Od wyboru niszy do zmiany komunikacji. Case study Lokomotywy

1 lutego 2012 roku powstała agencja SEO Studio Lokomotywa. Po 13 latach od założenia spółki Krzysztof Świder i Krzysztof Szymański zdecydowali się na świadomą decyzję wyboru niszy.

Głównym źródłem pozyskiwania klientów była dla nich zimna sprzedaż, polecenia od partnerów i klientów. Obecnie posiadają 88 klientów, którzy w ostatnim grudniowym badaniu NPS ocenili firmę na 82. Pozwoliło to zbudować silną i stabilną agencję.

Mimo tych osiągnięć w tle trwała ciągła walka z brakiem swojej niszy, słabym marketingiem bez kluczowej propozycji wartości i stale powracającym dylematem, jak powinna funkcjonować firma na konkurencyjnym rynku.

Co było momentem przełomowym?

Momentem przełomowym było przeprowadzenie analizy tego, jacy klienci dotąd byli najbardziej zadowoleni z usług pozycjonowania.

Decyzja o niszy zapadła na podstawie kilku liczb:

  • 98,55% firm przedłuża co miesiąc współpracę,
  • 88,6% klientów to firmy usługowe.

Największe grono wśród zadowolonych klientów stanowią firmy usługowe. Kropkę nad „i” postawiła współpraca z firmą Straterise i zaprojektowanie strategii marketingowej.

Wybraliśmy niszę na podstawie liczb, a nie pustych założeń – mówi Krzysztof Świder, współzałożyciel agencji SEO Studio Lokomotywa.

Na zdj. Krzysztof Świder | fot. mat. prasowe

Jak wyglądał dalszy proces przemiany Lokomotywy?

Po zaprojektowaniu strategii marketingowej przystąpiliśmy najpierw do rebrandingu, a następnie do zaprojektowania i wdrożenia nowej strony internetowej. Klucz do sukcesu na tym etapie? Dobór kompetentnych wykonawców i liczenie się z inwestycją. W rebranding zainwestowaliśmy około 50 000 PLN przez ostatnie 5 miesięcy – wspomina Krzysztof Świder.

Na zdjęciu (wyżej): nowa wersja strony Studio Lokomotywa
Na zdjęciu: poprzednia wersja strony Studio Lokomotywa

Chcesz poczytać więcej na ten temat?

Odwiedź stronę www.studiolokomotywa.pl. Tam znajdziesz artykuł blogowy ze szczegółami dotyczącymi rebrandingu.