Agencja On Board Think Kong (OBTK) rozpoczęła współpracę z IRC (International Rescue Committee) przy projekcie „OPPORTUNITY” wspierającym uchodźców z Ukrainy, którzy rozwijają działalność gospodarczą w Polsce i w Niemczech. Celem realizowanego projektu jest wzmocnienie kompetencji biznesowych uchodźców, ułatwienie im dostępu do wiedzy, doradztwa oraz sieci kontaktów, a także zwiększenie świadomości roli samozatrudnienia jako realnej ścieżki integracji społeczno–zawodowej.
W ramach współpracy OBTK odpowiada m.in. za opracowanie strategii komunikacji projektu, wsparcie w tworzeniu raportu podsumowującego wyniki badań, przygotowanie materiałów informacyjnych oraz doradztwo w obszarze PR i digital. Agencja będzie wspierać komunikację projektu w Polsce i Niemczech.
Pierwsze efekty współpracy – w tym raport z rekomendacjami dla instytucji wspierających samozatrudnionych uchodźców – zostaną zaprezentowane w 2026 roku. Materiały będą dostępne w kilku wersjach językowych, aby ułatwić ich wykorzystanie na różnych rynkach i przez instytucje typu BDS (Business Development Services), które chcą lepiej dostosować swoje programy do potrzeb tej grupy.
– Projekt OPPORTUNITY sfinansowany przez Unię Europejską to ważny projekt, bo ma nowatorskie podejście do wspierania ukraińskich przedsiębiorców. Dzięki badaniom, które zrobiliśmy, znamy bariery na drodze do ich sukcesu. A przecież ich sukces to także sukces społeczności, która ich przyjmują i państw, które dają im ochronę. Dlatego nasze działania w celu zmiany paradygmatu wymagają profesjonalnego podejścia do komunikacji i informacji, a także dojścia do jak najszerszej grupy zainteresowanych odbiorców. Jestem przekonany, że z tak zaangażowanym, doświadczonym i profesjonalnym zespołem jak OBTK, osiągniemy nasze cele w stu procentach – powiedział Dariusz Ziętek, dyrektor krajowy IRC Polska.
– Nasze doświadczenie wpisuje się w komunikację projektów społecznych, edukacyjnych i naukowych, w tym kampanii realizowanych z organizacjami międzynarodowymi, fundacjami i instytucjami publicznymi – mówi Norbert Ofmański, CEO On Board Think Kong. – Staramy się angażować grupy interesariuszy, łącząc komunikację korporacyjną, digital, social media oraz badania opinii publicznej, by pomagać organizacjom takim jak IRC skutecznie budować wiarygodność i zasięg swoich działań – komentuje Norbert Osmański CEO OBTK.



