NajlePSIE wakacje nagrodzone w konkursie Kreatura 2025

fot. mat. prasowe

Kampania została doceniona w istniejącym od niemal 30 lat konkursie niezależnej kreacji – Kreatura. Spot zdobył główną nagrodę w kategorii Kampania społeczna/CSR | Działania CSR firm i marek. – Ta nagroda to oczywiście wielki powód do dumy i świętowania, ale śmiało możemy powiedzieć, że wolelibyśmy nie mieć przyczyny do tworzenia takich kreacji – zaznaczają twórcy reklamy. Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom, bo właściciele wolą je zostawić na pastwę losu niż zorganizować opiekę na czas swojego wyjazdu. Liczba porzuceń wzrasta nawet o 30 proc. w porównaniu do innych części roku.

Głównym bohaterem kampanii jest pies Racuch, któremu głosu użyczył ambasador marki Wakacje.pl, Marcin Prokop. Zwierzę jest gościem salonu SPA – ma swoje „najlepsie” wakacje. Zwraca jednak uwagę, że dla wielu psów i kotów wakacje są trudnym momentem – tracą swój dom i rodzinę, bo właściciele decydują się je porzucić.

Kampania NajlePSIE wakacje miała dwa wymiary, edukacyjny i praktyczny. Na stronie akcji odbiorcy mogli znaleźć szereg porad na temat opieki nad zwierzętami, podpowiedzi, jak zachować się, gdy znajdą porzucone zwierzę lub co zrobić, jeśli wyjeżdżają na wakacje, a pupila zostawiają pod opieką kogoś innego. Wymiar praktyczny to zniżki na opiekę nad pupilem w serwisie Petsy oraz zakup 1,5 tony karmy dla wybranych schronisk.

To nie tylko buduje więź z klientami, ale przede wszystkim inspiruje innych – pokazujemy, że można prowadzić biznes i jednocześnie pomagać otoczeniu. Chcemy być tam, gdzie potrzebna jest zmiana – podkreśla Katarzyna Walczak, chief marketing Officer marki Wakacje.pl.

Co roku wysyłamy na urlop ponad milion klientów. Wiemy, że taki zasięg to nie tylko biznes, ale również ogromna odpowiedzialność. Chcemy wspierać właścicieli, którzy dbają o swoich czworonożnych pupili, ale i próbujemy zmienić podejście tych, dla których dobro zwierząt nie jest ważne. I choć ta nagroda jest dla nas wielkim wyróżnieniem i wszyscy bardzo się z niej cieszymy, śmiało możemy powiedzieć, że wolelibyśmy nie mieć powodów do jej tworzenia – dodaje Tomasz Bączek, head of brand marki i pomysłodawca kampanii.

Partnerami kampanii byli: Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce, fundacja Sarigato w ramach projektu Karmimy Psiaki oraz serwis Petsy. Za koncepty kreatywne odpowiadała Agencja Supermarket, a za produkcję – dom produkcyjny Videlec. Spoty wyreżyserował Filip Berendt, absolwent Royal College of Art w Londynie, wielokrotnie wyróżniony i nagradzany na festiwalach reklamowych Cannes Lions, KTR czy Euro Effie Award. Planowaniem i zakupem mediów zajął się zespół marketingu Wakacje.pl.