Aż 86 proc. kupujących online preferuje zakupy w znanych e-sklepach – wynika z badania agencji On Board Think Kong. Tylko 9% z respondentów deklaruje, ze marka sklepu nie ma dla nich większego znaczenia. Oznacza to, że budowanie reputacji sklepu powinno być jednym z kluczowych elementów marketingu ecommerce.
Wśród deklarujących, że reputacja e-sklepu ma znaczenie, prawie 60% klientów wyraża się w sposób najbardziej zdecydowany. Jednocześnie preferowanie znanej, zaufanej marki sklepu jest niezależne od płci. Wskazania kobiet i mężczyzn różnią się, ale przy przyjętej próbie badawczej różnice są właściwie pomijalne. Podobnie bez większych różnic są pozostałe parametry demograficzne jak miejsce zamieszkania czy poziom uzyskiwanych dochodów. Można zakładać, że takie postawy klientów są uniwersalne – dotyczą każdej branży, każdego rodzaju produktów.
Pytanie: Wyobraź sobie, że masz do wyboru zakup online w sklepie, o którym słyszałeś/aś, który ma uznaną reputację oraz zakup w nieznanym sklepie online, o którym wcześniej nie słyszałeś/aś. Przy założeniu, że cena produktu jest zbliżona lub taka sama, który sklep wybierzesz?
– Marketing e-sklepu nie może ograniczać się do wydatków na reklamy CPC/CPA. Musi uwzględniać elementy budujące brand, a więc działania wizerunkowe w social media, PR, działania SEO budujące np. ekspercką pozycję w segmencie. Reputacja to nie tylko łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów, ale także lojalność, powracający klienci. Trudno przecenić przełożenie czynników wizerunkowych na e-sprzedaż – komentuje wyniki Norbert Kilen z agencji On Board Think Kong.
– Budowanie reputacja marki on-line jest nie tyle dodatkowym atutem, co koniecznym warunkiem prosperowania w świecie e-commerce. Inwestycja w nią to inwestycja w długoterminowy sukces i lojalność klientów, co w aktualnej, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, może okazać się najcenniejszym zasobem każdej firmy działającej online – podsumowuje Norbert Ofmański, OBTK.