tygodniach mało kto mógł już na niego patrzeć. Ale… ogromne brawa dla hotelu za pomysł i realizację, a duże „buuuu” dla wszystkich, którzy myśleli, że ich wersja będzie równie zabawna.
Wyzwania i zmiany czekające w 2025 r.
Myślę, że branża dalej będzie szła w kierunku tworzenia wideo z wykorzystaniem AI. Osobiście uważam, że to nie jest dobry kierunek, ale ta fala trendu związanego ze sztuczną inteligencją porywa wszystkich dookoła. Dalej będą królować krótkie formy w social mediach, dlatego czy nagrywasz telefonem czy masz wynajętą profesjonalną ekipę do stworzenia niesamowitej reklamy, krótko a konkretnie będzie sprawdzało się świetnie.
Wpływ i wykorzystanie AI w wideo marketingu w 2024 r. i jak może się to zmienić w nadchodzącym 2025
Wpływ AI jest ogromny, za duży w większości przypadków – nie wszyscy potrafią, a każdy by chciał. Dla wielu firm jednak jest to ogromna pomoc w realizacji filmów, pozwala zredukować koszty produkcji i czas ich realizacji. Efekty – jak już widzieliśmy niejednokrotnie – są różne. Sam dalej uważam, że AI powinno nas wspierać w kreatywnych działaniach, ale nie wyręczać. W przyszłym roku na pewno zobaczymy kolejny skok w możliwościach AI na każdej płaszczyźnie życia. Oby tylko nie przejęła większości kreatywnych i twórczych stanowisk.
Patryk Krajewski
TikTok specialist, Altavia Kamikaze + K2
Wyzwania i zmiany czekające w 2025 r.
Rynek wideo marketingu w ostatnich latach jest najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałęzią mediów społecznościowych. Jeszcze kilka lat temu wideo było jedynie małym elementem komunikacji, a już w 2023 roku stanowiło ponad 80% ruchu w internecie. Sprawia to, że markom coraz trudniej jest wyróżnić się wśród konkurencji, a tiktokizacja mediów spowodowała, że ważna jest nie tylko odpowiednia strategia marketingowa, ale także stale śledzenie i natychmiastowe reagowanie na trendy. Co czeka branżę marketingu wideo w 2025 roku?
AI w wideo marketingu
W 2024 roku widzieliśmy wiele kreacji tworzonych przez AI, zarówno w tradycyjnych mediach, jak i mediach społecznościowych. O ile na początku ludzie podchodzili do tego z dużym zaciekawieniem, tak wraz z pojawianiem się coraz większej ilości tego typu treści zauważalnie wzrosła liczba negatywnych komentarzy. Szczególnie widać to po odbiorze tegorocznej świątecznej reklamy Coca-Coli, która w całości została stworzona przez sztuczną inteligencję.
Dzieje się tak również w innych dziedzinach. Szerokim echem w mediach odbiło się zastąpienie w Google Maps głosu Jarosława Juszkiewicza, czy stworzenie prezenterów AI przez OFF Radio Kraków, które po fali krytyki wycofało się z tego pomysłu już po kilku dniach. Rozwiązania AI z pewnością będą kusić marketerów zarówno szybkością realizacji, jak i kosztami. Dużym wyzwaniem będzie wypośrodkowanie tych działań tak, aby korzystać z zasobów AI ułatwiających pracę, ale jednocześnie nie odebrać marce ludzkiego czynnika. Szczególną uwagę muszą zwrócić na to marki premium, ponieważ rozwiązania AI zaczynają być odbierane jako budżetowe.
