Największy dom produkcyjny w Polsce publikuje swoje pełne dane finansowe za 2024 r. Firma osiągnęła rekordowe przychody w wysokości 152,62 mln złotych, co oznacza wzrost o 13,4% względem poprzedniego roku. Zysk netto wyniósł 3 mln zł – to niemal dwukrotnie więcej niż rok wcześniej (wzrost o 89,9%).
Sprzedaż krajowa wyniosła 116,8 mln zł (+23,3% r/r), a przychody ze sprzedaży zagranicznej 36,6 mln zł ( -8,3% r/r). Łącznie Papaya Films zrealizowała w 2024 r. 186 projektów, w tym 26 na zlecenie podmiotów zagranicznych. Największym źródłem przychodu w 2024 r. były kampanie dla czołowych polskich i zagranicznych marek, takich jak m.in. McDonald’s, Castorama, Netflix, Nestlé, Rossmann, ING Bank Śląski, Škoda, Play, Visa, Samsung i Carlsberg.
– To był rekordowy rok, który pokazał, że nasz model – oparty na jakości, różnorodności i rozwoju własnych treści – działa. Rośniemy nie tylko finansowo: równolegle inwestujemy w kompetencje zespołu, rozwój niestandardowych formatów, takich jak m.in. brand experience, oraz oryginalne produkcje, które trafiają na największe platformy streamingowe – komentuje Justyna Górniak, CEO Papaya Films.
Miniony rok dla Papaya Films stał także pod znakiem dynamicznego rozwoju segmentu treści oryginalnych. W lutym na platformie Prime Video zadebiutował dokument „KUBA” o Kubie Błaszczykowskim. W procesie produkcji znajdują się m.in. film dokumentalny o Wojciechu Szczęsnym i serial o Dodzie (również dla Prime Video) oraz dokument o Grzegorzu Krychowiaku realizowany dla SkyShowtime. Jesienią 2024 r. rozpoczęto prace nad filmem „Mistrzynie” (premiera w 2025 r.) oraz sportowym dokumentem „Zagrajmy to po Swojemu” na zlecenie marki VISA. Z uwagi na specyfikę cyklu produkcyjnego, koszty i wyniki tych tytułów rozciągają się poza ramy jednego roku rozliczeniowego. To jeden z kluczowych czynników wpływających na zmienność wyniku bilansowego w ujęciu rok do roku.
W zakresie pozostałych inwestycji Papaya Films kontynuowała wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju (ESG). W 2024 roku firma dołączyła do Karty Różnorodności i rozwijała działania w ramach Akademii SAR. Drugi rok z rzędu otrzymała również tytuł SuperUsera kalkulatora śladu węglowego AdGreen, zajmując 3. miejsce na świecie wśród domów produkcyjnych i agencji. We współpracy z organizacją SBTi firma zobowiązała się także do znaczącego zredukowania emisji własnych i pośrednich do 2030 r.