Kampania została doceniona w istniejącym od niemal 30 lat konkursie niezależnej kreacji – Kreatura. Spot zdobył główną nagrodę w kategorii Kampania społeczna/CSR | Działania CSR firm i marek. – Ta nagroda to oczywiście wielki powód do dumy i świętowania, ale śmiało możemy powiedzieć, że wolelibyśmy nie mieć przyczyny do tworzenia takich kreacji – zaznaczają twórcy reklamy. Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom, bo właściciele wolą je zostawić na pastwę losu niż zorganizować opiekę na czas swojego wyjazdu. Liczba porzuceń wzrasta nawet o 30 proc. w porównaniu do innych części roku.
Głównym bohaterem kampanii jest pies Racuch, któremu głosu użyczył ambasador marki Wakacje.pl, Marcin Prokop. Zwierzę jest gościem salonu SPA – ma swoje „najlepsie” wakacje. Zwraca jednak uwagę, że dla wielu psów i kotów wakacje są trudnym momentem – tracą swój dom i rodzinę, bo właściciele decydują się je porzucić.
Kampania NajlePSIE wakacje miała dwa wymiary, edukacyjny i praktyczny. Na stronie akcji odbiorcy mogli znaleźć szereg porad na temat opieki nad zwierzętami, podpowiedzi, jak zachować się, gdy znajdą porzucone zwierzę lub co zrobić, jeśli wyjeżdżają na wakacje, a pupila zostawiają pod opieką kogoś innego. Wymiar praktyczny to zniżki na opiekę nad pupilem w serwisie Petsy oraz zakup 1,5 tony karmy dla wybranych schronisk.
– To nie tylko buduje więź z klientami, ale przede wszystkim inspiruje innych – pokazujemy, że można prowadzić biznes i jednocześnie pomagać otoczeniu. Chcemy być tam, gdzie potrzebna jest zmiana – podkreśla Katarzyna Walczak, chief marketing Officer marki Wakacje.pl.
– Co roku wysyłamy na urlop ponad milion klientów. Wiemy, że taki zasięg to nie tylko biznes, ale również ogromna odpowiedzialność. Chcemy wspierać właścicieli, którzy dbają o swoich czworonożnych pupili, ale i próbujemy zmienić podejście tych, dla których dobro zwierząt nie jest ważne. I choć ta nagroda jest dla nas wielkim wyróżnieniem i wszyscy bardzo się z niej cieszymy, śmiało możemy powiedzieć, że wolelibyśmy nie mieć powodów do jej tworzenia – dodaje Tomasz Bączek, head of brand marki i pomysłodawca kampanii.
Partnerami kampanii byli: Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce, fundacja Sarigato w ramach projektu Karmimy Psiaki oraz serwis Petsy. Za koncepty kreatywne odpowiadała Agencja Supermarket, a za produkcję – dom produkcyjny Videlec. Spoty wyreżyserował Filip Berendt, absolwent Royal College of Art w Londynie, wielokrotnie wyróżniony i nagradzany na festiwalach reklamowych Cannes Lions, KTR czy Euro Effie Award. Planowaniem i zakupem mediów zajął się zespół marketingu Wakacje.pl.