Zaufanie do influencerów
Dużym wyzwaniem w 2025 roku będzie obszar influencer marketingu. Pandora Gate niejako otworzyła oczy na szkodliwe działania influencerów, a ich dobór stał się znacznie trudniejszy. Ostatnie zatrzymanie Buddy pokazało, że nawet influencerzy z bardzo dobrą reputacją, w dłuższej perspektywie czasu mogą okazać się wizerunkowo szkodliwi dla marki. Weryfikacja całej działalności konkretnego influencera długofalowo stanie się jeszcze ważniejsza, niż sam dobór konkretnej osoby do danej kampanii. Odbiorcy w dużej mierze stracili zaufanie do influencerów, a dodatkowo przez ogrom treści reklamowych konsumowanych w internecie, stali się jeszcze bardziej wymagający.
Wzrost roli UGC
Rynek UGC w Polsce rośnie w tempie 26,4% rocznie i prognozuje się dalszy wzrost w 2025 roku. Według raportu Nielseana aż 92% uważa treści tworzone przez użytkowników za bardziej autentyczne niż tradycyjne reklamy, czy też współprace influencerskie. Media społecznościowe coraz częściej traktowane są jako wyszukiwarka internetowa, a co za tym idzie treści produktowe tworzone przez użytkowników, również poprzez społeczny dowód słuszności, wpływają na decyzje zakupowe. Aż 69% użytkowników przyznaje, że tego typu treści są ważnym czynnikiem skłaniającym ich do zakupów. Dodatkowo przesyt wszechobecnych reklam powoduje, że autentyczność staje się jednym z najważniejszych czynników w kreowaniu wizerunku marki. Wszystkie te czynniki sprawiają, że UGC powinno stać się ważnym elementem strategii marketingowej.
Live streaming
Live streaming to niezwykle popularny kanał sprzedażowy w Azji, a wzrost jego wykorzystania w innych rejonach świata jest nieunikniony. Dzięki relacji live marka może wchodzić w interakcję z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Platformy takie jak TikTok dodatkowo promują transmisje live, co sprawia, że łatwiej jest dotrzeć do potencjalnego klienta. Według danych TikToka 75% użytkowników przyznaje, że jest skłonna kupić coś podczas przeglądania aplikacji.
Już teraz można zaobserwować wiele transmisji sprzedażowych.
Prawdziwym przełomem będzie jednak ewentualne wprowadzenie na polski rynek TikTok Shop, czy też Instagram Live Shopping, które umożliwiają sprzedaż produktów podczas transmisji live bezpośrednio z poziomu aplikacji.
Dostosowanie tone of voice marki do zmieniającej się rzeczywistości
W ostatnich latach content tworzony przez marki stał się znacznie bardziej odważny i granice te są stale przesuwane. Dużą rolę odgrywa tutaj TikTok, którego specyfika wręcz wymusza na markach przełamywanie kolejnych barier. Konta takie jak Portugalskie KFC, Ryanair, Duolingo czy Nutter Butter tworzą niezwykle angażujące treści, którym daleko jest do tradycyjnej formy reklamy. Sprawia to, że znacznie trudniej jest wybić się spośród tłumu i klasyczne reklamy produktowe są zwyczajnie pomijane przez odbiorców. Nieudolne próby dostosowania się do humoru Gen Z często kończą się jednak wręcz odwrotnym skutkiem i działają negatywnie na wizerunek marki. Dużym wyzwaniem będzie tworzenie treści ciekawych dla odbiorców, które jednocześnie będą zgodne z wypracowanym wizerunkiem marki.
Marcin Bilicki
art director, LUCKYYOU
Najciekawsze kampanie marek i firm w 2024 r.
Kampanie, które zrobiły na mnie największe wrażenie w 2024 to:
NIKE
WINNING ISN’T FOR EVERYONE | AM I A BAD PERSON?
Intrygująca kampania, która pokazuje, jak chęć wygrywania wyzwala w nas niezwykłe emocje. Mówi o tym, że zwycięstwo to nie tylko rywalizacja z innymi, ale także siła umysłów sportowców.
APPLE
Apple Intelligence | Create memory movies | iPhone 16
Kampania o mikro-momentach w codziennym życiu. Wiele znanych historii z lekką dozą humoru i, oczywiście, funkcjonalnością sprzętów Apple.
