Platforma AlohaCamp tworzy plemię NaTurystów

fot. mat. prasowe

AlohaCamp – platforma rezerwacji noclegów w otoczeniu natury, ogłasza powołanie społeczności NaTurystów. Naturalni turyści to ludzie, którzy pragną widzieć więcej, żyć bliżej przyrody i czerpiąc z niej siłę i inspirację, dbać o jej ochronę.

Neuronauka środowiskowa dowodzi, że kontakt z przyrodą jest niezbędny nam wszystkim. „Zetknięcie z naturą odświeża myśli, poszerza perspektywy i poprawia humor”, „natura wycisza umysł” – takie świadectwa obcowania z naturą nie są niczym zaskakującym. Nowością jest za to rozwijająca się dziedzina neuronauki środowiskowej, która bada jak i dlaczego ludzki mózg jest tak znacząco podatny na przebywanie na łonie natury.

Badanie „Restorativeness in Natural and Urban Environments” wykazało, że po zaledwie 40 sekundach patrzenia w zieloną dal lasu, popełniamy mniej błędów w zadaniach, niż gdy patrzymy przez analogiczny czas na betonową przestrzeń. Dłuższe przebywanie w naturze (czyli takie trwające co najmniej trzy dni) przynosi dodatkowe korzyści naszym umysłom – wspomina Dr David Strayer, neurobiolog poznawczy, kierujący Laboratorium Poznania Stosowanego na Uniwersytecie Utah. Według badacza kontakt z naturą aktywuje układ parasympatyczny – gałąź układu nerwowego związaną ze stanem spoczynku. To wywołuje uczucie spokoju i dobrego samopoczucia, które umożliwiają nam jaśniejsze postrzeganie i pozytywne nastawienie.

Mało tego w opracowaniach naukowych wykazano, że przebywanie w naturalnych terenach (lasy, góry) poprawiają kreatywność (Atchley 2012; Ferraro III, 2015). Badania jakościowe potwierdzają, też, że osoby wykonujące zawody kreatywne obserwują pozytywny wpływ natury na ich pracę. Przyroda pozwala im na elastyczne myślenie, dostarcza nowych pomysłów i regeneruje energię (Plambech & Konijnendijk, 2015). Naukowcy (Atchley et al., 2012) wysuwają hipotezę, że wpływ natury na kreatywność może wynikać z ułatwiania swobodnego przepływu myśli (mind wandering). Ten stan sprzyja myśleniu rozbieżnemu, które jest kluczowe dla generowania nowych pomysłów.

Wnioski z licznych publikacji naukowych oraz autopsja skłoniły markę AlohaCamp do powołania ruchu NaTurystów. W czasie czwartej rewolucji przemysłowej, kiedy od przyrody oddzielają ludzi nie tyle ubranie, co betonowe bloki, telefony i komputery, naturyzmem staje się bliski kontakt z przyrodą. NaTuryści to nie nudyści. To ludzie, którzy „rozbierają się” z cywilizacji, czyli z nadmiaru bodźców, stresu i sztuczności, aby móc zanurzyć się w naturze i odnaleźć w niej równowagę. To osoby, które cenią prostotę życia, szanują środowisko i czerpią radość z odkrywania piękna otaczającego świata. Więcej dla NaTurystow znaleźć można na alohacamp.com/naturysci

Obcowanie z naturą w AlohaCamp to coś więcej niż rezerwacja noclegu. To nieskrępowany styl życia, filozofia bliskości natury i troski o nią w takiej formie, na jaką decydują się goście.
Ruch NaTurystów rozpoczęła kampania outdoorowa w centrum Warszawy. Na bilbordach i citylightach od kilku dni znaleźć można kreacje stworzone przez AlohaCamp.

W ramach promocji NaTurystów planowane są między innymi spontaniczne wyjazdy przypadkowych mieszczuchów w naturę oraz promocja gier i zabaw NaTurystycznych wśród gospodarzy skupionych wokół platformy, o czym więcej pomysłodawcy planują opowiedzieć wkrótce.