Nowe zespoły i role w strukturze IPG Mediabrands

fot. mat. prasowe

W grupie IPG Mediabrands, do której należą agencje Initiative, UM i KINESSO, powstały nowe zespoły: Growth, pod kierownictwem Magdaleny Sołtan-Zabielskiej, i Center of Excellence, zarządzany przez Michała Tarantę. Stanowisko dyrektora zarządzającego KINESSO objęła Agata Sądel, która jednocześnie jako chief activation officer odpowiada w grupie za aktywację w kanałach online.

Growth łączy w jeden, centralny zespół ekspertów, którzy dotychczas w poszczególnych agencjach grupy odpowiadali za rozwój biznesu, oferty, kompetencji i produktów. Na jego czele stanęła Magdalena Sołtan-Zabielska, związana z IPG Mediabrands od ponad 25 lat, która przez ostatnie 3 lata jako business acceleration director odpowiadała za projekty z zakresu rozwoju biznesu i optymalizację procesów wewnętrznych. Zespół Growth koncentruje się na rozwijaniu biznesu i portfolio klientów, identyfikowaniu nowych możliwości biznesowych, relacjach z potencjalnymi klientami, przygotowywaniu ofert, koordynacji procesów nowobiznesowych i stałym zwiększaniu ich efektywności. Elastyczna struktura zespołu pozwala na efektywniejsze alokowanie zasobów i szybkie kierowanie zaangażowania na projekty, które w danym momencie tego wymagają.

Nowo powstałe Center of Excellence skupia ekspertów z obszaru digital, danych, analityki i technologii. Do jego zadań należy identyfikacja nowych rozwiązań, narzędzi i technologii zwiększających efektywność działań i konkurencyjność Grupy, zarządzanie portfolio produktów i jego dalszy rozwój, a także zarządzanie wiedzą i stałe podnoszenie kompetencji digitalowych.

Na czele kilkuosobowego Center of Excellence stanął Michał Taranta, ekspert w obszarze komunikacji zintegrowanej z 20-letnim doświadczeniem. Z IPG Mediabrands jest związany od 2021 roku, najpierw jako digital director w zespole Strategii Grupy, a ostatnio na stanowisku director of operations w KINESSO, gdzie zarządzał zespołami SEM, SocialCommerce, Programmatic, Performance i AdOps, odpowiadał za ofertę produktów digitalowych agencji i tworzenie nowych rozwiązań wykorzystujących kompetencje i zasoby w obszarach danych, analityki i technologii.

Jednym z pierwszych zadań Center of Excellence jest maksymalne wykorzystanie w codziennej współpracy z klientami możliwości, jakie daje Interact – cross-funkcjonalna, globalna platforma IPG, która miała swoją premierę w październiku 2024. Interact, w oparciu o dane z różnych źródeł (w tym dane Acxiom), dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, wykorzystaniu AI, w tym narzędzi generatywnej AI i modeli językowych, oraz integracji z innymi narzędziami własnymi IPG, platformami partnerów technologicznych, mediowych i DSP, umożliwia kompleksowe zarządzanie działaniami marketingowymi klientów we wszystkich kanałach, wspierając plannerów strategicznymi rekomendacjami opartymi na analizie danych i trendów na każdym etapie planowania, aktywacji i optymalizacji kampanii.

Za obszar Activation w IPG Mediabrands, w tym za pełne wykorzystanie potencjału zasobów danych i technologii w działaniach realizowanych we wszystkich kanałach digital, zapewnienie jakości i efektywności aktywacji oraz nadzór nad spójnością procesów i ich automatyzację odpowiada Agata Sądel, która objęła funkcję chief activation officera IPG Mediabrands. Jednocześnie stanęła na czele KINESSO – należącej do IPG Mediabrands agencji performance marketingu, w której strukturach działają zespoły odpowiadające za aktywacje w obszarze digital: SEM, Paid Social, SEO, Programmatic i AdOps, działania performance, ecommerce oraz obsługę klientów bezpośrednich. Jako managing director KINESSO odpowiada za dalszy rozwój agencji i jej oferty, efektywność oraz płynną współpracę z innymi agencjami i zespołami specjalistycznymi Grupy.

Agata Sądel jest związana z IPG Mediabrands od 2020 roku. Ostatnio jako chief transformation officer CEE odpowiadała za transformację procesów biznesowych, struktur i oferty Grupy, koncentrując się na automatyzacji procesów, integracji oferty produktowej i zapewnieniu spójnego standardu produktów, procesów i narzędzi w całym regionie CEE. Wspierała również procesy nowobiznesowe w zakresie oferty digitalowej i produktowej. Wcześniej odpowiadała za rozwój oferty IPG Mediabrands w obszarze komunikacji adresowalnej i rozwiązań wykorzystujących dane, analitykę i technologie do zwiększania efektywności działań marketingowych.

Jacek Dymkowski, pełniący wcześniej funkcję managing directora KINESSO Poland & CEE, w październiku rozstał się z firmą.