Paweł Bilczyński, wcześniej country manager w firmie Expandeco, rozpoczął pracę w Salesupply Poland. Odpowiada tam za zbudowanie w Polsce usługi fulfillment dla e-commerce, skierowanej na handel transgraniczny. Usługa ta, świadczona pod nową marką, będzie przeznaczona dla producentów i sprzedawców detalicznych, którzy są zainteresowani ekspansją na zagraniczne rynki.
Paweł Bilczyński od lat wspiera polskie e-commerce w rozpoczynaniu działalności za granicą. Początkowo, dla Google Polska, współtworzył edukacyjny projekt „Internetowe Rewolucje w eksporcie”, w ramach którego kilkaset sklepów internetowych otrzymało wsparcie w otwieraniu sprzedaży na nowych rynkach. Następnie, przez ponad trzy lata, reprezentował w Polsce słowacką firmę Expandeco, działającą w tej samej branży. W Expandeco Paweł dbał między innymi o sprawny przebieg procesów tłumaczenia, lokalizacji, uruchamiania lokalnej obsługi klientów oraz konfiguracji logistyki zwrotnej na nowych rynkach.
W Salesupply Poland Paweł Bilczyński odpowiada za stworzenie i rozwój nowej marki, która zajmie się fulfillmentem w handlu transgranicznym.
Fulfillment to innowacyjny system zarządzania logistyką, który zyskuje na popularności wśród sklepów internetowych. Dzięki niemu, właściciele platform e-commerce mogą znacząco zmniejszyć wydatki związane z prowadzeniem biznesu, jednocześnie korzystając z nowoczesnych technologii. System ten oferuje nie tylko przestrzeń magazynową należącą do firmy logistycznej, ale również dostęp do wykwalifikowanego personelu, nowoczesnego sprzętu i szerokiej gamy usług świadczonych przez podwykonawców. W praktyce, fulfillment umożliwia sklepom internetowym przekazanie całego procesu magazynowania, zarządzania logistyką, realizacji zamówień oraz obsługi zwrotów do zewnętrznego centrum logistycznego.
– Salesupply od 2008 roku pomaga w ekspansji zagranicznej firmom z branży e-commerce. Od początku skupiliśmy się na 3 głównych międzynarodowych usługach: obsługa klienta dla e-commerce, fulfillment i zwroty. Jakiś czas temu pojawiła się potrzeba rozdzielenia tych usług. To co w 2009 funkcjonowało razem przez 15 lat dojrzało i wyewoluowało w zupełnie różne procesy – tłumaczy ewolucję firmy Sylwia Kuczyńska, CEO Salesupply Poland. – Bardzo cieszyliśmy się, kiedy pojawiła się możliwość współpracy z Pawłem. Jego doświadczenie i znajomość polskiego rynku pomogą rozwijać usługę fulfillment w naszym regionie. Za rok, obok istniejących już od 5 lat biur operacyjnych call center, planujemy uruchomić biura sprzedaży w Czechach i Rumunii. Znajomość tych Rynków przez Pawła jest dla nas kluczowa – dodaje Sylwia Kuczyńska.