PBI ogłasza konkurs na pomiar site-centric i produkty z nim powiązane

fot. unsplash.com/@lycs

Spółka PBI opublikowała zapytanie ofertowe (RFP) na pomiar site-centric i produkty z nim powiązane. Potencjalni dostawcy mogą zgłaszać oferty na dowolny z elementów zapytania. Termin składania ofert upływa 9 stycznia 2026 r., a wybór podwykonawców ma być zakończony do końca lutego 2026 r.

Nawiązując do niedawno opublikowanego zapytania o informacje (Request for Information, RFI), spółka PBI opublikowała pierwsze z serii zapytań o ofertę (Request for Proposal, RFP). Dokument dotyczy poniższych elementów:

  1. Pomiar site-centric zdarzeń, wizyt, odsłon i czasu spędzonego na stronach internetowych oraz w aplikacjach należących do wydawców internetowych, instalowanych na urządzeniach mobilnych i Smart TV; 
  2. Emisja ankiet na badanej powierzchni wydawców; 
  3. Consent Management Platform; 
  4. Obliczenie uniwersalnego rynkowego identyfikatora użytkownika internetu oraz jego udostępnianie wydawcom oraz integracja identyfikatora z programatycznym ekosystemem sprzedaży reklamy (np. Prebid i wskazane systemy DSP i SSP); 
  5. Predykcja demografii dla ww. identyfikatora; 
  6. Agregacja danych i estymacja liczby użytkowników; 
  7. Opracowanie danych populacyjnych; 
  8. Aplikacja do prezentacji wyników. 

Każdy dostawca może wybrać dowolne elementy i złożyć na nie ofertę.

Spółka PBI uruchomiła tę część konkursu od razu po opublikowaniu zapytania o informację, ponieważ niektóre z poszukiwanych rozwiązań można wdrożyć natychmiast, niezależnie od umowy z obecnym dostawcą pomiaru widowni (która kończy się w 2027 roku). Kolejnymi powodami są czasochłonność i złożoność uruchomienia pomiaru site-centric u największych polskich wydawców oraz zaawansowane wymogi bezpieczeństwa, które musi spełniać infrastruktura dostawcy rozwiązania. Wcześniejsze uruchomienie procesu wyboru dostawców pozwoli wdrożyć projekt na czas.

Na komentarze i pytania firm zainteresowanych przedstawieniem swoich rozwiązań, PBI czeka do 5 grudnia br. Na ich podstawie powstanie końcowe zapytanie ofertowe, które zostanie rozesłane do zainteresowanych podmiotów. Na złożenie ofert firmy będą miały czas do 9 stycznia 2026 r. Z kolei do 19 stycznia zostaną wybrane firmy do procesu negocjacji umów, a ostateczny wybór podwykonawców powinien potrwać do końca lutego 2026 r.

Dokument zapytania o ofertę wynika z opublikowanego 20 listopada br. zapytania o informacje (Request for Information, RFI), które charakteryzuje całość projektowanego rozwiązania. Jest ono efektem nowej strategii PBI, według której pomiar widowni internetowej ma zostać połączony z ekosystemem technologii reklamowych (ad tech), a równocześnie umożliwić pomiar kampanii reklamowych po ich realizacji.