OKNOPLAST – czyli jak okna z Polski podbijają świat

fot. mat. prasowe

Gdyby OKNOPLAST GROUP przyszło opisać w liczbach, należałoby zacząć od 3500 salonów sprzedaży w różnych częściach Europy i Ameryki Północnej, by przejść do 124 000 m2 powierzchni hal produkcyjnych w 5 zakładach firmy, usytuowanych w Polsce oraz Hiszpanii. Na tej ogromnej powierzchni dziennie produkuje się około 5 tysięcy okien, by rocznie z taśm produkcyjnych w fabrykach OKNOPLAST zjeżdżało 2,3 mln jednostek okiennych.

Te imponujące liczby wrażenie robią tym bardziej, że mówimy nie o globalnej korporacji, ale o firmie z Polski, która w 1994, dokładnie trzydzieści lat temu, postawiła na solidne i estetyczne produkty, szukając jednocześnie unikatowych i innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów. Ta rynkowa otwartość, ta elastyczność oraz rzetelne, uczciwe podejście do klienta opłaciły się w każdym miejscu styku biznesu z rynkiem i klientami. W ciągu trzech dekad ta krakowska firma zasłużyła na miano lidera w branży stolarki otworowej, stała się synonimem jakości i marką premium, ale także stanowi obraz tego, jak lokalna początkowo firma staje się światowym graczem. Na podwalinach Oknoplastu wyrosła OKNOPLAST GROUP, grupa, skupiająca najbardziej rozpoznawalne marki branży okiennej, jak Aluhaus. WnD, Oknoplast czy Hermet.. Pozwólmy jednak mówić liczbom. Dziś udział eksportu w zyskach przedsiębiorstwa sięga 88%, a jego punkty handlowe oraz doradców można spotkać już nie tylko w całej Europie, ale także Ameryce Północnej.

Jakość w każdym calu

Na taki globalny sukces OKNOPLAST GROUP złożyło się bez wątpienia kilka czynników. Po pierwsze jakość, na którą firma stawia od początku swojego istnienia. To między innymi dla zachowania niezmiennej, powtarzalnej i najwyższej jakości swoich produktów zautomatyzowała proces produkcji, mając świadomość, że na jakość wykonania wpływ ma każdy, najmniejszy nawet detal.

Automatyzacja eliminuje możliwość ludzkiej pomyłki, dzięki czemu polskie i hiszpańskie fabryki Grupy każdego dnia produkują zarówno ekonomiczne wyroby, jak i marki segmentu top premium – o zawsze niezmienionej znakomitej jakości, którą ze szczególną rzetelnością kontrolują specjaliści. Bo też warto wiedzieć, że oferta OKNOPLAST GROUP jest naprawdę szeroka. Tutaj w zasadzie można byłoby powiedzieć: po drugie – oferta. Dzięki sześciu różnym markom, Grupa jest w stanie zaspokoić oczekiwania klientów tak indywidualnych, jak i inwestycyjnych, każdemu oferując tak samo wysoką jakość swoich produktów, bez względu na to, czy będzie to topowa marka proponująca rozwiązania z aluminim, stolarka ekonomiczna, czy oferta nowatorskich pergoli aluminiowych. Mówiąc o szerokiej ofercie, trzeba dodać: po trzecie elastyczność. Tak naprawdę to ona, wraz z odwagą biznesową, solidnym researchem i producencką rzetelnością sprawiły, że OKNOPLAST GROUP jest dziś rozpoznawalna w różnych zakątkach świata. W przypadku stolarki otworowej trzeba szczególnie uważnie wsłuchiwać się w potrzeby rynku, ponieważ okna czy przeszklenia to element, który ma ogromny wpływ na finalny wygląd inwestycji. Tutaj trzeba być czułym na detale, rozumieć poczucie estetyki i budowlane zwyczaje w innych krajach.