SPOTIFY x FC BARCELONA
Kolaboracja lovebrand’ów pełna emocji, łącząca sport, muzykę i ikony muzyczne. Całość tworzy fascynujący spektakl dźwięków i kolorów, w którym nie brakuje gwiazd i energii.
Trendy, które dominowały w 2024 r.
W 2024 roku marki skupiły się na opowiadaniu ludzkich historii. Odeszły od dystansu i technologicznej idealizacji, by znaleźć przestrzeń bliższą codziennemu życiu odbiorców. Kampanie coraz bardziej bazowały na emocjach, relacjach i autentyczności.
Kluczowe stało się przedstawianie produktów w naturalnym, ludzkim kontekście, co pomagało markom zbliżyć się do swoich klientów i zyskać ich zaufanie. To rok, w którym szczerość, emocje, wzruszenia i prawdziwe doświadczenia próbowały dominować przekaz reklamowy.
Wyzwania i zmiany czekające w 2025 r.
Wideo marketing w 2025 roku stanie przed wyzwaniem znalezienia równowagi między możliwościami sztucznej inteligencji a autentycznością ludzkiego przekazu. Marki będą poszukiwać nowych sposobów dotarcia do odbiorców, odkrywając niezbadane dotąd przestrzenie i tworząc jeszcze bardziej wiarygodne treści.
Wzrośnie znaczenie łączenia różnych form – amatorskie nagrania tworzone smartfonami (UGC) będą współistnieć z profesjonalnymi kampaniami realizowanymi za pomocą zaawansowanego sprzętu. Przenikanie się tych dwóch światów może stać się kluczem do sukcesu. Będziemy także świadkami coraz większej liczby kolaboracji marek, a także zaskakujących połączeń z nietypowymi postaciami (w tym animowanymi) oraz influencerami z różnych środowisk.
Uniwersa różnych opowieści, stylów i emocji będą się mocno przenikać.
Przykład: Samsung Galaxy – The Next Big Thing Is You
Wpływ i wykorzystanie AI w wideo marketingu w 2024 r. i jak może się to zmienić w nadchodzącym 2025
W 2024 roku AI odegrała ważną rolę jako narzędzie usprawniające proces tworzenia treści, choć rzadko była wykorzystywana w finalnych wersjach reklam (a kiedy się pojawiała, często wywoływała kontrowersje, jak w przypadku świątecznego spotu Coca-Coli). Choć technologia ta nie zaskakiwała już odbiorców w sposób, w jaki mogła to robić wcześniej, stała się ważna w postprodukcji, automatyzacji oraz analizie danych. W 2025 roku AI prawdopodobnie będzie jeszcze bardziej wszechstronnym narzędziem, wspierającym twórców w procesie produkcji. Niemniej jednak, kluczowe pozostaną te elementy, które są ludzkie – emocje, historie i postaci, które budują prawdziwą więź z odbiorcami.
Mam nadzieję, że sztuczna inteligencja będzie pełniła rolę wsparcia, a nie głównego bohatera w kampaniach reklamowych.
Agata Rychlik
creative director, SEC Newgate CEE
Najciekawsze kampanie marek i firm w 2024 r.
W 2024 roku kilka kampanii wideo wyróżniło się swoją kreatywnością, oddziaływaniem i rezonowaniem z odbiorcami. Oto kilka z najbardziej znaczących, które uważam za ważne:
Kampania prezydencka Kamali Harris na TikToku
Rozumiejąc wpływ TikToka na młodszych wyborców, kampania Harris zaangażowała zespół technologicznie obeznanych osób do tworzenia angażujących, zgodnych z trendami treści. Strategia ta miała na celu wzbudzenie entuzjazmu i zdobycie poparcia wśród wyborców z pokolenia Z, skutecznie wykorzystując wirusowy charakter platformy. – wynik jaki osiągnęła niestety znamy wszyscy, ale wykorzystanie video w marketingu politycznym jest warte odnotowania.
Reklama Super Bowl Roberta F. Kennedy’ego Jr.
