Meta wzmacnia ochronę marek i wprowadza nowe funkcje usprawniające walkę z naruszeniami

fot. unsplash.com/@solomin_d

Meta udoskonala Ochronę praw marki, czyli narzędzie, które umożliwia firmom wykrywanie i zgłaszanie nadużyć dotyczących wykorzystania ich marki w reklamach i treściach organicznych na Facebooku i Instagramie. Wśród aktualizacji znalazły się nowe funkcje pozwalające firmom lepiej kontrolować bezpieczeństwo marki.

Po pomyślnej fazie testów Meta wprowadza możliwość masowego zgłaszania fałszywych reklam. Dotyczy to nawet sytuacji, gdy reklamy te nie wykorzystują wprost własności intelektualnej firm, ale upodabniają się do znanej marki (np. poprzez naśladującą nazwę czy branding), aby wprowadzać użytkowników w błąd i zdobyć ich zaufanie. 

Funkcja jest dostępna dla wszystkich firm korzystających z Ochrony praw marki. Aby ją znaleźć, należy wybrać typ naruszenia „Inne” w zakładce reklam w narzędziu Ochrona praw marki.

W celu usprawnienia procesu i odciążenia użytkowników Meta przeprojektowała również sposób składania wniosków o usunięcie treści, minimalizując liczbę wymaganych kroków. Interfejs jest teraz przejrzysty i bardziej intuicyjny, co pozwala na prostsze zarządzanie bezpieczeństwem swojej marki. Zakładka „Wersje robocze” (wcześniej „Wnioski”) posiada teraz podzakładki dla każdego typu naruszenia: Prawa autorskie, Podróbki, Podszywanie się i Znaki towarowe. 

W obliczu ciągłej ewolucji oszustw internetowych i prób wyłudzeń, firmy mierzą się z rosnącymi wyzwaniami w ochronie swoich marek i klientów. Dlatego Meta nieustannie pracuje nad zwiększaniem bezpieczeństwa na swoich platformach i udoskonala swoje narzędzia.