Tak dobry wynik osiągnięty w trudnych dla branży warunkach rynkowych w roku 2022, to efekt konsekwentnej realizacji strategii firmy, która zakłada dywersyfikację i elastyczne dopasowanie oferty do zmieniających się warunków i potrzeb klientów – mówi Mikołaj Placek, prezes grupy OKNOPLAST. – OKNOPLAST jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek okiennych w Europie. Dzięki temu jesteśmy odporni na trudną sytuację geopolityczną, z którą mierzymy się od kilku lat i na zmiany taki jak wybuch pandemii, czy spowolnienia gospodarcze. Innowacyjność i odwaga w działaniu zarówno w Polsce, jak i za granicą pozwoliły nam nie zwalniać tempa. Niezależnie od rynku, na którym działamy, dbamy nie tylko o jakość oferowanych rozwiązań, ale także obsługę i wsparcie klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej – wyjaśnia.

To dzięki tej uważności GRUPA OKNOPLAST może dziś zaproponować specjalne przesuwne okna, dopasowane do potrzeb klientów z Włoch, ułatwiające szybki montaż modele zbudowane z ramek na rynek francuski czy wyjątkowo odporne na skrajne warunki atmosferyczne okna dla mieszkańców kapryśnej amerykańskiej Florydy.

Z myślą o planecie

Ta orientacja na potrzeby klienta od trzech dekad jest podstawą działania OKNOPLAST GROUP. Tę świadomość, jak ważne jest wykonanie, mają nie tylko menadżerowie i osoby zarządzające – to przekonanie panuje wśród wszystkich pracowników, którzy z największą starannością podchodzą do swojej pracy. Dzięki temu międzynarodowa kadra OKNOPLAST GROUP stale rozwija nowe technologie, wprowadza innowacje, testuje nowe rozwiązania i dba o estetykę, aby w całości spełniać oczekiwania klientów z różnych zakątków globu.

Widzimy rosnące oczekiwania klientów oraz potrzebę, by dbać nie tylko o jakość naszych produktów, ale także sposób, w jaki powstają. Dlatego przy każdej nowej inwestycji dbamy nie tylko o to, by usprawniła produkcję, ale także by maksymalnie zredukować jej wpływ na środowisko naturalne będące naszym wspólnym dobrem, o które powinniśmy troszczyć się każdego dnia – wyjaśnia Łukasz Marzec, dyrektor operacyjny OKNOPLAST.

Za tą odpowiedzialnością za produkt idzie coś więcej – to odpowiedzialność za swoje bliższe i dalsze otoczenie. Przede wszystkim na szacunek dla środowiska naturalnego. W przypadku firm produkcyjnych jakiekolwiek deklaracje środowiskowe to szczególnie poważna sprawa. Dziś, po wielu podjętych inicjatywach i przemyślanych działaniach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, OKNOPLAST GROUP może pochwalić się certyfikatem ISO 14001. Oznacza to tyle, że Grupa zdołała maksymalnie ograniczyć wpływ swojej produkcji na środowisko, a jej zakłady produkcyjne należą do najbardziej ekologicznych w Europie.

Ekologia to sposób myślenia

Aby fabryki OKNOPLAST GROUP mogły spełniać najwyższe globalne standardy środowiskowe, potrzebne były szeroko zakrojone zmiany, zarówno techniczne, technologiczne, jak świadomościowe. W związku z nimi, w ciągu kilku ostatnich lat w zakładach Grupy zmniejszono zużycie gazu o 50 procent, dzięki panelom fotowoltaicznym oraz oświetleniu LED znacząco spadło także zużycie prądu. Imponujące efekty działań pro-środowiskowych uzyskano na wydziale okleinowania podkrakowskiej fabryki, który odpowiadał za 80 procent całkowitej emisji zakładu – tutaj wpływ na środowisko udało się zredukować aż o 95 procent! GRUPA OKNOPLAST udowadnia, że działania na rzecz ekologii to sposób myślenia, muszą przejawiać się w każdej czynności i w każdym elemencie pracy firmy. Dlatego profile okienne powstają w obiegu zamkniętym, czyli z wykorzystaniem odpadów. Rocznie poddaje się tutaj recyclingowi 2 tys. ton odpadów, które zyskują nowe zastosowanie. Dzięki temu okna, produkowane przez Grupę, uznaje się za jedne z najbardziej przyjaznych środowisku w branży. Cały ten proces związany z ekologicznym stylem racy i sposobem myślenia o produkcji, wieńczy jednak sukces w postaci certyfikatu ISO 14001 – najlepszy dowód na to, że marka wdrukowała ekologię głęboko w system wartości swoich pracowników.