Podczas Super Bowl LVIII super PAC American Values 2024 wyemitował 30-sekundowy spot wspierający Kennedy’ego. Reklama kreatywnie przekształciła kampanijną melodię wyborczą Johna F. Kennedy’ego z 1960 roku, zastępując obrazy Robertem F. Kennedym Jr. i zmieniając tekst na „Vote Independent”. Nostalgiczne podejście miało na celu nawiązanie historycznej więzi z widzami.
Kampanie Nissana „Fans” i „Powerfully Peaceful”
Te reklamy łączyły japońskie dziedzictwo Nissana z innowacyjną technologią wspomagania świateł drogowych. Wykorzystując tradycyjne japońskie ilustracje wachlarzy z nowoczesnymi akcentami, kampania podkreślała funkcje bezpieczeństwa, jednocześnie oddając hołd kulturowym korzeniom marki.
LEGO City „Epicka opowieść napisana przez dzieci”
Ta kampania przedstawiła film stworzony w wyobraźni dzieci bawiących się zestawami LEGO, pełen przerysowanego aktorstwa i dialogów. Zabawne podejście trafiło zarówno do dzieci, jak i dorosłych, wzmacniając tożsamość marki LEGO skoncentrowaną na kreatywności i zabawie.
Powyższe kampanie są przykładem innowacyjnego wykorzystania wideo w 2024 roku, skutecznie angażując odbiorców dzięki kreatywności, kulturowej relewantności i strategicznemu wykorzystaniu platform. Poza tym mamy tu do czynienia z krótkimi formami video, UGC oraz użyciem AI w tworzeniu obrazów do kampanii.
Aleksandra Farenholc
social media & content specialist, Group One
Najciekawsze kampanie marek i firm w 2024 r.
Jedną z ciekawszych w mojej opinii była stworzona przez firmę przewozową Heetch, Fundację Falret oraz agencję BETC Paris akcja „First Conversation”. W jej ramach zatrudniono psychologów jako kierowców, którzy podczas przejazdów rozmawiali z pasażerami o zdrowiu psychicznym. Projekt miał na celu przełamywanie barier w rozmowach o problemach psychicznych wśród młodych ludzi, którzy często unikają profesjonalnej pomocy ze względu na utrwalone stereotypy. Pomysł wykorzystania taksówek jako przestrzeni do szczerych rozmów oparto na obserwacji, że młodzi pasażerowie często zwierzają się kierowcom. Anonimowość rozmów, brak bezpośredniego kontaktu wzrokowego i swobodna atmosfera sprawiły, że młodzi pasażerowie chętniej dzielili się swoimi problemami. Kampania „First Conversation” pokazała, jak marketing może łączyć cele społeczne i biznesowe. Heetch zyskał na wizerunku, jednocześnie realnie pomagając w zmniejszaniu społecznych uprzedzeń wobec zdrowia psychicznego, co jest szczególnie istotne w dzisiejszych czasach.
„It’s not Parkinson’s. It’s swagger” to przykład wideo marketingu, który motywuje i zmienia sposób myślenia, łącząc emocje z działaniem na rzecz społecznej akceptacji. Kampania, zainicjowana przez Parkinson Canada we współpracy z reżyserem Timem Godsallem, skierowana była do osób zmagających się z chorobą Parkinsona. Jej celem było przeformułowanie postrzegania objawów choroby, takich jak niekontrolowane ruchy, nadając im nowe znaczenie – wyraz pewności siebie i unikalnego stylu. Przekaz zachęcał do odważnego życia, wolnego od wstydu i wycofywania się z codziennych aktywności.
Centralnym elementem kampanii był poruszający film z udziałem Roba, architekta z Toronto, który z dumą spaceruje ulicami miasta, nie zważając na spojrzenia przyciągane przez jego nietypowy sposób chodzenia. Hasło „It’s not Parkinson’s. It’s swagger” podkreślało, że objawy choroby mogą być postrzegane jako część osobowości i siły, a nie jako ograniczenie.
