Platforma logistyczna Stuart świętuje 4 urodziny nad Wisłą

fot. mat. prasowe

Stuart podsumowuje 4 lata obecności w Polsce. Współpracujący z firmą kurierzy dostarczyli do klientów ponad 3 mln zamówień, pokonując łącznie dystans ponad 6,5 mln kilometrów. Platforma obecna jest już w 9 polskich miastach, działając m.in. w sektorze gastronomii, e-grocery, czy kosmetycznym – a od zeszłego roku także w budowlanym. Dzięki ambitnym planom, sprawnie realizowanym dostawom (średnio w 29 min.) oraz dążeniu do neutralności klimatycznej do 2035 r., Stuart umacnia swoją pozycję w segmencie dostaw ostatniej mili.

Stuart działa obecnie w 4 krajach i w ponad 100 miastach. Współpracę z platformą podjęło globalnie ponad 8 tys. klientów biznesowych takich jak Sphinx, H&M, Nespresso, IKEA i Tesco. Do Polski firma zawitała w 2020 roku, począwszy od Torunia i Szczecina. W ciągu ostatnich czterech lat Stuart sukcesywnie poszerzał działalność na terenie kraju i dziś świadczy usługi szybkich dostaw w 9 polskich miastach. Do tempa wzrostu nad Wisłą stale przyczynia się m.in. współpraca z AmRest (tj. KFC i Pizza Hut), segmentem e-grocery: Społem, Organic Market, Lokalny Rolnik czy Blikle, a także silne relacje z brandami wspierającymi restauratorów: UpMenu, Restimo i Choice QR.

Co nowego?

W minionym roku firma wkroczyła w zupełnie nowy segment, nawiązując współpracę z siecią marketów budowlanych. Jak się wkrótce okazało, model dostaw realizowanych tego samego dnia został doceniony przez klientów i pozwolił partnerowi wyróżnić się na tle konkurencji, usprawnić proces logistyczny, a także zyskać możliwość skutecznego dotarcia do nowych odbiorców. Od poprzednich urodzin, Stuart może pochwalić się również obecnością w nowym mieście – Poznaniu, a w niedalekiej przyszłości, dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na szybkie i skuteczne dostawy, zamierza dalej poszerzać swój krajowy zasięg.

Liczby mówią same za siebie

W ciągu ostatnich 4 lat kurierzy współpracujący ze Stuart dostarczyli w Polsce przeszło 3 mln paczek, pokonując dystans ponad 6,5 mln kilometrów. Co ciekawe, lokalne doświadczenia pokazują, że styczeń jest miesiącem, w którym rokrocznie notowane jest najwięcej zamówień na dostawę. Ponadto rekordowym pod tym kątem dniem był 16 czerwca br. kiedy to liczba zrealizowanych przez Stuart dostaw wzrosła aż o 218 proc. (podczas meczu Polska – Holandia).

Wśród polskich przedsiębiorców widoczna jest rosnąca potrzeba autonomii na ostatniej mili. To rynek, na którym wciąż najpopularniejsze są tradycyjne dostawy kurierskie, a także współprace bazujące na prowizjach. Stuart jest alternatywą, na którą otwiera się coraz więcej firm. Liczymy na to, że pod względem skali działalności, Polska może w najbliższych latach dorównać Francji czy Wielkiej Brytanii – mówi Cornelia Raportaru, CEO Stuart. – W nadchodzącym roku planujemy dalszą ekspansję oraz intensywne wejście w segment e-grocery, który staje się jednym z kluczowych obszarów naszej działalności – dodaje.

Dlaczego e-grocery?

Internetowe zakupy spożywcze są jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu, zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Według Statista, do 2027 r. wartość europejskiego rynku e-grocery przekroczy 176 mld dolarów (dla porównania – w 2022 r. było to niespełna 100 miliardów). Klienci coraz częściej oczekują dostaw tego samego dnia lub w wyznaczonych przedziałach czasowych, co w obliczu rosnących cen paliwa i problemów z parkowaniem w miastach staje się dziś standardem. Ekspresowe dostawy, doskonale dopasowane do potrzeb współczesnych konsumentów, stale zyskują na popularności, a firmy dostrzegają, że taki model działania wzmacnia ich konkurencyjność. Dążąc do ugruntowania pozycji w e-grocery, Stuart już niedługo będzie mógł pochwalić się nową strategiczną współpracą.

Stuart inwestuje w ekologiczną logistykę

Stuart ogłosił ambitny plan osiągnięcia zerowej emisji netto do 2035 r., który zamierza zrealizować dzięki strategii zrównoważonego rozwoju. Już w pierwszym półroczu 2023 r. firma zmniejszyła emisję dwutlenku węgla o 15 proc. na kilometr. Obecnie 60 proc. floty Stuart stanowią ekologiczne jednoślady, co pozwala platformie skutecznie ograniczać ślad węglowy, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wydajności dostaw.

Aby optymalizować trasy dostaw, łączyć zamówienia oraz priorytetowo przydzielać zlecenia kurierom w pobliżu punktu odbioru, Stuart intensywnie wykorzystuje także algorytmy sztucznej inteligencji. Dzięki innowacjom firma skraca czas dostaw, zmniejsza emisje spalin i poprawia efektywność pracy kurierów. W efekcie Stuart może pochwalić się dziś ciekawym wynikiem – w ciągu ostatniego roku kurierzy współpracujący z platformą dostarczyli aż 48 proc. paczek przy pomocy ekologicznej floty pojazdów.