Mountain Dew motywuje młode osoby do działania w kampanii „Dew it anyway!”

Marka Mountain Dew uruchamia kampanię „Dew it anyway!”, której celem jest zapewnienie wartościowego wsparcia młodym osobom, które chcą zostać twórcami treści, influencerami lub streamerami. Ambasadorami akcji zostali czołowi polscy twórcy ­ Karol „Friz” Wiśniewski oraz Piotr „Izak” Skowyrski.

W społeczeństwie funkcjonuje stereotyp, zgodnie z którym bycie influencerem nie ma nic wspólnego z pracą. Świadczą o tym również wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research Ranking prestiżu zawodów i specjalności”, w którym youtuber i influencer zajęli dwa najniższe miejsca. Zajmowanie się tworzeniem treści, zwłaszcza wśród starszych osób, częściej kojarzone jest z hobby, na którym można sobie dorobić.

Stereotyp ten powstrzymuje młode osoby przed pójściem w kierunku zostania twórcą treści. Wynika to z faktu, że obawiają się one o reakcje swojego otoczenia i pojawienie się hejtu.

Prestiż zawodu infuencerki czy infuencera to jedna kwestia. Drugą jest to, że coraz więcej młodych ludzi deklaruje, że to właśnie ta ścieżka kariery wydaje im się najatrakcyjniejsza. W Mountain Dew zawsze chcieliśmy łamać stereotypy i uprzedzenia, które powstrzymują młodych ludzi przed realizacją swoich marzeń – mówi Bartosz Kajak, brand manager marki Mountain Dew w PepsiCo Polska. – Mimo uprzedzeń pokoleń, które nie dorastały w obecności social mediów chcemy stworzyć warunki tym, którzy mają talent, aby mogli zaistnieć i „Dew it anyway” – dodaje.

Poprzez kampanię Mountain Dew wyciąga do młodych pomocną dłoń. Marka chce dać im wsparcie, które jest niezbędne, by uwolnić potencjał drzemiący w młodych, kreatywnych osobach.

Platformą komunikacyjną „Dew it anyway!” jest dedykowany serwer Discord. Tam zgromadzeni są uczestnicy i wszyscy zainteresowani. Mountain Dew zaplanowało szereg spotkań i warsztatów, które odbędą się na serwerze. W ich trakcie, profesjonaliści z różnych dziedzin przeprowadzą szkolenia między innymi z budowaniu wizerunku, psychologii, dykcji i emisji głosu a także montażu, postprodukcji czy streamingu.

Stworzyliśmy tę kampanię, aby dać młodym ludziom odpowiednie narzędzia i potrzebne wsparcie, które pomogą im osiągnąć swoje cele – dodaje Bartosz Kajak.

Kampania podzielona jest na dwie fazy: naboru i rywalizacji. W pierwszej zainteresowane osoby mogą zgłaszać się, wysyłając między innymi specjalnie przygotowany film, w którym opowiadają o sobie. Na podstawie nadesłanych filmów komisja wybierze 50 osób, które przejdą do fazy rywalizacji.

Wybrana grupa będzie mierzyła się z kolejnymi zadaniami, wśród których będą między innymi przygotowanie zdjęcia przeznaczonego do publikacji na Instagramie lub filmu, który ma zostać opublikowany na TikToku. Na tym etapie uczestnicy zdobywać będą punkty, dzięki którym wyłonieni zostaną najlepsi. W rywalizacji nie zabraknie nagród, których łączna wartość wyniesie prawie 70 000 PLN. Na najlepszych uczestników akcji czeka sprzęt pomocny w drodze do kariery influencera przekazany przez partnera technologicznego, x-kom. 

inStreamly i A41 odpowiadają za przygotowanie i wdrożenie konceptu kreatywnego aktywacji „Dew it anyway!”, wdrożenie i nadzór serwera Discord, przeprowadzenie szkoleń i dobór kadry eksperckiej, a także obsługę ambasadorów. Ponadto inStreamly prowadzi dedykowaną kampanię promocyjną na platformie Twitch.tv. Działania prowadzone są we współpracy z agencją Zenith. Agencja Avanti odpowiedzialna jest za obsługę konkursu.