„Pierwszy Las”, czyli Puszcza Białowieska bohaterką kampanii na Spotify

„Pierwszy Las – Rozmowy o Puszczy Białowieskiej” to prowadzony przez Dybę Lach i Filipa Springera podcast, którego sponsorem jest Fundusz Żubra. Na Spotify trwa właśnie przygotowana we współpracy z polskim oddziałem Aleph miesięczna kampania promująca ten projekt. Jej głównym elementem jest spot audio, wspierany przez kreacje displayowe, dostępne zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i w wersji desktopowej platformy.

Podcast „Pierwszy Las” powstał w związku z premierą filmu „Simona Kossak”, w reżyserii Adriana Panka. Wsparcie obu projektów przez Fundusz Żubra wynika z jego misji edukacyjnej, a także zaangażowania w ochronę środowiska naturalnego i zagrożonych gatunków zwierząt.

– Głównym łącznikiem pomiędzy Funduszem Żubra, filmem „Simona Kossak” i podcastem „Pierwszy Las” jest Puszcza Białowieska: miejsce wyjątkowo cenne dla przyrody i wymagające szczególnej ochrony. Fundusz Żubra od dawna angażuje się w inicjatywy związane z wykupem gruntów, w celu objęcia ich opieką parków narodowych. To działanie jest dla nas szczególnie istotne, ponieważ tereny te stanowią naturalne siedliska zagrożonych gatunków zwierząt – mówi Michał Szczerba, przedstawiciel Funduszu Żubra.

W podcaście można usłyszeć odcinki z udziałem m.in. prof. Bogdana Jaroszewicza, pisarki i dziennikarki Anny Kamińskiej oraz Adama Wajraka, dziennikarza przyrodniczego, który od 1997 r. mieszka w Teremiskach na terenie Puszczy Białowieskiej.

Podcast „Pierwszy Las” o Puszczy Białowieskiej ma szansę stać się wyjątkowym źródłem wiedzy i inspiracji szczególnie dla pokolenia Z, które coraz częściej sięga po podcasty jako wiarygodne medium – aż 61% przedstawicieli tej generacji ufa podcastom bardziej niż innym formom mediów. Dodatkowo, 74% młodych słuchaczy deklaruje, że podcasty są dla nich źródłem wiedzy o tematach, których brakuje w tradycyjnym systemie edukacji. Spotify to idealna przestrzeń do promocji podcastów, jako że w łatwy sposób można tu dotrzeć do użytkowników, którzy już są stałymi słuchaczami tego medium dodaje Izabela Biedrowska-Pawlak, Sales Lead Spotify w polskim oddziale Aleph.

Poza Spotify, kampania promowana jest w systemie programmatic na kanałach YouTube i Apple Podcast oraz na Instagramie Funduszu Żubra. Za realizację kampanii odpowiadają agencja Zenith oraz Huta 19 im. Joachima Fersengelda.