1 lutego 2012 roku powstała agencja SEO Studio Lokomotywa. Po 13 latach od założenia spółki Krzysztof Świder i Krzysztof Szymański zdecydowali się na świadomą decyzję wyboru niszy.
Głównym źródłem pozyskiwania klientów była dla nich zimna sprzedaż, polecenia od partnerów i klientów. Obecnie posiadają 88 klientów, którzy w ostatnim grudniowym badaniu NPS ocenili firmę na 82. Pozwoliło to zbudować silną i stabilną agencję.
Mimo tych osiągnięć w tle trwała ciągła walka z brakiem swojej niszy, słabym marketingiem bez kluczowej propozycji wartości i stale powracającym dylematem, jak powinna funkcjonować firma na konkurencyjnym rynku.
Co było momentem przełomowym?
Momentem przełomowym było przeprowadzenie analizy tego, jacy klienci dotąd byli najbardziej zadowoleni z usług pozycjonowania.
Decyzja o niszy zapadła na podstawie kilku liczb:
- 98,55% firm przedłuża co miesiąc współpracę,
- 88,6% klientów to firmy usługowe.
Największe grono wśród zadowolonych klientów stanowią firmy usługowe. Kropkę nad „i” postawiła współpraca z firmą Straterise i zaprojektowanie strategii marketingowej.
– Wybraliśmy niszę na podstawie liczb, a nie pustych założeń – mówi Krzysztof Świder, współzałożyciel agencji SEO Studio Lokomotywa.
Jak wyglądał dalszy proces przemiany Lokomotywy?
– Po zaprojektowaniu strategii marketingowej przystąpiliśmy najpierw do rebrandingu, a następnie do zaprojektowania i wdrożenia nowej strony internetowej. Klucz do sukcesu na tym etapie? Dobór kompetentnych wykonawców i liczenie się z inwestycją. W rebranding zainwestowaliśmy około 50 000 PLN przez ostatnie 5 miesięcy – wspomina Krzysztof Świder.
Chcesz poczytać więcej na ten temat?
Odwiedź stronę www.studiolokomotywa.pl. Tam znajdziesz artykuł blogowy ze szczegółami dotyczącymi rebrandingu.