W odpowiedzi na rosnące oczekiwania dotyczące efektywności, mierzalności i spójności kampanii z udziałem influencerów, Omnicom Media Group (OMG) konsoliduje swoje globalne kompetencje w tym obszarze pod marką Creo. Na rynku polskim jednostka będzie działać w ramach struktur PHD oraz Media Direction OMD, dostarczając zaawansowane, oparte na danych rozwiązania, które umożliwiają skuteczne łączenie współpracy z twórcami z kompleksowymi strategiami komunikacyjnymi marek.
Creo formalizuje zakres działań z obszaru influencer marketingu, które dotychczas były realizowane w ramach DRUM Polska. Za rozwój i operacyjne prowadzenie obu marek odpowiadają Katarzyna Ryndziewicz, general manager, oraz Patrycja Czapelska, head of content partnership – osoby, które już wcześniej kierowały tym obszarem w ramach DRUM. Pozwala to zapewnić pełną ciągłość operacyjną i strategiczną, a także najwyższy poziom obsługi i partnerstwa biznesowego.
W nowym modelu DRUM będzie odpowiadać za ofertę w zakresie strategicznych partnerstw mediowych, innowacji kreatywnych, wydarzeń specjalnych i produkcji medialnych oraz usług w zakresie tworzenia treści, natomiast wszelkie działania z udziałem influencerów zostaną przeniesione do marki Creo.
– Rozwój Creo w ramach DRUM to kolejny etap naszej misji: tworzenia kampanii, które nie tylko angażują, ale i osadzają marki w realnych kontekstach kulturowych – a influencer marketing jest dziś jednym z najpotężniejszych narzędzi do osiągnięcia tego celu – komentuje Katarzyna Ryndziewicz, general manager DRUM Polska i Creo.
Nowe narzędzia i technologia na rzecz skuteczności
Creo wykorzystuje dane z systemu Omni, otwartego środowiska operacyjnego wspierającego wszystkie agencje Omnicom, który umożliwia traktowanie influencer marketingu jako pełnoprawnego kanału mediowego: planowanego, mierzonego i optymalizowanego na każdym etapie ścieżki konsumenckiej. Klienci zyskają dostęp do innowacyjnych narzędzi, takich jak:
- Creator Briefing Tool – narzędzie wykorzystujące Google Gemini, które pozwala twórcom korzystać z danych Omni (o odbiorcach, kulturze i marce), generować pomysły na treści i natychmiast weryfikować ich zgodność z briefem, grupą docelową i aktualnym kontekstem kulturowym.
- Creo Influencer Agent – zaawansowany system doboru influencerów oparty na sztucznej inteligencji, który analizuje miliony sygnałów kulturowych z pakietu danych Omni Q, by precyzyjnie dopasować twórców do celów kampanii, insightów konsumenckich oraz dominujących trendów.
- Creator Performance Predictor – bazując na nowym API Meta i uczeniu maszynowym, prognozuje, które organiczne treści na Instagramie osiągną najwyższą skuteczność po wsparciu mediowym. W testach alfa poprawa wyników wyniosła średnio +38% w porównaniu z treściami wybieranymi manualnie.
Według prognoz Statista (marzec 2025) rynek influencer marketingu na świecie osiągnie wartość 33 miliardów dolarów w 2025 roku, co oznacza wzrost o 37% w porównaniu z rokiem 2024. Konsolidacja kompetencji pod marką Creo wynika z rosnącego zapotrzebowania na skuteczne i mierzalne rozwiązania, które umożliwiają pełną integrację działań influencer marketingowych z ogólną strategią komunikacyjną marek.