Wyrazista czcionka i jaskrawe kolory w materiałach wizualnych dodatkowo wzmacniały przekaz pewności siebie i energii.
Jedną z bardziej poruszających kampanii społecznych 2024 roku była także akcja „Byli tacy, jak Ty” zorganizowana przez Fundację Nie zapomnij o nas z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Hasło kampanii podkreślało, że bohaterowie sprzed lat byli zwykłymi młodymi ludźmi, podobnymi do dzisiejszego społeczeństwa. W ramach kampanii wykorzystano różnorodne środki wyrazu, by dotrzeć do młodych odbiorców. Kluczowym elementem był singiel „BOŻE” stworzony przez Sobla i Magierę. Kampania łączy historię z nowoczesnym przekazem, co pomogło zbudować most między pokoleniami. Dzięki zaangażowaniu artystów oraz wsparciu mediów akcja „Byli tacy, jak Ty” wzmacniała pamięć o Powstaniu Warszawskim i motywowała młode pokolenia do zgłębiania historii oraz doceniania wartości, które łączyły bohaterów przeszłości z teraźniejszością.
Trendy, które dominowały w 2024 r.
Autentyczność i storytelling
Marki opowiadają historie oparte na realnych doświadczeniach ludzi. Kampanie takie jak „It’s not Parkinson’s. It’s swagger” czy „Piękno się nie starzeje” od Dove udowadniają, że emocjonalne, prawdziwe historie budują silniejsze więzi z odbiorcami niż tradycyjny przekaz reklamowy.
Snackable content
Dominację utrzymały krótkie formy wideo dostosowane do platform takich jak TikTok, Instagram Reels i YouTube Shorts. Marki inwestują w zwięzłe, dynamiczne treści, które można szybko obejrzeć i udostępnić. Personalizowane treści na urządzenia mobilne stały się standardem.
Interaktywne wideo i AI
Rosło znaczenie interaktywnych wideo, które pozwoliły widzom podejmować decyzje wpływające na przebieg fabuły. Zastosowanie sztucznej inteligencji umożliwiło tworzenie spersonalizowanych doświadczeń w czasie rzeczywistym, jak generowanie dynamicznych treści dostosowanych do preferencji odbiorców.
Nowoczesna estetyka i zaawansowane technologie
Wideo w jakości 4K i 8K, a także technologie takie jak VR i AR znalazły szersze zastosowanie. Marki wykorzystywały je do tworzenia bardziej immersyjnych doświadczeń, które angażowały odbiorców na głębszym poziomie.
Wyzwania i zmiany czekające w 2025 r.
W 2025 roku wideo marketing w Polsce stanie przed wyzwaniami związanymi z nadmiernym przesytem treści, personalizacją, nowymi technologiami oraz etyką. Wzrastająca liczba platform wideo, w tym nowych serwisów i rozwój formatów VR i AR, wymusi na firmach dostosowanie strategii do zmieniających się preferencji odbiorców, zwłaszcza pokolenia Gen Z, które coraz częściej preferuje interaktywne i immersyjne doświadczenia.
Współpraca z mikro-influencerami stanie się kluczowa, ponieważ mają oni silniejsze relacje z mniejszymi, ale bardziej zaangażowanymi grupami odbiorców. Marki będą kładły nacisk na autentyczność i naturalność treści, stawiając na wiarygodne partnerstwa.
W obliczu rosnącego wykorzystania AI i deepfake’ów wyzwaniem stanie się zapewnienie przejrzystości i wiarygodności treści wideo. Firmy będą musiały reagować na rosnące oczekiwania związane z etyką, dbając o to, by ich materiały były transparentne i godne zaufania. Dobrym przykładem jest feakowa akcja na TikTok’u Lego x Hermès.
