Meta współpracuje z partnerami branżowymi nad wypracowaniem wspólnych standardów technicznych identyfikacji treści stworzonych przez AI, w tym wideo i audio. W nadchodzących miesiącach Meta zacznie oznaczać obrazy i zdjęcia publikowane na Facebooku, Instagramie i Threads, jeśli wykryje, że treści zostały wygenerowane przez AI.
Meta współpracuje z partnerami branżowymi w celu uzgodnienia wspólnych standardów technicznych, które sygnalizowałyby, że dana treść publikowana na platformie została stworzona przy użyciu AI. Możliwość wykrycia takich sygnałów pozwoli na oznaczenie obrazów i zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję na Facebooku, Instagramie i Threads. Obecnie firma intensywnie pracuje nad tym rozwiązaniem, aby w kolejnych miesiącach móc wprowadzić je we wszystkich językach wspieranych przez każdą z aplikacji.
W przypadku treści tworzonych przy użyciu Meta AI umieszczane są widoczne znaczniki na obrazach, a także niewidoczne znaki wodne oraz metadane osadzone w plikach graficznych. Użycie obu oznaczeń zwiększa ich skuteczność i pomaga innym platformom w ich identyfikacji. To ważny aspekt odpowiedzialnego podejścia Mety do budowania generatywnych funkcji AI.
Odkąd treści tworzone przez sztuczną inteligencję pojawiają się w internecie, Meta współpracuje z innymi firmami z branży w ramach organizacji takich jak Partnership on AI (PAI)w celu opracowania wspólnych standardów ich identyfikacji. Niewidoczne znaczniki stosowane w obrazach Meta AI – metadane IPTC i niewidoczne znaki wodne – są zgodne z najlepszymi praktykami PAI. Meta tworzy wiodące w branży narzędzia, które mogą identyfikować niewidzialne znaczniki na dużą skalę – w szczególności informację o treści „generowane przez sztuczną inteligencję” w standardach technicznych C2PA i IPTC – dzięki czemu możliwe jest oznaczanie obrazów pochodzących z takich źródeł jak Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney i Shutterstock, w czasie, gdy wdrażają one dopiero swoje własne rozwiązania dotyczące dodawania metadanych do obrazów tworzonych przez ich narzędzia.
Ponadto Meta dodaje funkcję, dzięki której ludzie mogą informować innych, kiedy udostępniają wideo lub audio generowane przez sztuczną inteligencję. Użytkownicy będą zobowiązani do umieszczania specjalnych etykiet na treściach tworzonych przez AI. W tym postach zawierających fotorealistyczne wideo lub realistycznie brzmiący dźwięk, który został stworzony lub zmieniony cyfrowo. Jeśli utworzone lub zmienione przez AI grafiki, wideo lub audio stwarzają szczególnie wysokie ryzyko istotnego wprowadzenia w błąd opinii publicznej w ważnej sprawie, Meta ma możliwość w razie potrzeby dodać bardziej widoczną etykietę, aby użytkownicy mieli więcej informacji i poznali szerszy kontekst.