N!Asystent, przełomowy asystent oparty na sztucznej inteligencji od Nest Banku, zdobył prestiżową nagrodę Best of Show na międzynarodowej konferencji FinovateFall 2024.
Finovate, której jesienna edycja odbyła się w dniach 9-11 września, to jedna z najważniejszych konferencji finansowych na świecie. To miejsce spotkań liderów branży bankowej, inwestorów i przedsiębiorców budujących przełomowe rozwiązania dla branży. W tym roku, spośród ponad 60 wyselekcjonowanych firm z całego świata prezentujących swoje innowacje, to właśnie N!Asystent Nest Banku zachwycił publiczność wydarzenia i w głosowaniu zdobył laur Best of Show.
– Czujemy ogromną satysfakcję, bo ta nagroda to dla nas coś więcej niż statuetka – to potwierdzenie, że nasza wizja bankowości przyszłości rezonuje z ekspertami z całego świata – powiedział Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku. – To wyróżnienie, przyznane przez profesjonalistów i ludzi technologii z całego świata utwierdza nas w przekonaniu, że N!Asystent to prawdziwy game changer na rynku finansowym – dodał.
N!Asystent: Zwiastun nowej ery w bankowości
Wprowadzony na rynek na początku tego roku, N!Asystent jest pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych na świecie asystentem bankowym opartym na sztucznej inteligencji. Jego dynamiczny rozwój pozwala klientom Nest Banku na coraz sprawniejsze i bardziej zaawansowane zarządzanie finansami.
– N!Asystent to dowód na to, jak dzięki generatywnej sztucznej inteligencji, możemy dać naszym klientom rozwiązanie, które wynosi ich satysfakcję na całkowicie nowy poziom. Ta nagroda motywuje nas do dalszego pokonywania granic tego co jest możliwe i tworzenia bankowości przyszłości – powiedział Mieloszyk.
Jeszcze lepsze zarządzanie finansami
Dzięki wykorzystaniu modelu językowego GPT, N!Asystent był innowacją branżową już w momencie uruchomienia w kwietniu 2024. Jednak jego twórcy nie spoczęli na laurach – dzięki temu publiczność Finovate mogła poznać nowego, jeszcze doskonalszego asystenta AI, oferującego m.in.:
- Inteligentne rekomendacje finansowe: Spersonalizowane wskazówki oparte na indywidualnych zwyczajach zakupowych i celach finansowych klienta;
- Monitorowanie wydatków w czasie rzeczywistym: Kategoryzacja wydatków, tworzenie przejrzystych wykresów,
- Automatyzację czynności w ramach aplikacji: Wykonywanie polecenia przelewu, umówienie spotkania z doradcą,
- Voice-to-text: Komunikację głosową z N!Asystentem.
– Jesteśmy dumni, że tworzymy rozwiązania, które odpowiadają na realne potrzeby naszych klientów – powiedział Łukasz Gajewski, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej i relacji z klientami. – Nasz cel to uproszczenie bankowości. Uczynienie jej bardziej intuicyjną, przejrzystą i satysfakcjonującą dla każdego – dodał.
W przygotowaniu do Finovate zespół Nest Banku wspierała agencja Efigence.