Wpływ i wykorzystanie AI w wideo marketingu w 2024 r. i jak może się to zmienić w nadchodzącym 2025
W 2024 roku sztuczna inteligencja wpłynęła na wideo marketing, umożliwiając tworzenie emocjonujących treści. Przykładem jest kampania „Gallery of Hope” stworzona przez Breast Cancer Now, która za pomocą AI wygenerowała „wspomnienia, które jeszcze nie powstały”, przedstawiając przyszłość, którą choroba może zabrać.
Rozszerzona rzeczywistość (AR) będzie równoległym wątkiem przy AI, który w 2024 roku wyszedł poza granice mediów społecznościowych, stając się popularnym narzędziem do tworzenia interaktywnych doświadczeń np: przymierzalnie cyfrowe, interaktywne koncerty, które angażowały odbiorców na głębszym poziomie. Dobrym przykładem jest kolaboracja Meta Quest i PUMA, którzy stworzyli najmniejszą siłownię świata o wymiarach 2×2, żeby zachęcić wszystkich do aktywności i udowodnić, że się da!
W 2025 roku AI w video marketingu stanie się jeszcze bardziej zaawansowane, pozwalając na tworzenie spersonalizowanych doświadczeń i wykorzystanie AR oraz VR w kampaniach. Jednak z tym rozwojem pojawią się wyzwania związane z etyką, prywatnością i transparentnością, a firmy będą musiały zadbać o odpowiedzialne wykorzystanie nowych technologii.
Aneta Kabsa
creative development director, MassiveMusic Warsaw
DOVE – THE CODE
W tym trudnym czasie, gdy wszyscy czujemy obecność sztucznej inteligencji, takie kampanie działają bardzo uspokajająco. Pozwalają wierzyć, że prawda i rzeczywistość wciąż będą w cenie. Podczas, gdy największe z marek zaczynają sięgać po narzędzia AI w swojej komunikacji – nie zawsze z dobrym skutkiem, Dove kolejny raz udowadnia, że silna marka nie musi być przejaskrawiona, nie musi podkolorowywać rzeczywistości i wciąż wygrywa tym, że pokazuje to prawdziwe piękno, bez przesadnego retuszu, bez sztuczności i odrealnionych standardów. Cieszy fakt, że pada mocna deklaracja – to pokazuje, że marka Dove ma naprawdę ugruntowane wartości. Do tego muzyka – wyśmienity wybór piosenki i re-record „Pure Imagination” – pasuje jak ulał. Let’s #KeepBeautyReal – nic dodać, nic ująć.
KFC – BELIEVE IN CHICKEN
Choć jestem zupełnie poza targetem marki KFC, to nie sposób pominąć tej kampanii, bo pomysł jest imponujący i robi ogromne wrażenie. Rozmach produkcyjny, piękna surrealistyczna podróż z pogranicza dystopijnego filmu i absolutnie wciągająca i hipnotyzująca muzyka. Czy reklamowanie produktu mięsnego ukazywane przez zwierzę, z którego jest pozyskiwane jest rozsądne, czy ma sens? W pierwszej chwili myślę, że to idiotyczny pomysł, ale później oglądam reklamę „Believe in Chicken” i zaczynam pokazywać ją znajomym. Odważna kreacja z doskonale wyprodukowaną muzyką, która stała się jej prawdziwie integralną częścią.
POLYEND – THE LIMINAL
Polska produkcja wyreżyserowana przez Arka Nowakowskiego i wyprodukowana przez Shootme dla rodzimej marki Polyend. Wszystko się tu zgadza, od mrocznej kreacji, która balansuje na granicy rzeczywistości, przez zupełnie nietuzinkowe dźwięki nawiązujące do samego produktu. Sound design oraz muzyka stworzone w całości przez Bartosza Szczęsnego, który za poprzednią pracę dla tej marki został wyróżniony złotem w ostatniej odsłonie konkursu KTR. Mimo kategorii produktu niszowego i marki dedykowanej specjalistom w dziedzinie dźwięku, ta realizacja zasługuje na duże zasięgi i uznanie w branży – za odważne podejście i konsekwencję.