Firma Oatly rusza w Polsce z nową kampanią, której głównym bohaterem jest napój owsiany Oatly Barista – alternatywa dla mleka krowiego, szczególnie popularna w napojach kawowych. Wyniki najnowszego badania pokazują, że 50% uczestników badania preferuje kawę z napojem owsianym Oatly Barista, podczas gdy 50% woli ją z mlekiem krowim. W ramach jesiennej kampanii 4 listopada 2024 firma otworzyła na dwa tygodnie kiosk przy Elektrowni Powiśle, w którym przechodnie będą mogli zakupić litrowe opakowania napoju Barista Edition oraz skorzystać z wielu darmowych atrakcji.
Oatly Barista Edition stał się popularnym wyborem wśród miłośników kawy zarówno w Europie, jak i poza jej granicami. Wyróżnia go niepowtarzalny smak, kremowość oraz zdolność do pienienia, dzięki czemu stał się wyjątkową alternatywą do mleka krowiego, szczególnie w kawie. W badaniu metodą ślepego testu, przeprowadzonym w Polsce w sierpniu 2024 roku przez niezależny instytut badań rynkowych GIM, wykazano, że aż 50% ankietowanych preferuje kawę z Oatly Barista, podczas gdy 50% woli ją z mlekiem krowim. Badanie polegało na podaniu 300uczestnikom kawy przelewowej z Oatly Barista Edition i kawy przelewowej z mlekiem krowim. Jest to pozytywny wynik, który kwestionuje utrwalone przekonanie, że napoje roślinne smakują gorzej, niż mleko krowie i są mniej odpowiednie do kawy.
Jesienna kampania i kiosk w stylu retro
Po sukcesie kampanii „It’s like milk, but made for humans” z początku roku, podczas której Oatly na jeden dzień przekształciło warszawski Bar Mleczny „Prasowy” w Bar „NIEmleczny,” marka wraca z nową inicjatywą, czerpiąc inspirację z kolejnego symbolu polskiej kultury – tradycyjnego kiosku.
W kiosku, oddającym charakterystyczny styl Oatly, przechodnie mogą zakupić jednolitrowe opakowania napoju Barista Edition. Dodatkowo, do każdorazowego zakupu codziennie oferowane będą inne limitowane prezenty, takie jak kawa, matcha, gorąca czekolada na bazie Oatly, lub wegańskie słodkie wypieki. Kiosk Oatly Barista przy ul. Dobrej 42 w Warszawie będzie otwarty codziennie od 4 do 17 listopada w godzinach 9:00-18:30.
Dodatkową atrakcją będzie obecność znanych polskich influencerów. 6 listopada za kioskowym okienkiem stanie Areta Szpura – znana polska edukatorka ekologiczna, która stała się ambasadorką pierwszej kampanii Oatly w Polsce. Kiosk odwiedzą też inni znani z mediów społecznościowych twórcy jak Michał Białowąs, jefre.i.am, czy Zoja Skubis.