Marka VEGETA przechodzi proces odświeżenia identyfikacji wizualnej, obejmujący nowe logo oraz szatę graficzną opakowań. Zmianom tym towarzyszy silne wsparcie marketingowe, m.in. w telewizji, digitalu, social mediach oraz w punktach srzedaży.
Najnowsza kampania reklamowa VEGETA pod hasłem „Gotowanie jest straszne…., ale z VEGETA jest strasznie dobre!” wystartowała 8 września 2025 r. Marka jest obecna z 30 i 15 sekundowymi spotami reklamowymi w telewizji. Równolegle prowadzone jest wsparcie digitalowe, obejmujące reklamę bannerową oraz video (na platformach YouTube, Facebook, Instagram oraz Tik Tok), a także nowoczesne narzędzia reklamy na smartfonach. Zaplanowane są również działania przy współpracy z influencerami. Kampania potrwa do połowy grudnia br.
Spoty reklamowe z przymrużeniem oka obnażają trudy gotowania i opowiadają prawdziwe historie wzięte prosto z kuchni pokazujące jak „gotowanie jest straszne…” – zarówno dla młodych osób, które stawiają pierwsze kroki w kulinarnych zmaganiach, jak również dla tych doświadczonych i gotujących na co dzień. Stylistyka wraz z tonacją lektora budzi skojarzenia z filmowymi kadrami, wywołującymi dreszcze emocji. Konwencja ta stanowi odzwierciedlenie codziennych, często nerwowych sytuacji w kuchni oraz trudności pojawiających się podczas przygotowania posiłków. W roli sprzymierzeńca i bohatera pojawia się VEGETA Oryginalna, która rozwiązuje te problemy – dzięki niej gotowanie staje się łatwiejsze, a przygotowanie posiłki doskonale smakują. Co więcej VEGETA wspiera kreatywność w kuchni i inspiruje do podjęcia nowych kulinarnych wyzwań, bo „…z VEGETA gotowanie staje się strasznie dobre!”.
Powtórzenie słowa „straszne” w dwóch znaczeniach to językowy twist, który ma na celu przyciągnać uwagę i jednocześnie zostać zapamiętane przez odbiorców a nawet „ponieść się dalej” – co jest kluczowe w budowaniu dzisejszego przekazu marketingowego. Historia pokazana w spocie reklamowym zdecydowanie wyróżnia komunikację marki na tle konkurencji – jest świeża, odważna i autentyczna, a VEGETA jako lider przypraw w Europie nie boi się być inna. To pozwala budować jeszcze silniejszą markę.
Nowe logo, nowa szata graficzna – ta sama jakość i ten sam smak
Marka VEGETA przeszła proces odświeżenia identyfikacji wizualnej, obejmujący nowe logo oraz szatę graficzną opakowań. Od teraz logo VEGETA jest przede wszystkim bardziej czytelne oraz umieszczone w centralnej części opakowania, a towarzyszący mu wizerunek szefa kuchni został znacznie bardziej wyeksponowany. Przybrał on minimalistyczną, lecz bardziej elegancką formę. Są to kluczowe zmiany w designie opakowania, które podkreślają oryginalność produktu oraz wieloletnie doświadczenie na rynku. VEGETA bowiem wydobywa z dań to co najlepsze, od 1959 r. Ponadto znane od lat niebieskie opakowanie zyskało dodatkowe granatowe tło, na którym zamiast warzyw pojawił się moździerz z gotową mieszanką suszonych warzyw i ziół. Nowe opakowanie oryginalnej przyprawy VEGETA podkreśla ponadczasową jakość i wyjątkowość składników, które pozostają bez zmian. VEGETA Oryginalna, która na stałe gości w kuchniach wielu Polaków, w nowej odsłonie ma jeszcze bardziej przykuwać uwagę i zainteresowanie konsumentów. Nowa identyfikacja wizualna stanowi zaproszenie do codziennego stosowania oraz kreatywnego gotowania, które staje się łatwiejsze z przyprawą VEGETA.
– Nowa identyfikacja wizualna marki VEGETA ma na celu podkreślenie jej oryginalności oraz wzmocnienie rozpoznawalności na rynku, szczególnie wśród młodszych pokoleń konsumentów, których gusty i oczekiwania są dziś zupełnie inne. Jednocześnie z dumą podkreślamy nasze wieloletnie doświadczenie, bo VEGETA wydobywa to, co najlepsze w gotowaniu i w posiłkach od 1959 r. Naszym celem jest również umocnienie postrzegania marki jako tej, która inspiruje do kulinarnej kreatywności, oferując jeszcze więcej możliwości w kuchni – mówi Anna Laskowska-Cybulko, brand manager PODRAVKA.
Produkty w nowej szacie graficznej są już dostępne w sprzedaży i stopniowo zastępują poprzednie wersje na sklepowych półkach.