Ministerstwo Cyfryzacji promuje mStłuczkę w nowej kampanii „Z mObywatelem kierowca ma łatwiej”

Ministerstwo Cyfryzacji zachęca kierowców do korzystania z mStłuczki w nowej kampanii pod hasłem „Z mObywatelem kierowca ma łatwiej”. Akcja informacyjna będzie prowadzona w telewizji, radiu, internecie oraz na nośnikach outdoorowych od 15 października do 31 listopada 2025 roku.

Nowa kampania koncentruje się na usłudze mStłuczka – nowoczesnym rozwiązaniu, które pozwala kierowcom na szybkie i bezpieczne zgłoszenie kolizji drogowej bez konieczności uzupełniania papierowych formularzy. Dzięki usłudze można w kilka minut sporządzić elektroniczne oświadczenie i przesłać je bezpośrednio do ubezpieczyciela. Z tym przekazem Ministerstwo Cyfryzacji chce dotrzeć do milionów kierowców w Polsce i dzięki temu zdobyć kolejnych użytkowników aplikacji mObywatel.  

Z mObywatelem kierowca ma łatwiej

Prawie 60% Polek i Polaków ma uprawnienia do kierowania pojazdami, a 5,5 mln z nich korzysta z Prawa jazdy w aplikacji mObywatel. Kierowcy to duża grupa społeczna, wśród której można zwiększyć poziom korzystania z aplikacji mObywatel. Dlatego najnowsza kampania informacyjna jest adresowana właśnie do nich. Wprowadzona niedawno mStłuczka przyda się tym, którym zależy na prostych i intuicyjnych rozwiązaniach w sytuacjach stresowych, takich jak kolizja drogowa.  

Głównym formatem reklamowym jest 30-sekundowy spot wideo, w którym „zderzono” dwa światy tj. kierowców z aplikacją mObywatel oraz tych bez niej. Film prowadzi widza przez kolejne kroki załatwiania formalności po stłuczce i wskazuje zalety korzystania z cyfrowego rozwiązania. 

Ogólnopolska kampania na szeroką skalę

Główny spot reklamowy będzie można zobaczyć w największych stacjach telewizyjnych. Akcja prowadzona będzie też w ogólnopolskich i lokalnych stacjach radiowych oraz na największych platformach i u kluczowych wydawców w internecie. Zaplanowano również obecność na nośnikach outdoorowych, na autobusach w 13 polskich miastach. 

Celem kampanii jest dotarcie do szerokiego grona użytkowników za pomocą różnych mediów. Kampania rozpoczęła się 15 października i potrwa do 31 listopada br. 

mObywatel ma łatwiej

Warto wspomnieć, że obecna akcja informacyjna to rozwinięcie i rozszerzenie rozpoczętej w listopadzie 2024 parasolowej kampanii pod hasłem „mObywatel ma łatwiej”. Ministerstwo Cyfryzacji zachęca w niej Polaków do pobrania i korzystania z aplikacji, poprzez prezentację kolejnych przydanych funkcji. W poprzednich odsłonach promowane były: mDowód, zastrzeganie numeru PESEL oraz możliwość zgłaszania incydentów w internecie i otrzymywania powiadomień o zagrożeniach w funkcji Bezpiecznie w sieci, a także usługi związane z głosowaniem w wyborach prezydenckich.  

Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Spot reklamowy kręcony był w Warszawie we wrześniu 2025, a jego reżyserem jest Tomasz Knittel.  

Zakup mediów realizuje zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Carat Polska.

Finansowanie kampanii

Kampania jest finansowana ze środków Unii Europejskiej. Jest częścią projektu pn. „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji.