Choć 84% Polaków uważa, że regularne rozmowy z rodziną i przyjaciółmi mają kluczowy wpływ na ich samopoczucie, niemal 44% z nas przyznaje, że w ostatnim miesiącu nie korzystało z wideorozmów – wynika z badania zrealizowanego przez K+Research we współpracy z marką NEXERA. Wiodący dostawca multi-światłowodu w Polsce rozpoczął właśnie kampanię „Siatka kontaktów”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie codziennych relacji z bliskimi i roli jaką odgrywają w tym zakresie nowoczesne technologie. Twarzą kampanii została utytułowana siatkarka Magdalena Stysiak.
Mobilność zawodowa i edukacyjna istotnie wpływa na współczesny model relacji rodzinnych. Zmiana miejsca zamieszkania, szczególnie wśród młodego pokolenia, podejmującego studia czy pracę w innych miastach, sprawia, że technologia staje się kluczowym narzędziem do utrzymywania relacji z bliskimi. Najnowsze badanie przeprowadzone przez K+Research we współpracy z NEXERĄ pokazuje skalę tego zjawiska – aż 62% Polaków deklaruje, że utrzymuje kontakt z rodziną kilka razy w tygodniu, a 45% z taką samą częstotliwością komunikuje się z przyjaciółmi.
– Żyjemy w usieciowionym świecie, w którym codzienna komunikacja coraz częściej odbywa się za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Możliwość natychmiastowego kontaktu z rodziną, bliskimi czy przyjaciółmi, niezależnie od dzielącego nas dystansu, wpływa na sposób, w jaki tworzymy i podtrzymujemy relacje. Niekiedy zdarza się, że myślimy o tej zmianie krytycznie – obawiamy się, że budowana w ten sposób bliskość jest w jakimś sensie pozorna czy nieautentyczna. Komunikacja online nie musi jednak prowadzić do osłabienia łączących nas więzi. Przeciwnie. Media cyfrowe często pozwalają na zachowanie jakościowej relacji – i to nie tylko w sytuacjach, gdy osobisty kontakt nie jest w danym momencie możliwy. To ich ważna funkcja, jak wynika z badań kontakty z rodziną, przyjaciółmi i innymi osobami bliskimi to w naszym życiu priorytetowa sprawa – zwraca uwagę Karol Jachymek, kulturoznawca i medioznawca z Uniwersytetu SWPS.
Mimo, że 84% respondentów potwierdza kluczowy wpływ regularnych rozmów z bliskimi na ich samopoczucie, wielu z nas wciąż nie wykorzystuje pełnego potencjału dostępnych technologii. Badanie pokazuje, że tylko 22% Polaków korzysta z wideorozmów w celu utrzymywania kontaktów z rodziną i przyjaciółmi. Dominującą formą komunikacji pozostają połączenia głosowe.
Respondenci, którzy regularnie korzystają z wideorozmów, doceniają je przede wszystkim za możliwość budowania poczucia bliskości i zaangażowania (40%) oraz ich naturalny, osobisty charakter (21%). Co szczególnie istotne, 59% uczestników badania potwierdza, że komunikacja wideo ułatwia im pełniejsze wyrażanie uczuć podczas rozmowy z bliskimi.
– Nowoczesna technologia może skutecznie wspierać budowanie i podtrzymywanie relacji z bliskimi. Jako wiodący dostawca multi-światłowodu w Polsce, skupiamy się na tym, aby dostarczać stabilne łącze wszędzie tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne, czyli do wsi i małych miejscowości. Zaproszenie do współpracy znakomitej siatkarki Magdaleny Stysiak i wybranie jej na ambasadorkę naszej kampanii nie było przypadkowe. W tej dyscyplinie podobnie, jak w naszej branży liczy się szybkość, niezawodność i skuteczność. Chcemy pokazać, że wydajne łącze może istotnie wpłynąć nie tylko na relacje biznesowe, ale także na nasze codzienne kontakty z bliskimi – czy to przez wideorozmowy, media społecznościowe czy wspólne oglądanie filmów online – zwraca uwagę Ewa Hendzel, dyrektor marketingu marki NEXERA.
Zaangażowanie Magdaleny Stysiak ma też wymiar lokalny. Siatkarka pochodzi z okolic Wielunia, miasta przynależącego do Regionów NEXERY, czyli miejsc, w których firma dostarcza swój multi-światłowód. To właśnie w takich miejscowościach, jak Wieluń najlepiej widać, jak nowoczesna technologia zmienia życie lokalnych społeczności, udostępniając mieszkańcom nie tylko szybki internet, ale przede wszystkim umożliwiając aktywne pielęgnowanie relacji z najbliższymi.
– Cieszę się, że mogę być częścią kampanii „Siatka kontaktów”, bo doskonale rozumiem, jak ważna jest możliwość pozostawania w kontakcie z bliskimi. Jako zawodowa siatkarka spędzam dużo czasu w rozjazdach, z dala od rodziny i przyjaciół. Dlatego tak bardzo zależało mi na podłączeniu ich do multi-światłowodu – dzięki temu możemy być w kontakcie praktycznie z każdego miejsca na świecie, bez przerw i zakłóceń. To ważny aspekt, który pomaga mi zachować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym – mówi Magdalena Stysiak, ambasadorka kampanii „Siatka kontaktów” realizowanej przez NEXERĘ.
W ramach kampanii zrealizowano spot wideo oraz sesję zdjęciową z Magdaleną Stysiak. Działania promocyjne obejmują online, outdoor, kina i media. Koncept kreatywny kampanii został opracowany wspólnie przez agencję Comucomu oraz dział marketingu NEXERY. Za przygotowanie kreacji ATL i BTL odpowiada agencja Comucomu, a produkcję spotu powierzono Bielak Studio. Zakup mediów koordynuje agencja K+Digital we współpracy z działem marketingu NEXERY, a wsparcie PR projektu zapewnia agencja K+PR.