Międzynarodowa organizacja AdGreen, zrzeszająca domy produkcyjne, agencje oraz klientów promujących zrównoważoną produkcję reklamową, wydała najnowszy raport dotyczący mierzenia emisyjności za 2024 rok. Na liście stworzonej przez organizację znalazły się podmioty z Ameryki Północnej, Europy, Azji czy Australii. Papaya Films po raz kolejny znalazła się pośród firm najczęściej używających kalkulatora śladu węglowego, zyskując tytuł SuperUsera narzędzia. Polski dom produkcyjny uplasował się na trzecim miejscu na świecie, awansując o jedną pozycję w stosunku do zeszłego roku.
Organizacja AdGreen wyróżniła również podmioty takie jak: Hogarth, HAVAS London, Craft, Oliver, Prodigious, Else czy Spindle. Tytuł SuperUsera przyznawany jest firmom, które używają narzędzia w sposób najbardziej kompleksowy. Firmy, które obliczają ślad węglowy produkcji reklamowej wprowadzają dane z wielu zakresów, m.in. transportu, cateringu, kostiumów czy zużycia energii na planie. Uzyskanie danych o generowanym śladzie węglowych dla wielu użytkowników narzędzia stanowi wstęp do dalszych działań prośrodowiskowych.
– Niektóre rzeczy po prostu warto powtarzać – bycie wyróżnionym przez AdGreen jest zdecydowanie jedną z nich. Znalezienie się w zestawieniu najbardziej aktywnych użytkowników kalkulatora już drugi rok z rzędu to potwierdzenie wysiłku całego zespołu. Nasza ekipa sprawiła, że dbanie o środowisko stało się integralną częścią pracy przy każdej produkcji. Pomiar śladu węglowego to podstawa nie tylko kultury firmy i naszych działań, ale i raportów ESG. Pomaga nam monitorować postępy i identyfikować obszary, w których możemy pójść jeszcze dalej. Czujemy odpowiedzialność, aby dawać przykład i dzielić się tym, czego się nauczyliśmy – mówi Justyna Górniak, CEO Papaya Films.
Pełny raport AdGreen dostępny jest na stronie organizacji www.weareadgreen.org/reports