Montblanc otwiera pierwszy na świecie Salon Literacki w prestiżowej inwestycji Apartamenty Gutenberga

fot. mat. prasowe

Archicom Collection, deweloper znany z inwestycji łączących najwyższy standard wykończenia z unikalnym doświadczeniem artystycznym, ogłasza wyjątkową współpracę z prestiżową, niemiecką marką Montblanc. Jej efektem będzie pierwszy w historii Salon Literacki Montblanc, który znajdzie się w przestrzeniach wspólnych Apartamentów Gutenberga, luksusowej inwestycji w warszawskim superkwartale Towarowa22.

Montblanc to prawdziwa ikona światowego rynku artykułów piśmienniczych, wyrobów skórzanych i zegarków. Jednym z flagowych produktów firmy są pióra wieczne, które – jako wyjątkowo niezawodne – były obecne w wielu historycznych momentach, stając się na przykład narzędziem podpisywania międzynarodowych traktatów zmieniających oblicze świata. Jeden z modeli został wykorzystany w 1991 roku przez Michaiła Gorbaczowa przy podpisaniu aktu rozpadu ZSRR, co przyczyniło się do powstania wielu niepodległych państw. Wiadomo też, że z piór marki Montblanc korzystali amerykańscy prezydenci John F. Kennedy czy Barack Obama, a jednego z nich używał nawet w swojej misji… James Bond, jeden z najbardziej popularnych filmowych bohaterów wszech czasów.

Teraz, po raz pierwszy w swojej 120-letniej historii, ikona rynku piśmienniczego zdecydowała się na stworzenie dedykowanej przestrzeni literackiej firmowanej własnym logo. Co istotne, zamiast robić to w Paryżu, Mediolanie czy Nowym Jorku, zrealizuje ten projekt w Warszawie. Dla polskiego dewelopera jest to wyraźne podkreślenie prestiżu i dużych ambicji samej marki, a współpraca będzie spójnie nawiązywać do charakteru inwestycji.

To dla nas ogromny powód do radości i dumy, że marka takiej klasy jak Montblanc zaufała właśnie nam – mówi Dawid Wrona, chief operating officer Archicom Collection. – To pierwsza tego typu współpraca w historii Montblanc, co wyraźnie pokazuje, że nasza wizja tworzenia wyjątkowych miejsc dla wyjątkowych osób spotkała się z uznaniem na poziomie światowym. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy wspólnie stworzyć przestrzeń, która będzie nie tylko piękna, ale i inspirująca. Wspólnym mianownikiem Apartamentów Gutenberga i Montblanc są elegancja, dbałość o detale i – przede wszystkim – szacunek dla dziedzictwa sztuki piśmienniczej – dodaje.

Miejsce dla idei, literatury i sztuki kaligrafii

Salon Literacki Montblanc, który powstanie w przestrzeniach wspólnych Apartamentów Gutenberga, będzie czymś znacznie więcej niż eleganckim wnętrzem. To miejsce sąsiedzkich spotkań i kulturalnych wydarzeń – przestrzeń do rozmów, odkrywania literatury i celebracji sztuki pisania. Mają się tam odbywać m.in. warsztaty literackie oraz kaligraficzne, spotkania z autorami, wystawy limitowanych piór Montblanc czy ekspozycja autografów znanych pisarzy i książek wydrukowanych niegdyś w legendarnym Domu Słowa Polskiego, na którego terenach jest obecnie realizowana ta inwestycja.

Montblanc od ponad stulecia pielęgnuje dziedzictwo sztuki piśmienniczej, tworząc narzędzia, które towarzyszą najważniejszym chwilom w historii i w życiu ludzi. Pierwszy na świecie Salon Literacki Montblanc w Apartamentach Gutenberga to nie tylko wyjątkowy gest wobec Warszawy – to świadome połączenie luksusu, kultury i kreatywności. Chcemy, aby stał się miejscem, w którym słowo pisane odzyskuje swoją rangę, a inspiracja staje się codziennym towarzyszem mieszkańców i gości – mówi Małgorzata Malewska, head of marketing, Grupa Zibi.