Spółka PBI opublikowała zapytanie ofertowe (RFP) na pomiar site-centric i produkty z nim powiązane. Potencjalni dostawcy mogą zgłaszać oferty na dowolny z elementów zapytania. Termin składania ofert upływa 9 stycznia 2026 r., a wybór podwykonawców ma być zakończony do końca lutego 2026 r.
Nawiązując do niedawno opublikowanego zapytania o informacje (Request for Information, RFI), spółka PBI opublikowała pierwsze z serii zapytań o ofertę (Request for Proposal, RFP). Dokument dotyczy poniższych elementów:
- Pomiar site-centric zdarzeń, wizyt, odsłon i czasu spędzonego na stronach internetowych oraz w aplikacjach należących do wydawców internetowych, instalowanych na urządzeniach mobilnych i Smart TV;
- Emisja ankiet na badanej powierzchni wydawców;
- Consent Management Platform;
- Obliczenie uniwersalnego rynkowego identyfikatora użytkownika internetu oraz jego udostępnianie wydawcom oraz integracja identyfikatora z programatycznym ekosystemem sprzedaży reklamy (np. Prebid i wskazane systemy DSP i SSP);
- Predykcja demografii dla ww. identyfikatora;
- Agregacja danych i estymacja liczby użytkowników;
- Opracowanie danych populacyjnych;
- Aplikacja do prezentacji wyników.
Każdy dostawca może wybrać dowolne elementy i złożyć na nie ofertę.
Spółka PBI uruchomiła tę część konkursu od razu po opublikowaniu zapytania o informację, ponieważ niektóre z poszukiwanych rozwiązań można wdrożyć natychmiast, niezależnie od umowy z obecnym dostawcą pomiaru widowni (która kończy się w 2027 roku). Kolejnymi powodami są czasochłonność i złożoność uruchomienia pomiaru site-centric u największych polskich wydawców oraz zaawansowane wymogi bezpieczeństwa, które musi spełniać infrastruktura dostawcy rozwiązania. Wcześniejsze uruchomienie procesu wyboru dostawców pozwoli wdrożyć projekt na czas.
Na komentarze i pytania firm zainteresowanych przedstawieniem swoich rozwiązań, PBI czeka do 5 grudnia br. Na ich podstawie powstanie końcowe zapytanie ofertowe, które zostanie rozesłane do zainteresowanych podmiotów. Na złożenie ofert firmy będą miały czas do 9 stycznia 2026 r. Z kolei do 19 stycznia zostaną wybrane firmy do procesu negocjacji umów, a ostateczny wybór podwykonawców powinien potrwać do końca lutego 2026 r.
Dokument zapytania o ofertę wynika z opublikowanego 20 listopada br. zapytania o informacje (Request for Information, RFI), które charakteryzuje całość projektowanego rozwiązania. Jest ono efektem nowej strategii PBI, według której pomiar widowni internetowej ma zostać połączony z ekosystemem technologii reklamowych (ad tech), a równocześnie umożliwić pomiar kampanii reklamowych po ich realizacji.



