OBTK rozpoczyna współpracę z International Rescue Committee jedną z czołowych międzynarodowych organizacji humanitarnych

Agencja On Board Think Kong (OBTK) rozpoczęła współpracę z IRC (International Rescue Committee) przy projekcie „OPPORTUNITY” wspierającym uchodźców z Ukrainy, którzy rozwijają działalność gospodarczą w Polsce i w Niemczech. Celem realizowanego projektu jest wzmocnienie kompetencji biznesowych uchodźców, ułatwienie im dostępu do wiedzy, doradztwa oraz sieci kontaktów, a także zwiększenie świadomości roli samozatrudnienia jako realnej ścieżki integracji społeczno–zawodowej.

W ramach współpracy OBTK odpowiada m.in. za opracowanie strategii komunikacji projektu, wsparcie w tworzeniu raportu podsumowującego wyniki badań, przygotowanie materiałów informacyjnych oraz doradztwo w obszarze PR i digital. Agencja będzie wspierać komunikację projektu w Polsce i Niemczech.

Pierwsze efekty współpracy – w tym raport z rekomendacjami dla instytucji wspierających samozatrudnionych uchodźców – zostaną zaprezentowane w 2026 roku. Materiały będą dostępne w kilku wersjach językowych, aby ułatwić ich wykorzystanie na różnych rynkach i przez instytucje typu BDS (Business Development Services), które chcą lepiej dostosować swoje programy do potrzeb tej grupy.

Projekt OPPORTUNITY sfinansowany przez Unię Europejską to ważny projekt, bo ma nowatorskie podejście do wspierania ukraińskich przedsiębiorców. Dzięki badaniom, które zrobiliśmy, znamy bariery na drodze do ich sukcesu. A przecież ich sukces to także sukces społeczności, która ich przyjmują i państw, które dają im ochronę. Dlatego nasze działania w celu zmiany paradygmatu wymagają profesjonalnego podejścia do komunikacji i informacji, a także dojścia do jak najszerszej grupy zainteresowanych odbiorców. Jestem przekonany, że z tak zaangażowanym, doświadczonym i profesjonalnym zespołem jak OBTK, osiągniemy nasze cele w stu procentach – powiedział Dariusz Ziętek, dyrektor krajowy IRC Polska.

Nasze doświadczenie wpisuje się w komunikację projektów społecznych, edukacyjnych i naukowych, w tym kampanii realizowanych z organizacjami międzynarodowymi, fundacjami i instytucjami publicznymi – mówi Norbert Ofmański, CEO On Board Think Kong. Staramy się angażować grupy interesariuszy, łącząc komunikację korporacyjną, digital, social media oraz badania opinii publicznej, by pomagać organizacjom takim jak IRC skutecznie budować wiarygodność i zasięg swoich działań – komentuje Norbert Osmański CEO OBTK.